E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Προχωρούν τα ηλεκτρονικά διόδια: Πώς θα γίνεται χρέωση με το χιλιόμετρο

Ποια είναι τα πρώτα συμπεράσματα από την εφαρμογή του συστήματος στην Ολυμπία οδό

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 9/4/2022 | 09:28

Προχωρούν τα ηλεκτρονικά διόδια: Πώς θα γίνεται χρέωση με το χιλιόμετρο

Πιο κοντά από ποτέ φαίνεται πως βρίσκεται το έργο της καθολικής εφαρμογής του συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων, το οποίο βρίσκεται "ψηλά" στην ατζέντα του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στόχος είναι μέσα στην τρέχουσα χρονιά να έχει πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός, ενώ το μοντέλο που φαίνεται πως θα επιλεγεί θα είναι αυτό της σύμπραξης του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα (ΣΔΙΤ).

Το έργο για τα ηλεκτρονικά διόδια με χρέωση ανά διανυθείσα απόσταση θα ανέρχεται στα 300 εκ. αφορά και την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, δηλαδή σε ταξίδια δίχως καθυστερήσεις, όπου τα οχήματα δεν χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων. Οι νεότερες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το νέο καθεστώς θα είναι έτοιμο για λειτουργία το 2024 ή στις αρχές του 2025.

Πώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα

Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο (οι οδηγοί πληρώνουν ένα προκαθορισμένο αντίτιμο) και οι χρήστες θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει, γεγονός που σε πολλές περιπτώσεις θα εξασφαλίσει μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών συμπολιτών μας.

Με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, το καινούριο σύστημα θα έχει διττό τρόπο λειτουργίας: Τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.

Παράλληλα, τα οχήματα ιδιωτικής χρήσεως θα παρακολουθούνται από κάμερες και θα αναγνωρίζονται αυτόματα από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με τα όσα είχε ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε περίπτωση αδυναμίας αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας ΙΧ, το σύστημα θα επικοινωνεί αυτόματα με τις υπηρεσίες της Τροχαίας προκειμένου να επεμβαίνουν για την αναγνώριση του οχήματος. Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.

Για το νέο σύστημα θα δημιουργηθούν δυο κέντρα διαχείρισης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ θα υπάρχουν πύλες διαχείρισης και ελέγχου στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων, στα λιμάνια και στα αεροδρόμια. Βάσει του σχεδιασμού, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχουν φορτίων και κυκλοφορίας.

Πού εφαρμόζεται σήμερα το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης

Το σύστημα προσώρας εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2021 αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό, με τα στατιστικά στοιχεία να δείχνουν ότι οι χρήστες επωφελούνται από έως και 76% χαμηλότερες χρεώσεις.

Ο πομποδέκτης που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου. Το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.

Οι οδηγοί περνάνε από τις ηλεκτρονικές πύλες με κανονική ταχύτητα, χωρίς να πραγματοποιείται στάση, και ο πομποδέκτης της ΟΛΥΜΠΙΑ PASS διαβάζεται αυτόματα, παράγοντας τον χαρακτηριστικό ήχο («μπιπ»).

Στην περίπτωση που το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.

O εξοπλισμός εγκαταστάθηκε σε 13 ανισόπεδους κόμβους (26 είσοδοι & έξοδοι): Νέας Περάμου, Μεγάρων, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου.

Το Υβριδικό Σύστημα διοδίων αφορά οχήματα όλων των κατηγοριών πλην των δίκυκλων, τα οποία για λόγους ασφάλειας δεν χρησιμοποιούν πομποδέκτη, αλλά Μoto-κάρτα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ασανσέρ: Αντίστροφη μέτρηση για την καταγραφή τους ‑ Ένας στους δύο ανελκυστήρες χωρίς πιστοποίηση

Ελλάδα 18.06.2025
Στη χώρα μας δεν υπάρχει σαφής εικόνα για τον ακριβή αριθμό των ανελκυστήρων που είναι εγκατεστημένοι και λειτουργούν

Χαμενεΐ: Η μάχη ξεκινά ‑ Δεν θα δείξουμε έλεος στους Σιωνιστές

Κόσμος 18.06.2025
Ο ανώτατος θρησκευτικός ηγέτης του Ιράν, αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, δήλωσε ότι το Ιράν «δεν θα συμβιβαστεί ποτέ με τους σιωνιστές»

Επέστρεψαν οι πρώτοι Έλληνες από το Τελ Αβίβ – Δύο C‑27 προσγειώθηκαν στην Ελευσίνα

Ελλάδα 18.06.2025
Στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας προσγειώθηκαν τα ξημερώματα δύο στρατιωτικά αεροσκάφη τύπου C-27

Εσπευσμένα στο νοσοκομείο ο R. Kelly – Απόπειρα δολοφονίας ή αμέλεια των γιατρών;

Κόσμος 18.06.2025
Σοβαρή η κατάσταση της υγείας του καταδικασμένο R. Kelly. Για απόπειρα δολοφονίας κάνουν λόγο οι δικηγόροι του

Πρόστιμο 415 εκατ. από την Κομισιόν στην Ελλάδα για την κακοδιαχείριση αγροτικών επιδοτήσεων

Ελλάδα Χτες
Το πιθανότερο σενάριο είναι το πρόστιμο να επιβαρύνει απευθείας τον κρατικό προϋπολογισμό

Ζωή σε 12 ανθρώπους έδωσαν τα δύο παιδιά που «χάθηκαν» στον Αραχθο – «Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς τους»

Ελλάδα Χτες
Συνολικά 13 μοσχεύματα παρέχουν σε χρόνιους ασθενείς δεύτερη ευκαιρία στην ζωή

Θεσσαλονίκη: Συγκλονίζει ο αστυνομικός που έσωσε το βρέφος από το μπαλκόνι – «Ψάχναμε με φακούς, ακολουθήσαμε τις φωνές»

Ελλάδα Χτες
Οι δύο γονείς, ηλικίας 36 και 35 ετών, που είχαν συλληφθεί αφέθηκαν ελεύθεροι με προφορική εντολή εισαγγελέα

Καρυστιανού: «Αύριο είναι μεγάλη μέρα για την Δικαιοσύνη» – Η ανάρτηση για την ψηφοφορία της προανακριτικής

Ελλάδα Χτες
Ανάρτηση έκανε η Μαρία Καρυστιανού σχετικά με την αυριανή ψηφοφορία της προανακριτικής

Παρέμβαση Τραμπ για Ιράν: Παραδοθείτε άνευ όρων, ξέρουμε πού κρύβεται ο Χαμενεΐ, η υπομονή μας εξαντλείται

Κόσμος Χτες
«Έχουμε τον έλεγχο του εναέριου χώρου του Ιράν, κανείς δεν το κάνει καλύτερα από τις παλιές ΗΠΑ»

Ινδονησία: Η στιγμή της έκρηξης του ηφαιστείου Lewotobi Laki Laki ‑ «Πνίγει» τον ουρανό με στάχτη

Κόσμος Χτες
Λόγω της έντονης ηφαιστειακής δραστηριότητας, η ζώνη επικινδυνότητας επεκτάθηκε σε ακτίνα περίπου 8 χιλιομέτρων γύρω από τον κρατήρα

Σεισμός μεταξύ Γαύδου και Κρήτης

Ελλάδα Χτες
Το επίκεντρο ήταν 5 χιλιόμετρα βόρεια του ακριτικού νησιού