E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Black Friday: Τι πρέπει να προσέξουν καταναλωτές, ταχυμεταφορείς και e‑shop

Η ΕΕΤΤ εντείνει την προσοχή σε καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και e-shop

Δημοσίευση 15/11/2021 | 15:45

Black Friday: Τι πρέπει να προσέξουν καταναλωτές, ταχυμεταφορείς και e‑shop

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) κάνει συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και e-shop εν όψει των εκπτωτικών ημερών και της εορταστικής περιόδου.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της, λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ως αποτέλεσμα και των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, η οποία και οδήγησε σε μεγάλα προβλήματα ανταπόκρισης των ταχυδρομικών παρόχων, συστήνει:

Προς τους καταναλωτές

Για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους, οι καταναλωτές συνίσταται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:

  1. Χρόνος & σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενημερωθείτε για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number). Επιπλέον, αξιοποιείστε το χώρο «σχολίων» στη φόρμα παραγγελίας του προϊόντος, αναγράφοντας επιπρόσθετες πληροφορίες προς την εταιρεία ταχυμεταφορών που θα διευκολύνουν τη διαχείριση της αποστολής σας, ιδιαίτερα αν υφίσταται πολύωρη απουσία από την οικία σας σε καθημερινή βάση.
  2. Παρακολούθηση αποστολής: Αναζητήστε την πορεία παράδοσης της παραγγελίας σας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρείας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι αποτελεί συνήθη πρακτική των εταιρειών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω sms, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.
  3. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρείες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή σας.
  4. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε με επιφύλαξη ή να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
  5. Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη και με την καταχώρηση από τον διανομέα, του μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα σας έχει ήδη αποσταλεί.
  6. Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα, υπό όρους, να αιτηθείτε αποζημίωση, εντός 6 μηνών από την ημερομηνία αποστολής, για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών (απώλεια/ καταστροφή/εκπρόθεσμη επίδοση). Οι αποζημιώσεις των ανωτέρω περιπτώσεων καταβάλλονται στον αποστολέα ή, αν αυτός παραιτηθεί των δικαιωμάτων του, στον παραλήπτη του ταχυδρομικού αντικειμένου.

Προς τις εταιρείες ταχυμεταφορών

Με γνώμονα τη διατήρηση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και τη βέλτιστη δυνατή ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ συνιστά στις εταιρείες ταχυμεταφορών τα εξής:

  1. Να προετοιμαστούν σε επιχειρησιακό επίπεδο για την προσεχή περίοδο έντονης ζήτησης, αξιοποιώντας την εμπειρία του τελευταίου 1,5 χρόνου, αποφεύγοντας πρακτικές που δύνανται να υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να προκαλέσουν ταλαιπωρία στους καταναλωτές.
  2. Να επανεξετάσουν προσεκτικά τους προσδοκώμενους χρόνους παράδοσης, να ενημερώσουν έγκαιρα τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις/e-shop και κατ’ επέκταση τους χρήστες για τις όποιες μεταβολές, και να προσφέρουν αξιόπιστη ενημέρωση για την πορεία της αποστολής, ιδιαίτερα κατά την παραλαβή της παραγγελίας από την επιχείρηση/e-shop και πριν την τελική παράδοσή της στον παραλήπτη. Αν ο μεγάλος όγκος αποστολών προκαλεί δυσκολία ανταπόκρισής τους, να μην αναλαμβάνουν επιπλέον αποστολές, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν την έγκαιρη επίδοσή τους.
  3. Να μεριμνήσουν για την αύξηση των ενεργειών παράδοσης στους παραλήπτες, με εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης, αξιοποιώντας π.χ. συνεργαζόμενες τοπικές εταιρείες ταχυμεταφορών/θυρίδες/σημεία εξυπηρέτησης διευρυμένου ωραρίου, έτσι ώστε να αποφεύγεται η μεγάλη αναμονή καταναλωτών έξω από τα καταστήματα των εταιριών ταχυμεταφορών για την παραλαβή δεμάτων.
  4. Να αυξήσουν τον αριθμό του προσωπικού που απασχολείται με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τη διαχείριση των αιτημάτων των χρηστών, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αιτημάτων/παραπόνων και την πληροφόρηση των καταναλωτών.
  5. Να εξαντλούν τη δυνατότητα επαναπροώθησης των αποστολών προς παραλήπτες που απουσίαζαν από το δηλωθέν σημείο παραλαβής. Επιπλέον συστήνεται η καθιέρωση πολιτικής για την παραμονή των ανεπίδοτων στο τοπικό υποκατάστημα για περισσότερες εργάσιμες ημέρες μετά την ειδοποίηση των παραληπτών, όταν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος εντός του καταστήματος, καθώς και πρόσθετη ειδοποίηση πριν την επιστροφή στον αποστολέα.

Προς τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου

Σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shop), η ΕΕΤΤ συνιστά:

  1. Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη εταιρεία ταχυμεταφορών, την ημέρα παραλαβής του προϊόντος από την εταιρεία ταχυμεταφορών, τον αριθμό αποστολής και τον προσδοκώμενο χρόνο παράδοσης βάσει της σύμβασης ταχυμεταφοράς.
  2. Να προχωρούν σε προσεκτική έρευνα της ταχυδρομικής αγοράς και να επιλέγουν εταιρεία ταχυμεταφορών βάσει συνδυασμού ποιοτικών κριτηρίων και κόστους. Να μην διστάζουν να αλλάξουν συνεργαζόμενη εταιρεία ταχυμεταφορών ή να συνεργαστούν με περισσότερες εταιρείες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους πελάτες τους.
  3. Να αξιοποιούν τη δυνατότητα εκχώρησης στους παραλήπτες των προϊόντων τους του δικαιώματος αποζημίωσης από τις εταιρείες ταχυμεταφορών για πλημμελείς ταχυδρομικές υπηρεσίες, ιδιαίτερα για προπληρωμένες/εξοφλημένες ηλεκτρονικές παραγγελίες.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Καρυστιανού δηλώνει αποφασισμένη: «Πάμε για κάτι πολύ μεγάλο» – «Καμία συνεργασία με το παλιό πολιτικό σύστημα»

Ελλάδα Χτες
«Στις εκλογές πρέπει να υπάρχει εναλλακτική που να είναι 100% διαφορετική απ` όλες τις υπόλοιπες», είπε

Πέθανε ο ηθοποιός Αντονι Γκίρι σε ηλικία 78 ετών

Κόσμος Χτες
Ο ηθοποιός ήταν γνωστός για την συμμετοχή του στη σειρά General Hospital στην οποία υποδύθηκε τον Λουκ Σπένσερ

Σημαντική αλλαγή έρχεται στις συναλλαγές με κάρτες: Θα κάνουμε αναλήψεις χρημάτων ακόμη κι από τα σούπερ μάρκετ

Οικονομία Χτες
Δεν θα υπάρχει χρέωση ενώ παράλληλα θα μειωθεί η εξάρτηση από τα ΑΤΜ – Ήδη η MasterCard εφαρμόζει την πρακτική αυτή σε άλλες χώρες

Απίστευτο: Ο «Φραπές» που φώναξαν στη Βουλή ίσως να μην είναι ο «Φραπές» του ΟΠΕΚΕΠΕ

Πολιτική Χτες
Τι αναφέρει ο Πέτρο Κουσουλό στην εκπομπή «Αποκαλύψεις»

Walled Off Hotel: Το ξενοδοχείο του Banksy στη Βηθλεέμ επαναλειτουργεί με μήνυμα ειρήνης

Πολιτισμός Χτες
Το ξενοδοχείο, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το τείχος στη Δυτική Όχθη, είχε μείνει κλειστό μετά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου 2023 και τον πολέμο που ακολούθησε στη Γάζα

Δεκαπέντε κρατούμενοι βρέθηκαν νεκροί σε φυλακή του Ισημερινού

Κόσμος Χτες
Ένα μακάβριο περιστατικό συνέβη στη φυλακή Λιτοράλ του Γουαγιακίλ

«Ουρανία Α»: Το αλιευτικό ιδιοκτησίας του «Έλληνα Εσκομπάρ» με τους 3 τόνους κοκαΐνης

Κόσμος Χτες
Το αλιευτικό «Ουρανία Α», που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη και φορτώθηκε στον Ατλαντικό, ανήκει στον φερόμενο ως «Έλληνα Εσκομπάρ»

Η καλύτερη τοιχογραφία του κόσμου βρίσκεται στην Καλαμάτα και είναι για τη Μαρία Κάλας

Πολιτισμός Χτες
Σύμφωνα με τη διαδικτυακή πλατφόρμα Street Art Cities

Έφυγε από τη ζωή η μητέρα του Βαγγέλη Μαρινάκη, Ειρήνη

Ελλάδα Χτες
Η κηδεία της θα γίνει την Τετάρτη, στον Αγιο Νικόλαο, στον Πειραιά

«Δύσκολες» οι συνομιλίες στο Βερολίνο: «Πετάνε το μπαλάκι» στο Κίεβο για το εδαφικό

Κόσμος Χτες
Οι ΗΠΑ επιμένουν για απόσυρση της Ουκρανίας από την περιοχή του Ντόνετσκ