E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ζώντας σε μια τουαλέτα: Η ιστορία της 19χρονης που έγινε viral

Stories 11.05.2025
Όλοι προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από το ενοίκιο, αλλά πόσοι θα δεχόμασταν να ζούμε κυριολεκτικά σε μια τουαλέτα για να το πετύχουμε;

Το ελληνικό ψαροχώρι που ιδρύθηκε από μια ταβέρνα

Νέα Εποχή 11.05.2025
Το ψαροχώρι της Μεσσηνίας που γεννήθηκε από μια ταβέρνα και έγινε τουριστικός παράδεισος

Το 70s παιδικό παιχνίδι που απαγορεύτηκε ως επικίνδυνο, αλλά έγινε... τραγούδι

Retro 11.05.2025
Από επικίνδυνο παιχνίδι σε μουσικό σουξέ

Γιατί η Σουηδία πατάει το OFF στις οθόνες των παιδιών

Νέα Εποχή 11.05.2025
Η Σουηδία προειδοποιεί «Απομακρύνετε από τις οθόνες τα παιδιά κάτω των 2 ετών»

Πότε μπήκαν οι υπολογιστές στα σπίτια των ανθρώπων; Η περίπτωση της Ελλάδας

Stories 11.05.2025
Πότε έγιναν κομμάτι της καθημερινότητας της Ελλάδας

Πότε δημιουργήθηκε το πρώτο κινητό τηλέφωνο

Νέα Εποχή 11.05.2025
Σίγουρα δεν το ξέρετε

Απολύθηκε από τη δουλειά της. 5 χρόνια μετά, πήρε Grammy

Stories Χτες
Έχασε τη δουλειά της, κέρδισε τη μουσική. H ιστορία της Doechii!

Ήταν η πιο μισητή γυναίκα της Αυστραλίας, αλλά αθωώθηκε 20 χρόνια μετά

Stories Χτες
Από τη φυλάκιση στην αποκατάσταση της αλήθειας

Ο πιο «τυχερός άνθρωπος της Καρδίτσας» και το τραγικό τέλος του

Stories Χτες
«Μακάρι να είχα σκίσει αυτό το λαχείο»

Όταν η μητρότητα σκοτεινιάζει – Η φωνή της Νικολέττας Ράλλη δίνει λόγο σε χιλιάδες γυναίκες

Απόψεις Προχτές
Η εξομολόγηση της Νικολέττας Ράλλη για την επιλόχειο κατάθλιψη μας αγγίζει είτε είμαστε μαμάδες είτε όχι