E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μεξικό: Η «πόλη» που χάθηκε για πάντα – 130.000 ζωές εξαφανισμένες στον πόλεμο των ναρκωτικών

Stories 01.09.2025
Χιλιάδες οικογένειες ψάχνουν τους αγνοουμένους τους στο Μεξικό

Αφρική: Γιατί ζητά να ξαναγραφτούν οι παγκόσμιοι χάρτες

Stories 01.09.2025
Από το 1569 μέχρι σήμερα: Το λάθος που αλλάζει την εικόνα του κόσμου μας

Trans Rights υπό επίθεση: Το Τέξας ψηφίζει νόμο που θίγει την αξιοπρέπεια

Stories 01.09.2025
Όταν η πολιτική μπαίνει... στην τουαλέτα

Ένα χωριό με λεβάντες και... νεύρα! Γιατί οι κάτοικοι θέλουν τους τουρίστες μόνο τις καθημερινές

Stories Χτες
Η ισπανική πόλη που δεν θέλει τουρίστες τα Σαββατοκύριακα

Πώς η μουσική έσωσε τη ζωή μιας Εβραίας τσελίστριας

Πρόσωπα Χτες
Σήμερα, σε ηλικία 99 ετών, η Ανίτα Λάσκερ-Βάλφις είναι η τελευταία επιζήσασα της Γυναικείας Ορχήστρας του Αουσβιτς

4 διδασκαλίες του Μπρους Λι που θα σου αλλάξουν τη ζωή

Stories Χτες
Αρκεί να τις ακολουθήσεις

H εξαντλημένη γενιά: Μήπως ανήκεις σε αυτούς;

Νέα Εποχή Χτες
Αν γεννήθηκες στα 80s, πολύ πιθανόν

Το σπίτι‑σύμβολο του ελληνικού σινεμά ανοίγει ξανά τις πόρτες του – Δείτε πώς είναι σήμερα

Νέα Εποχή Προχτές
Το ιστορικό κτήριο της ταινίας «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» αναστηλώνεται και ετοιμάζεται να φιλοξενήσει προβολές κλασικού ελληνικού κινηματογράφου