E-Daily
Καρέ-Καρέ: Το νέο podcast για τον Ελληνικό Κινηματογράφο

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Νέα έρευνα σοκ: Δε θα πιστεύεις ποια χώρα έχει το υψηλότερο IQ!

Νέα Εποχή 20.10.2025
Πού ζουν οι πιο έξυπνοι άνθρωποι του κόσμου; Η νέα παγκόσμια λίστα θα σε εκπλήξει!

Πόσα μηνύματα δέχεται καθημερινά το ChatGpt και τι ρωτούν περισσότερο οι χρήστες;

Νέα Εποχή 20.10.2025
Αλλάζει τη σχέση μας με την τεχνολογία

5.000 ευρώ μισθός, αλλά χωρίς αύριο: Το επάγγελμα που «σβήνει» από την Ευρώπη

Stories 20.10.2025
Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μια «χρονοβόρα βόμβα»

10 φωτογραφίες που κυριολεκτικά «έγραψαν ιστορία»

Ωραίες Εικόνες 20.10.2025
Συνέβαλαν στην εξέλιξη μας

Οι «ζωολογικοί» κήποι με ανθρώπους που υπήρχαν κάποτε στην Ευρώπη...

Ιστορικά Χτες
Ένα από τα πιο απάνθρωπα και ντροπιαστικά κεφάλαια της δυτικής ιστορίας

Οδηγός delivery έσωσε γυναίκα που ήταν παγιδευμένη για 30 ώρες: Πώς την εντόπισε

Stories Χτες
Χωρίς νερό, φαγητό ή τουαλέτα για 30 ώρες, η γυναίκα περιέγραψε ότι βίωσε «ακραία ψυχική πίεση και φόβο»

Γυναίκες Dj σε έναν κόσμο γεμάτο άντρες


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Πρόσωπα Χτες
Παγκόσμια ημέρα γυναίκας γεμάτη με beats

Όταν δυο ΑΙ συναντήθηκαν σε μια τηλεφωνική κλήση

Νέα Εποχή Χτες
Μια συνομιλία μεταξύ δύο chatbots

Πότε μπήκε το πρώτο φανάρι στους ελληνικούς δρόμους;

Stories Χτες
Το χάος που επικρατούσε πριν την τοποθέτηση του φωτεινού σηματοδότη