Στις 28 Σεπτεμβρίου του 2008 στο γκραν-πρί της Φόρμουλα 1 στη Σιγκαπούρη, ο Νέλσον Πικέ Τζούνιορ, οδηγός της Renault, προσκρούει με ταχύτητα 110 χλμ/ώρα σε έναν τοίχο. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Φόρμουλα, ο αγώνας δεν διακόπτεται σε περίπτωση ατυχήματος αλλά μπαίνει σε «κατάσταση ασφαλείας», χαμηλώνει ταχύτητα και το όχημα «οδηγεί» κατά κάποιον τρόπο την κούρσα, μέχρι να καθαριστεί η πίστα. Οι συνθήκες αυτές ευνόησαν τον οδηγό Φερνάντο Αλόνσο να τερματίσει πρώτος, αν και είχε ξεκινήσει από τη 15η θέση.
Εννιά περίπου μήνες αργότερα και αφού ο Νέλσον Πικέ αποχώρησε από τη Renault, το δίκτυο Rede Globo αποκάλυψε πως το ατύχημα ήταν προσχεδιασμένο. Έτσι βγήκε στο προσκήνιο το σκάνδαλο που ονομάστηκε Crashgate.
Σύμφωνα με την ομολογία του Πικέ, το ζήτημα του ανεφοδιασμού ήταν το κλειδί του σχεδίου. Σκοπός ήταν να διεξαχθούν σε κατάσταση ασφαλείας όσο το δυνατόν περισσότεροι γύροι, ώστε να εξαντληθούν τα καύσιμα των υπόλοιπων οδηγών και να εξαναγκασθούν σε μεγάλα πιτ-στοπ αμέσως όταν θα ξανάνοιγε η κούρσα. Κατ' αυτόν τον τρόπο, όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί θα έμπαιναν ταυτόχρονα στα πιτς και ο Αλόνσο (που είχε «γεμίσει» λίγο πριν το ατύχημα) θα βρισκόταν πρώτος, έχοντας το δρόμο εντελώς άδειο μπροστά του για να τρέξει όσο ταχύτερα μπορούσε.
Το ατύχημα του Νέλσον Πικέ
Στο σχέδιο ήταν μπλεγμένοι ο οδηγός Νέλσον Πικέ (που πήρε ασυλία λόγω της λεπτομερούς ομολογίας του), ο αρχιμηχανικός Πατ Σαιμοντς και ο Γενικός Διευθυντής της ομάδας Φλάβιο Μπριατόρε. Ο Μπριατόρε αποκλείστηκε επ’ αόριστον από τη Φόρμουλα 1, υπό οποιαδήποτε ιδιότητα ακόμα και ως θεατής. Η ποινή της Renault, ήταν αρχικά διετής αποκλεισμός αλλά αργότερα της δόθηκε αναστολή. Αργότερα η ποινή του Μπριατόρε πέρασε από 40 κύματα μέχρι να του επιτρέψουν να επιστρέψει στη Φόρμουλα 1 το 2013.
Το σκάνδαλο Crashgate είναι ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που κατέδειξε το νοσηρό σύστημα πίσω από συμφέροντα των εταιρειών της αυτοκινητοβιομηχανίας.