E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τι δείχνει νέα έρευνα για τις ηλεκτρονικές αγορές των Ελλήνων και το click away

Πως κινήθηκε την περίοδο του 2ου lock down

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/12/2020 | 15:36

Τι δείχνει νέα έρευνα για τις ηλεκτρονικές αγορές των Ελλήνων και το click away

Mπορεί τα eshops και οι αγορές από τους καταναλωτές να καθυστέρησαν να αναπτυχθούν στην Ελλάδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά πλέον η Ελληνική ηλεκτρονική αγορά έχει ανέβει ραγδαία και συναγωνίζεται στα ίσα και αυτό το κομμάτι του εμπορίου τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Μάλιστα μετά το πρώτο lock down όλο και περισσότερες επιχειρήσεις (κυρίως μικρομεσαίες), προέβησαν στην δημιουργία eshops, αφουγκράζοντας τις νέες ανάγκες που παρουσιάστηκαν στο λιανεμπόριο λόγο πανδημίας.

Πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν προνόησαν το δεύτερο κύμα της πανδημίας μένοντας πίσω τρέχοντας να προλάβουν την κατασκευή eshop για να μπορέσουν να σώσουν ότι μπορούν έστω και την τελευταία στιγμή, ακόμα και μέσα από τα σόσιαλ μίντια για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους μέσω click away μετά και τις πρόσφατες ανακοινώσεις της κυβέρνησης όσον αφορά το εμπόριο.

Έτσι λοιπόν σύμφωνα με έρευνα του marketsales.gr, ενός χαρακτηριστικού ηλεκτρικού πολυκαταστήματος στο δεύτερο κύμα κορωνοϊού παρουσιάστηκε ακόμα περισσότερη αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές της τάξεως του 51% με ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία.

Αν και παραδοσιακά οι γυναίκες κατείχαν τη μερίδα του λέοντος στις ηλεκτρονικές αγορές, πλέον η πίτα είναι μοιρασμένη σε ποσοστό 49,2% γυναίκες και 50,8% ανδρικό αγοραστικό κοινό. Αυτό προέκυψε λόγο της μεγάλης αύξησης των πωλήσεων στα αθλητικά είδη, όργανα γυμναστικής και τεχνολογίας κυρίως από ανδρικό αγοραστικό κοινό, ενώ μεγάλη πτώση είχαν τα προϊόντα της κατηγορίας μόδας (παπούτσια, ρούχα, αρώματα, αξεσουάρ) όπου επί το πλείστον είναι γυναίκες το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Όσον αφορά τις αγορές εποχιακών και πιο συγκεκριμένα χριστουγεννιάτικα προϊόντα είχαμε πτώση -42%.

Πιο συγκεκριμένα αύξηση παρουσίασαν:
- Ηοbby - αθλητισμός 70,8%
- Τεχνολογία 55,2%
- Υγεια - ομορφιά 42,7%
- Σπίτι - Κήπος 36,3%
- Εργαλεία - Εξοπλισμός 29,8%

Οι αγορές πέρα από την αύξηση λόγο κλειστών καταστημάτων πριν την ανακοίνωση λειτουργίας των καταστημάτων με click Away, τροποποιήθηκαν λόγο των συνθηκών του δεύτερου εγκλεισμού και των καιρικών συνθηκών, εδώ βλέπουμε μία αύξηση στις πωλήσεις λευκών ειδών (σεντόνια, κουβέρτες, παπλώματα κτλ).

Οι ηλικίες 25-34 έκαναν τις περισσότερες αγορές σε ποσοστό 33,5%, ενώ ακολουθούν οι 35-44 σε ποσοστό 27,5%, 18-24 σε ποσοστό 15,5%, 45-54 σε ποσοστό 12,5%, 55-64 σε ποσοστό 5,5% και τέλος από 65+ σε ποσοστό 5,5%.

Οι αγορές ανά πόλη διαμορφώθηκαν ως εξής::1. Αθήνα 38,5%, 2. Θεσσαλονίκη 14,4%, 3. Λάρισα 8,9%, 4. Πάτρα 8,1%, 5. Ηράκλειο 7%, 6. Υπόλοιπες πόλης 23,1%.

Όσον αφορά τις αγορές με click away δεν παρουσιάστηκε ιδιαίτερη κινητικότητα, παρ' ότι υπάρχει πλέον μεγάλη καθυστέρηση από τις εταιρείες courier λόγο φόρτου εργασίας σε βαθμό μη υπολογίσιμο για να πάρουν τα μέτρα τους για να μην μπλοκαριστεί το σύστημα. Κίνηση στο click away παρουσιάστηκε λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα και ιδιαίτερα στις 22 με 24 Δεκεμβρίου κυρίως σε παιχνίδια, αθλητικά είδη, και προϊόντα τεχνολογίας. Οι τηλεργασία είναι ο λόγος της αύξησης στις αγορές προϊόντων τεχνολογίας και των αξεσουάρ τους.

Μετά και την άφιξη του εμβολίου στην χώρα μας πρέπει να κάνουμε λίγο ακόμα υπομονή για να μπούμε σε κάποια σχετική κανονικότητα και να αρχίσουν να ρεφάρουν οι μικρές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης που πλήγηκαν πολύ λόγο των συνθηκών που επικρατούν, και παράλληλη αύξηση αγορών στις κατηγορίες μόδας, αξεσουάρ, καλλυντικών που επλήγησαν περισσότερο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Εxplainer: Γιατί το Σαν Φρανσίσκο κατηγορεί τις πολυεθνικές ότι «αρρωσταίνουν επίτηδες» τους πολίτες;

Stories 04.12.2025
Ποιος πληρώνει το τίμημα; Οργή στο Σαν Φρανσίσκο για τα «εθιστικά τρόφιμα» των πολυεθνικών

Το μικροσκοπικό νησί που έγινε παγκόσμιο φαινόμενο – και χωράει μετά βίας ένα σπίτι και ένα… δέντρο!

Νέα Εποχή 04.12.2025
Το νησί–θαύμα που είναι μόλις 310 τ.μ. και χωράει… μόνο ό,τι χρειάζεται!

Ο μανάβης που έγινε «νονός»: Η διπλή ζωή του πιο επικίνδυνου Hell’s Angel της Τουρκίας

Πρόσωπα 04.12.2025
Η σοκαριστική ιστορία του Τούρκου αρχηγού που δεν φοβάται τίποτα

O μεγαλύτερος γκολτζης όλων των εποχών στην Αγγλία που έκανε χατ τρικ στο ντεμπούτο του

Αθλητισμός 04.12.2025
Δεν ήταν απλώς μια καλή εμφάνιση. Ήταν προειδοποίηση...

Η «ψηφιακή άνοια» είναι εδώ: Η Ιαπωνία άνοιξε την πρώτη κλινική στον κόσμο

Νέα Εποχή 04.12.2025
Το κινητό σου μπορεί να σε αποσυντονίσει

Η κρυφή αιτία πίσω από την κρίση στις σχέσεις των τριαντάρηδων και άνω

Stories Χτες
Η τεμπελιά των αντρών στα dating apps που τροφοδοτεί την λεγόμενη «κρίση ραντεβού»

Γιατί η Ελλάδα είναι επίσημα το Νο.1 μέρος στον κόσμο για να ζήσεις τη σύνταξή σου

Νέα Εποχή Χτες
Προσιτή, ηλιόλουστη, ασφαλής και γεμάτη ζωή: η Ελλάδα ανεβαίνει στην κορυφή του Global Retirement Index και αλλάζει τον χάρτη της ευρωπαϊκής συνταξιοδότησης

Σκληρή πραγματικότητα για αυτό το επάγγελμα: Οι θέσεις εργασίας λιγοστεύουν δραματικά

Νέα Εποχή Χτες
Τα νέα στοιχεία για τις δουλειές στην τεχνολογία είναι πραγματικά άσχημα

Η σκοτεινή πλευρά της Σουηδίας: Γιατί οι γυναίκες εγκαταλείπουν την πολιτική σκηνή;

Stories Χτες
Σουηδία, η χώρα-πρότυπο σε κρίση: Το σοκ πίσω από τις απειλές κατά γυναικών πολιτικών

Oι λέξεις της γενιάς Z για το 2025 που πρέπει να ξέρεις πριν μπούμε στη νέα χρονιά

Stories Χτες
15 νέες Gen Z αργκό λέξεις που ορίζουν το 2025 - και τι σημαίνουν πραγματικά

Μόνος στο σπίτι: Πόσο θα κόστιζε σήμερα η διαμονή του Κέβιν ΜακΚάλιστερ στο Plaza Hotel

Νέα Εποχή Προχτές
Το κόστος διαμονής του Κέβιν ΜακΚάλιστερ στο ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης, από τη σουίτα μέχρι το παγωτό που έτρωγε, έχει αυξηθεί δραματικά