E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τηλεκπαίδευση: Πως θα γίνει η βαθμολόγηση των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων

Την εγκύκλιο για την αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη

Δημοσίευση 9/12/2020 | 20:26

Τηλεκπαίδευση: Πως θα γίνει η βαθμολόγηση των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων

Εγκύκλιο για την αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α’ Τετράμηνο υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι η αξιολόγηση θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Για την αξιολόγηση στο Γυμνάσιο, συνεκτιμώνται η συνολική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, από την οποία οι εκπαιδευτικοί σχηματίζουν εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ.

Επίσης, συνεκτιμώνται οι εργασίες που εκτελεί ο/η μαθητής/τρια στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά, οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες, οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες και οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Στο Γενικό Λύκειο, για την αξιολόγηση των μαθητών κατά τετράμηνο οι διδάσκοντες συνεκτιμούν τη συμμετοχή στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον που δείχνουν για το συγκεκριμένο μάθημα, την επίδοσή στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Αν λείπει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Στο Επαγγελματικό Λύκειο για την αξιολόγηση συνεκτιμώνται η συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, η επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα, οι εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο, η επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, οι προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και ο φάκελος εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται. Αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός τετραμήνου διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών, καθώς επίσης και:

Το εργαλείο «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και θέματα συνδυασμού αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).

Το εργαλείο «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class: υποβολή από τους/τις μαθητές/τριες αρχείων απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Το εργαλείο «e-me assignments» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία και ανάθεση εργασιών.

Το εργαλείο «e-portfolio» της πλατφόρμας e-me: Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών.

Την εφαρμογή «e-me content» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων.

Το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας webex.

Για όλα τα ανωτέρω εργαλεία παρατίθενται σύνδεσμοι και παραρτήματα με οδηγίες χρήσης/παραδείγματα.

Δείτε ΕΔΩ τη σχετική εγκύκλιο σε μορφή pdf

Δείτε ΕΔΩ το παράρτημα οδηγιών σε μορφή pdf

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ανάλυση New York Times: Γιατί η Ρωσία θα απορρίψει και το νέο σχέδιο των 20 σημείων που ετοίμασαν ΗΠΑ και Ουκρανία

Κόσμος 25.12.2025
Σύμφωνα με τους NYT το Κρεμλίνο εμφανίζεται ενισχυμένο από τις εξελίξεις στο πεδίο και περιορισμένο από τη δυσκολία να «πουλήσει» στο εσωτερικό μια συμφωνία που δεν θα εκλαμβάνεται ως νίκη

Νέα στοιχεία για τις τελευταίες στιγμές του Falcon 50 – Δεχόταν αυξανόμενες παρεμβολές – Hurriyet: Για 30” αποφεύχθηκε μεγαλύτερη τραγωδία

Κόσμος 25.12.2025
Στο φως τα τελευταία 20 λεπτά πριν το αεροπορικό δυστύχημα με θύμα και μία ελληνίδα αεροσυνοδό

Εορταστικό τραπέζι στα μπλόκα έστησαν οι αγρότες το βράδυ των Χριστουγέννων – Φαγητό, μουσική και μήνυμα συνέχισης του αγώνα

Ελλάδα 25.12.2025
Χωρίς να εμποδίζουν την μετακίνηση των εκδρομέων αλλά με τα τρακτέρ παραταγμένα, γιόρτασαν οι αγρότες το βράδυ των Χριστουγέννων

Αλιμος: Κατέρρευσε μάντρα πολυκατοικίας από την έντονη κακοκαιρία, παρασύρθηκαν και αυτοκίνητα

Ελλάδα 25.12.2025
Κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν ότι χθες το απόγευμα το ύψος του νερού είχε φτάσει μέχρι και το 1,5 μέτρο και μέσα σε 5 λεπτά παρέσυρε τη μάντρα

Καιρός: Χριστούγεννα με βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Νέα πτώση της θερμοκρασίας από τη Δευτέρα

Καιρός 25.12.2025
Μεγάλη προσοχή απαιτείται τις πρωινές ώρες λόγω του παγετού

Γιατί έχουν σκοτωθεί εκατοντάδες Παλαιστίνιοι ενώ ισχύει εκεχειρία στη Γάζα;

Κόσμος Χτες
Ρεπορτάζ των New York Times για την κατάσταση στο έδαφος στη Γάζα και τις απώλειες εκατοντάδων αμάχων

Υπουργείο Παιδείας: Τα 8 νέα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία που θα λειτουργήσουν από το 2026‑2027

Ελλάδα Χτες
Τα σχολεία θα λειτουργήσουν ως συνδεδεμένα Γυμνάσια και Λύκεια σε τέσσερις περιφέρειες της χώρας

Τουρκία: Σενάρια δολιοφθοράς – Βάζουν στο κάδρο Ελλάδα και Ισραήλ για την πτώση του Falcon 50

Κόσμος Χτες
H τουρκική πλευρά εξετάζει το ενδεχόμενο οργανωμένης επίθεσης πίσω από τη συντριβή του λιβυκού αεροσκάφους

Χριστούγεννα 2025: Τα δρομολόγια των ΜΜΜ στην Αθήνα

Ελλάδα Χτες
Πώς θα κινηθούν μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ και λεωφορεία

Η σοκολάτα μπορεί να εξαφανιστεί μέχρι το 2050

Tech + Science Χτες
Υπάρχει υποκατάστατο;

Τραγωδία στη Βραζιλία: Κοριτσάκι 2 χρονών έπεσε σε λίμνη και το κατασπάραξαν τα πιράνχας

Κόσμος Χτες
Στο σημείο όπου συνέβη το τραγικό συμβάν δεν υπήρχαν προστατευτικά κιγκλιδώματα

«Τα λόγια τους είναι σαν ήχος από κούφιο ντενεκέ»: «Πυρά» Ερντογάν κατά Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ

Ελλάδα Χτες
«Δεν παγιδευτήκαμε και δεν θα παγιδευτούμε. Δεν υποκύψαμε στις προκλήσεις και δεν θα υποκύψουμε»