E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Κορωνοϊός: Πώς θα πραγματοποιηθεί η μεταφορά των δισεκατομμυρίων εμβολίων

Η παγκόσμια πρόκληση της μεταφοράς του εμβολίου για τον κορωνοϊό

Δημοσίευση 26/11/2020 | 20:24

Κορωνοϊός: Πώς θα πραγματοποιηθεί η μεταφορά των δισεκατομμυρίων εμβολίων

Πώς θα μεταφερθούν με ταχύτητα και ασφάλεια δισεκατομμύρια δόσεις εμβολίων κατά της Covid-19, όταν θα είναι τελικά έτοιμα;   

Οι επαγγελματίες της εφοδιαστικής αλυσίδας προετοιμάζονται για τη μεταφορά, τη συντήρηση, την αποθήκευση και τη διανομή του εμβολίου, προσπαθώντας να λύσουν εξισώσεις με πολλαπλούς αγνώστους.   

Πόσα εμβόλια θα χρειασθούν;   

Μεταξύ 12 και 15 δισεκατομμύρια δόσεις πρέπει να παραχθούν στον κόσμο, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Φαρμακοβιομηχανιών. «Τα σημερινά μοντέλα προβλέπουν ότι δεν θα υπάρχουν αρκετά εμβόλια για να καλύψουν τον παγκόσμιο πληθυσμό πριν από το 2023 ή 2024», εκτιμά το Duke University που παρακολουθεί την αναδυόμενη αγορά 200 περίπου υποψήφιων εμβολίων.   

Όλα τα εμβόλια θα μεταφέρονται με τον ίδιο τρόπο;   

Τα εργαστήρια ετοιμάζουν δύο τύπους εμβολίων: ορισμένα, όπως το εμβόλιο Pfizer/BioNTech, θα απαιτήσουν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες συντήρησης, μέχρι τους -80 βαθμούς Κελσίου, ενώ άλλα θα συντηρούνται σε πιο συμβατικές θερμοκρασίες μεταξύ -2 και -8 βαθμών Κελσίου. Ο πρώτος τύπος εμβολίου, που παραπέμπει σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες μεταφοράς, «θα αφορά περί το 30% των δόσεων που θα διανεμηθούν στον κόσμο», εκτιμά ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, γενικός διευθυντής της Ceva (όμιλος CMA-CGM).   

Για το 70% του δεύτερου τύπου των εμβολίων, «εξακολουθούν να απαιτούνται ειδικές συνθήκες μεταφοράς/αποθήκευσης. Πρόκειται για φάρμακα και αυτά είναι πάντοτε ευαίσθητα, αλλά υπάρχουν λιγότερες τεχνικές δυσκολίες από τους -80 βαθμούς», λέει.   

Θα πάρουν το αεροπλάνο;   

Για τον διευθυντή της εταιρείας, το ήμισυ των εμβολίων θα μεταφερθεί οδικώς από τον τόπο παραγωγής στον τόπο αποθήκευσης και στη συνέχεια στα κέντρα εμβολιασμού. Το άλλο ήμισυ θα απαιτήσει μία διαδικασία μεταφοράς/αποθήκευσης/διανομής που θα συνδυάσει αεροπορική και χερσαία μεταφορά. Όλα θα εξαρτηθούν από τις αποστάσεις και τον επείγοντα χαρακτήρα της μεταφοράς.   

Πώς θα οργανωθεί η αεροπορική μεταφορά;   

«Θα υπάρξει ανάγκη για την οργάνωση κάποιου είδους αερογέφυρας», λέει ο Γκλιν Χιουζ, υπεύθυνος cargo της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (Iata). Η μεταφορά μίας δόσης για κάθε κάτοικο του πλανήτη θα απαιτήσει 8.000 μεγάλα μεταγωγικά αεροσκάφη. Για να υπάρξει μία ιδέα των όγκων, τα 99 επιβατηγά μεγάλων αποστάσεων μπορούν κάθε ένα να μεταφέρουν 400.000 δόσεις, ενώ τα Boeing 777 cargo περισσότερο από ένα εκατομμύριο δόσεις.   

«Οι εμπορικές πτήσεις με ικανότητα μεταφοράς φορτίου στον χώρο των αποσκευών πρέπει να αυξηθούν», λέει ο διευθυντής της Iata Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ. «Τα σύνορα θα πρέπει να είναι ανοικτά για να επιτρέψουν την διανομή». Η σημερινή ικανότητα μεταφοράς cargo είναι ανεπαρκής για την αντιμετώπιση της ζήτησης. Η κατάρρευση των αερομεταφορών έχει περιορίσει την προσφορά, αφού το 60% των εμπορευμάτων μεταφέρεται στους χώρους των αποσκευών των εμπορικών πτήσεων.   

Πώς οργανώνονται οι μεταφορικές εταιρείες;   

Σε όλα τα επίπεδα, έχουν συγκροτηθεί task force, ομάδες εργασίες σε επίπεδο κρατών, τομέων δραστηριότητας και επιχειρήσεων για να εξετάσουν την κατάσταση της αγοράς στον τομέα της συσκευασίας, των διαθέσιμων μέσων μεταφοράς, χερσαίων, αεροπορικών, θαλάσσιων. Η ιδιαιτερότητα της παρούσας κατάστασης είναι ότι τα ίδια τα εργαστήρια θα ασχοληθούν με την πιστοποίηση των μέσων μεταφοράς.   

«Η σειρά είναι ότι ένας θεσμός ή υγειονομική αρχή μίας χώρας συνεργάζεται με ένα εργαστήριο, το εργαστήριο δίνει πιστοποίηση της δικής του αλυσίδας μεταφοράς/αποθήκευσης και είναι δουλειά δική του και των υπεργολάβων αυτή η αλυσίδα μεταφοράς/αποθήκευσης να πληροί τα κριτήρια», λέει ο γενικός διευθυντής της Ceva. 

Θα είναι όλος ο κόσμος έτοιμος;   

«Μέχρι σήμερα υπάρχουν πολλοί άγνωστοι παράγοντες: οι ποσότητες προς μεταφοράν, οι θερμοκρασίες, τα χρονοδιαγράμματα, τα σχήματα διανομής κλπ. Όμως, οι επαγγελματίες του τομέα δηλώνουν ότι θα είναι έτοιμοι. Τον περισσότερο καιρό, οι αλυσίδες μεταφοράς της φαρμακοβιομηχανίας περνούν απαρατήρητες, δηλώνει ο Ματιέ Φρίντμπεργκ, σημειώνοντας ότι η μεταφορά στους -80 βαθμούς Κελσίου υπάρχει ήδη για την μεταφορά οργάνων. «Αυτό που αλλάζει είναι ο όγκος και οι σχετικά σύντομοι χρόνοι». 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Σαντορίνη: Στο όριο της «ασφυξίας» το πιο «ινσταγκραμικό» νησί της Ελλάδας λέει το AFP

Ελλάδα Χτες
Περίπου το 1/5 του νησιού καταλαμβάνεται πλέον από κτίρια

Συνελήφθη στο Τέξας ο «Ελ Μάγιο»: Πολύτεκνος, πρώην αγρότης που έγινε ένας από τους πιο ισχυρούς βαρόνους ναρκωτικών

Κόσμος Χτες
Ποιος είναι ο Ισμαήλ Σαμπάδα Γκαρσία, ο 76χρονος Μεξικανός βαρόνος, πρώην αγρότης και πατέρας επτά παιδιών

Τουρίστρια κατήγγειλε ότι τη βίασαν σε τουαλέτα στο Ηράκλειο

Ελλάδα Χτες
Ο φερόμενος ως δράστης έχει συλληφθεί - Την κατήγγειλε για ψευδή μήνυση και συκοφαντική δυσφήμηση

Ολυμπιακοί Αγώνες: Απειλές για βόμβα σε σιδηροδρομικό σταθμό και εστιατόριο

Κόσμος Χτες
Ενώ σε λίγες ώρες είναι προγραμματισμένη η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων

Βρετανοί τουρίστες «ξέμειναν» σε άδειο ξενοδοχείο στην Τουρκία, εξαιτίας τoυ σφάλματος της Crowdstrike

Κόσμος Χτες
Ξόδεψαν εκατοντάδες ευρώ σε φαγητό και έχασαν μέρες από την εργασία τους, αλλά το ταξιδιωτικό πρακτορείο ήταν «άφαντο»

Γιατί η gay εφαρμογή γνωριμιών Grindr δεν λειτουργεί στο Ολυμπιακό Χωριό του Παρισιού;

LGBTQI+ Χτες
Το Grindr μπλοκάρει τη λειτουργία εξερεύνησης γύρω από το Ολυμπιακό χωριό του Παρισιού

Παύλος Πολάκης: Παραμένω στον ΣΥΡΙΖΑ

Πολιτική Χτες
«Δεν ξέρω να έχει κινηθεί διαδικασία διαγραφής μου από το κόμμα»

Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης η ιστορική οινοποιία Τσάνταλη

Οικονομία Χτες
H αίτηση πτώχευσης κατατέθηκε χθες 25/7 και καταχωρήθηκε σήμερα 26/7

Αρεσε στο Κρεμλίνο η ατάκα Τραμπ για ρωσική «πολεμική μηχανή» που έχει νικήσει Ναπολέοντα και Χίτλερ

Κόσμος Χτες
Η Μόσχα θα εξετάσει πώς θα απαντήσει στην απόφαση της ΕΕ για μεταβίβαση 1,5 εκατ. στην Ουκρανία από τα «παγωμένα» ρωσικά περιουσιακά στοιχεία

Χάος στα τρένα σε Παρίσι και Λονδίνο – Η Eurostar καλεί τους επιβάτες να μην ταξιδέψουν σήμερα

Κόσμος Χτες
Επί του παρόντος, η πλειονότητα των τρένων Eurostar μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού εξακολουθεί να εκτελεί δρομολόγια