E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πανελλήνιες χωρίς οριζόντια βάση εισαγωγής το 2021

Τι είπε για την επαναλειτουργία των σχολείων

Δημοσίευση 23/11/2020 | 17:07

Πανελλήνιες χωρίς οριζόντια βάση εισαγωγής το 2021

Αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση έρχονται με νομοσχέδιο που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με το οποίο ιδρύονται και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια. Επίσης, η υπουργός ανακοίνωσε ότι οι αιτήσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις θα γίνουν μέσα στον Νοέμβριο. Τα επόμενα νομοσχέδια του υπουργείου Παιδείας αφορούν στα μέτρα για την ασφάλεια των Πανεπιστημίων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δομών και το νέο νόμο – πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η κυρία Κεραμέως τόνισε για το ζήτημα της επαναλειτουργίας των σχολείων: «Ο,τι έχει να κάνει με τις δομές εκπαίδευσης και την επαναλειτουργία τους παρακολουθείται καθημερινά από την επιτροπή των ειδικών. Αναμένουμε τις εισηγήσεις τους και την απόφαση του πρωθυπουργού».

Η υπουργός σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο και οι φετινοί μαθητές της Γ' Λυκείου, που παρακολουθούν μαθήματα δια ζώσης αλλά και εξ αποστάσεως, να αντιμετωπιστούν με κάποια προσαρμογή, αν αυτό προκύψει από εισηγήσεις του Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η υπουργός δήλωσε επιφυλακτική για οριζόντια βάση σε ότι αφορά στο θέμα του βαθμού για την είσοδο στα Πανεπιστήμια, επαναλαμβάνοντας ότι προσανατολίζονται στην βάση σε μάθημα που θα ζητεί η κάθε σχολή.

Η υπουργός αναφέρθηκε στο μεγάλο εγχείρημα για καθολική συμμετοχή όλων των σχολείων στις τάξεις της τηλεκπαίδευσης. Δίνοντας στοιχεία είπε ότι 1,6 εκατ. μέλη είναι συνδεδεμένα με την τηλεκπαίδευση. Κατά μέσο όρο η κάθε τάξη κάνει μάθημα 40 λεπτών είπε η υπουργός, επισημαίνοντας ότι υπήρξαν και τεχνικά προβλήματα και ενδεχομένως να υπάρξουν και νέα, τα οποία λύθηκαν.

Όπως είπε η κ. Κεραμέως, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, η οποία έγινε παράλληλα με την τηλεκπαίδευση μαθητών, είμαστε από τις λίγες χώρες με καθολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σε ότι αφορά σε κάποια ιδιωτικά δημοτικά σχολεία, τα οποία λειτουργούν πρωινές ώρες με βάση εγκύκλιο, δίνεται η δυνατότητα για λόγους διευρυμένου ωραρίου, να κάνουν μάθημα πρωινές ώρες.

Επίσης, εντός Νοεμβρίου θα γίνουν οι αιτήσεις-δηλώσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις από τους υποψηφίους. Ο ένας λόγος είναι τα μέτρα για τον κορωνοϊό και οι συνεχείς τροποποιήσεις και ο δεύτερος είναι ο προγραμαμτισμός που απαιτείται, καθώς θα διδαχθούν μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές αλλά δεν διδάσκονταν, όπως Ισπανικά και μουσική.

Όλες οι αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση

Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στη συνολική αναδιάρθρωση και αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) και εντός της ημέρας θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Όπως είπε η υπουργός «Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας».

Και τόνισε: Τα προβλήματα αυτά, τα οποία το προτεινόμενο νομοσχέδιο στοχεύει να διορθώσει, αφορούν ιδίως σε: (α) αλληλοεπικαλύψεις μεταξύ δομών και εκπαιδευτικών διαδρομών, (β) απουσία δομών μετα-γυμνασιακού επιπέδου, (γ) ύπαρξη παρωχημένων ειδικοτήτων και οδηγών κατάρτισης, (δ) ανεπαρκής διασύνδεση με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, μεταξύ άλλων λόγω της απουσίας συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της ΕΕΚ και της ανορθολογικής επιλογής ειδικοτήτων και εκπαιδευτών, (ε) έλλειψη αξιοπιστίας στην πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων, καθώς και (στ) αρρυθμίες στην οργάνωση της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης (Κ.Δ.Β.Μ.) που επιτείνει το χάσμα δεξιοτήτων.

Κεντρική στόχευση της μεταρρύθμισης είναι η ΕΕΚ, από λύση ανάγκης για τους λίγους ή τους πιο αδύναμους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για τους πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής, προσφέροντας στους νέους μας εναλλακτικές, ουσιαστικές επιλογές και ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Επίσης, καθιερώνεται Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.), το οποίο αναπτύσσεται στα επίπεδα 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ’ αντιστοιχία με εκείνα του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Η θεσμοθέτηση Εθνικού Πλαισίου Προσόντων:

Επίπεδο 3: Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) του Ο.Α.Ε.Δ.

Επίπεδο 4: Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τα Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ.)

Επίπεδο 5: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και το Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

Ο σχεδιασμός, ο συντονισμός, η εποπτεία και η αξιολόγηση των πολιτικών, δράσεων και προγραμμάτων στην ΕΕΚ και ΔΒΜ οργανώνεται πλέον συνεκτικά στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.).

Επίσης, ιδρύονται Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, ύστερα από εισήγηση των Σ.Σ.Π.Α.Ε.. Οι μαθητές (απόφοιτοι Γυμνασίου) εισάγονται στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. με βάση το βαθμό του Απολυτηρίου. Όπως τονίστηκε στη συνέντευξη, ξεκινούν να λειτουργούν Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) στα ΙΕΚ και άλλες δομές επαγγελματικής κατάρτισης, με κύριες αρμοδιότητες τη συμβουλευτική υποστήριξη των καταρτιζομένων και αποφοίτων, την οργάνωση, εποπτεία και παρακολούθηση της Μαθητείας και Πρακτικής Άσκησης των καταρτιζομένων, την παρακολούθηση της ένταξης των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. στην αγορά εργασίας’. Ιδρύονται πειραματικά και θεματικά ΙΕΚ, με νέες ειδικότητες βάσει των αναγκών της αγοράς.

Συμπληρωματικά με τις προαναφερόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις, έχει ήδη ολοκληρωθεί η σύνταξη και πιστοποίηση 20 νέων Οδηγών Κατάρτισης των ΙΕΚ, σύμφωνα με σύγχρονη πρότυπη μεθοδολογία. Εντός ενός έτους, θα ολοκληρωθεί και η σύνταξη νέων Οδηγών Κατάρτισης για όλες τις προσφερόμενες ειδικότητες. Περαιτέρω, έχει ήδη δημιουργηθεί νέο Μητρώο Εκπαιδευτών Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης με έμφαση στην εργασιακή εμπειρία των εκπαιδευτών.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Θεσσαλονίκη: Πέθανε η γνωστή δημοσιογράφος Ναυσικά Γκράτσιου

Ελλάδα 03.05.2024
Η νεκρώσιμη ακολουθία θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 11 π.μ. στην Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης

Γιατί δεν μπορεί ο ιός της γρίπης των πτηνών να προκαλέσει, προς το παρόν, πανδημία

Κόσμος 03.05.2024
Διευκρινίσεις από τον αναπληρωτή καθηγητή Υγιεινής και Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ, Γκίκα Μαγιορκίνη

Γιατί ο ουρανός είναι «μαύρος» τη Μεγάλη Παρασκευή – «Υπάρχει επιστημονική εξήγηση» λέει ο Θοδωρής Κολυδάς

Καιρός 03.05.2024
«Πάντα έτσι θα γίνεται κάθε χρονιά, καθώς μετά από αυτήν τη ``Μαύρη Μέρα"" και την Σταύρωση θα ακολουθεί η Ανάσταση

Έπεσε ξύλο στο Αγρίνιο μετά την νίκη του Ολυμπιακού στην Αγγλία

Ελλάδα 03.05.2024
Την επίθεση φέρεται να δέχθηκαν τρεις 18χρονοι οπαδοί των ερυθρολεύκων

Η τρίτη ισχυρότερη μαγνητική καταιγίδα του 2024 έπληξε τη Γη ‑ Τι συνέβη στη Ρωσία

Κόσμος 03.05.2024
Μια ζώνη σέλας έχει σχηματιστεί σε ολόκληρη σχεδόν την επικράτεια της Ρωσία

Ζευγάρι προκάλεσε αναγκαστική προσγείωση στο Ηράκλειο

Ελλάδα 03.05.2024
Δείτε πως ζητωκραύγασαν οι επιβάτες για την απομάκρυνσή του

Starbucks, KFC και McDonald’s: Οι καταναλωτές τους γυρνούν την πλάτη

Οικονομία 03.05.2024
Μείωση πωλήσεων για τις αλυσίδες fast food

Κιργιστάν: Τρομακτικό ατύχημα ‑ Φορτηγό παρέσυρε και τραυμάτισε 29 μαθητές, ο οδηγός ξέχασε να βάλει χειρόφρενο

Κόσμος 03.05.2024
Ηλικίας 9 έως 16 ετών οι τραυματισμένοι μαθητές - Οχτώ νοσηλεύονται σε ΜΕΘ

Γιατί έχει συννεφιά ο ουρανός τη Μεγάλη Παρασκευή; Υπάρχει επιστημονική εξήγηση

Καιρός 03.05.2024
Ο Θοδωρής Κολυδάς καταθέτει τα επιστημονικά δεδομένα για τον καιρό

Βούλα: Μηχανή παρέσυρε και σκότωσε πεζή

Ελλάδα Χτες
Βαριά τραυματισμένος ο οδηγός