E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ανάλυση του Γκίκα Μαγιορκίνη απαντά: Πόσοι μαθητές ανά τάξη στην πανδημία;

Όσα διευκρινιστικά έγραψε ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας,

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/8/2020 | 13:08

Ανάλυση του Γκίκα Μαγιορκίνη απαντά: Πόσοι μαθητές ανά τάξη στην πανδημία;

Την άποψή του για τα πιθανά οφέλη που θα είχε μια μείωση του των μαθητών στις τάξεις εκφράζει, μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο facebook, ο Γκίκας Μαγιορκίνης. Ο κ. Μαγιορκίνης επανέρχεται στο ζήτημα καθώς η σχετική του αναφορά στη χθεσινή ενημέρωση για την εξέλιξη της πανδημίας προκάλεσε αντιδράσεις κυρίως από χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. 

Μετά από την αναλυτική εξήγηση που παραθέτει, ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, καταλήγει: «Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος από τη μείωση των μαθητων από 25 σε 15, όσον αφορά την μετάδοση σταγονιδίων»

Αναλυτικά στην ανάρτησή του σημειώνει:

«Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1.5 μέτρου είναι σημαντική για την μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας.

Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις. Οι τάξεις θα πρέπει να σημειωθεί δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές "φουσκάλες" ή "φούσκες" (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική. Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατα κόρον "ορφανά" κρούσματα.

Ένα θέμα που συζητείται διαρκώς είναι: πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;

Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120.

Όπως φαίνεται και παρακάτω μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι "παραβάσεις" είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα τη τάξης.

Συνεπώς από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς.

Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών.

Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στην μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 όσον αφορά την μετάδοση σταγονιδίων.»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Χανιά: Νεκρός εντοπίστηκε Γερμανός μέσα στο σπίτι του

Ελλάδα 23.11.2025
Ο θάνατος του άνδρα οφείλεται σε παθολογικά αίτια

Μις Υφήλιος: Στην εντατική η Μις Τζαμάικα μετά την πτώση της από τη σκηνή ‑ Δεν τα πάει καλά

Κόσμος 23.11.2025
Παραμένει στην εντατική με τραύματα στα πόδια και στο πρόσωπο

Πένθος στο NBA: Πέθανε ο Ρόντνεϊ Ρότζερς

Αθλητικά Νέα 23.11.2025
Στο πένθος βυθίστηκε το NBA, καθώς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 54 ετών ο Ρόντνεϊ Ρότζερς.

Λουτράκι: «Ίσως να είχα εμπάθεια με το παιδάκι, αλλά με θώπευσε», λέει η δασκάλα

Ελλάδα 23.11.2025
Η δασκάλα που κατήγγειλε 6χρονο μαθητή για θώπευση στο Λουτράκι, παραδέχτηκε πιθανή υπερβολική αυστηρότητα, αλλά τόνισε ότι το περιστατικό συνέβη

Ήπειρος: Εικόνες Βιβλικής καταστροφής ‑ Κατολισθήσεις και αποκλεισμένα χωριά

Ελλάδα 23.11.2025
Με δυσκολία συνεχίζεται η αποκατάσταση την ώρα που από τη Δευτέρα νέα κακοκαιρία θα «χτυπήσει» τη Δυτική Ελλάδα

Τραγικός θάνατος 64χρονης: Της επιτέθηκε ελάφι που φρόντιζε επί χρόνια

Κόσμος 23.11.2025
Η γυναίκα ήταν γνωστή φιλόζωος και διατηρούσε στη φάρμα της πολλά ελάφια

ΗΠΑ: Δεύτερος νεκρός από την γρίπη των πτηνών

Κόσμος 23.11.2025
Ο ασθενής, που περιγράφτηκε ως «ηλικιωμένο πρόσωπο με υποκείμενα νοσήματα», είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο στην αρχή του μήνα, ανέφερε προχθές Παρασκευή το πολιτειακό υπουργείο Υγείας.

Πότε θα πληρωθούν οι συντάξεις Δεκεμβρίου και το επίδομα των 250 ευρώ ‑ Όλες οι πληρωμές

Οικονομία 23.11.2025
Επίδομα 250 ευρώ, συντάξεις Δεκεμβρίου και όλα τα επιδόματα

Νέο Ηράκλειο: Συμπλοκή μαθητών με μαχαίρι ‑ Συνελήφθησαν και οι γονείς τους

Ελλάδα 23.11.2025
Οι αστυνομικοί της ΔΙ.ΑΣ που έφτασαν στο σημείο δεν βρήκαν κανέναν από τους μαθητές, οι οποίοι είχαν σκορπίσει προς διαφορετικές κατευθύνσεις

Σικάγο: Πυροβολισμοί στην τελετή φωταγώγησης του χριστουγεννιάτικου δέντρου – Ένας 14χρονος νεκρός, αρκετοί τραυματίες

Κόσμος 23.11.2025
Ο πρόεδρος Τραμπ αναφέρθηκε στο περιστατικό ισχυριζόμενος ότι σημειώθηκαν μαζικά εγκλήματα και ταραχές

Πέθανε ο Πολ Κοστέλο

Κόσμος 23.11.2025
Ο Ιρλανδός σχεδιαστής μόδας Πολ Κοστέλο πέθανε σε ηλικία 80 ετών