E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Συγκοινωνιολόγοι: Ο Μεγάλος Περίπατος έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια

«Το εγχείρημα είναι μεγάλο και έπρεπε να είχε επιχειρηθεί τουλάχιστον μια δεκαετία πριν»

Δημοσίευση 19/6/2020 | 16:54

Συγκοινωνιολόγοι: Ο Μεγάλος Περίπατος έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια

Υπέρ του σχεδίου του «Μεγάλου Περιπάτου» του δήμου Αθηναίων, τονίζοντας μάλιστα ότι είναι κάτι που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια, τάσσεται ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ). Σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι το σχέδιο του αποτελεί «μια μεγάλη παρέμβαση, με φιλοσοφία που κατ’ αρχήν εξυπηρετεί τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και της καλύτερης ποιότητας ζωής στην πόλη» και σημειώνει πως «Το εγχείρημα είναι μεγάλο και έπρεπε να είχε επιχειρηθεί τουλάχιστον μια δεκαετία πριν», εξηγώντας πως θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει με την εφαρμογή του σχεδίου ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων.

Κατά τον ΣΕΣ, ο «Μεγάλος Περίπατος» της Αθήνας, «μπορεί να αποτελέσει την βάση και την σπίθα για την ανάπτυξη και άλλων βιώσιμων πολιτικών, όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας, αλλά σε Δήμους όλης της Χώρας». Επισημαίνει ότι «στηρίζει την επιστημονική διάσταση του εγχειρήματος» και δηλώνει ότι θα είναι παρών με εποικοδομητική κριτική και πρόθυμος να συνδράμει με το επιστημονικό του ανθρώπινο δυναμικό στην εφαρμογή και στην αξιολόγησή του.

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΣ, η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές στις αστικές και υπεραστικές μετακινήσεις των πολιτών και αυτό πρέπει να υποστηρίζεται από βιώσιμες λύσεις, ώστε οι επιπτώσεις στην κοινωνία, το περιβάλλον και την οικονομία να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες. Η «μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο οδικό δίκτυο σε σχέση με την «προ - COVID» εποχή αποτελεί καταλύτη και ένα παράθυρο ευκαιρίας για αλλαγή παλαιωμένων αντιλήψεων και εφαρμογή σύγχρονων πολιτικών διαχείρισης κυκλοφορίας και δικαιότερης ανακατανομής του Δημόσιου χώρου, όπως συμβαίνει σήμερα σε πολλές πόλεις στην Ευρώπη και στον κόσμο». Συμπληρώνοντας, αναφέρει πως στόχο οι παρεμβάσεις αυτές πρέπει να έχουν την καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων, την δικαιότερη ανακατανομή του δημόσιου χώρου, την απόδοση περισσότερου χώρου στον πεζό, τον ποδηλάτη, την αύξηση της ελκυστικότητας και της επισκεψιμότητας του κέντρου, την ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων και χώρων μεγάλης επισκεψιμότητας, την αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης των ΜΜΜ, την δημιουργία εκτεταμένων περιοχών περιορισμού της χρήσης ΙΧ, την αποτροπή των διαμπερών κινήσεων με ΙΧ από το κέντρο της πόλης και την μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και των τροχαίων ατυχημάτων μέσω περιορισμού της χρήσης του ΙΧ.

Με αυτά τα δεδομένα, ο Σύλλογος θεωρεί ότι το σχέδιο του «Μεγάλου Περιπάτου» του Δήμου Αθηναίων κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Μάλιστα επισημαίνει ότι «Όπως και σε όλες τις μεγάλες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που έχουν γίνει κατά το παρελθόν, τις πρώτες μέρες εφαρμογής των μέτρων οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία (όπως και οι αντιδράσεις) είναι σημαντικές αλλά μειώνονται δραστικά τις επόμενες μέρες / εβδομάδες. Τελικό στόχο αποτελεί η ισορροπία του συστήματος Μεταφορών της πόλης, όχι με διοχέτευση της κυκλοφορίας σε άλλους άξονες, αλλά με περιορισμό της χρήσης του ΙΧ και την επιλογή άλλων μέσων για την μετακίνηση προς και από το κέντρο της Αθήνας. Ο στόχος αυτός δεν επιτυγχάνεται σε διάστημα λίγων ημερών καθώς προϋποθέτει την επαρκή ενημέρωση των μετακινούμενων για τα νέα μέτρα κινητικότητας και την αλλαγή της συμπεριφοράς και του τρόπου μετακίνησης, η οποία απαιτεί σαφώς μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης, δεν αρκεί η εφαρμογή μέτρων που αφορούν μόνο την κεντρική περιοχή, αλλά η συστηματική και σταδιακή εφαρμογή βασικών συμπληρωματικών μέτρων όπως η αναβάθμιση του συστήματος ΜΜΜ, η δημιουργία αξόνων πεζών και ποδηλάτου προς και από το κέντρο της Αθήνας, η λήψη μέτρων για την προστασία των ευάλωτων ομάδων χρηστών (πεζοί, ΑΜΕΑ, ποδηλάτες, δικυκλιστές), η διαχείριση της στάθμευσης».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ιστορική αύξηση της τιμής του χρυσού – Για πρώτη φορά ξεπερνά τα 4.000 δολάρια ανά ουγγιά

Οικονομία 08.10.2025
Το πολύτιμο μέταλλο έφθασε τις 4.001,11 δολάρια ανά ουγγιά κατά την έναρξη των συναλλαγών στις αγορές της Ασίας.

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πότε ξεκινά να διατίθεται ‑ Πού θα κυμανθούν οι τιμές στα νησιά

Οικονομία 08.10.2025
Οι εκτιμήσεις της αγοράς - Συστάσεις για προσοχή στις απάτες

Σκληρό «παζάρι» στην Αίγυπτο για τη Γάζα – ΗΠΑ, Κατάρ και Τουρκία στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων

Κόσμος 08.10.2025
Εντατικές επαφές στο Σαρμ ελ Σέιχ με τη συμμετοχή Ηνωμένων Πολιτειών, Κατάρ και Τουρκίας για την επίτευξη εκεχειρίας στη Γάζα

Έκρηξη στην ντισκοτέκ Jacky.O στη Μιχαλακοπούλου

Ελλάδα 08.10.2025
Κατέρρευσε η πρόσοψη της ντισκοτέκ, υλικές ζημιές σε ένα όχημα

Λιβαδειά: Ένταση με αγρότες – Έσπασαν τον αστυνομικό κλοιό, «περικύκλωσαν» τον Κώστα Τσιάρα

Ελλάδα Χτες
Μετά από διαπραγματεύσεις, επιτράπηκε η στάθμευση των τρακτέρ έξω από το διοικητήριο, όπου ήταν προγραμματισμένη η παρουσίαση.

Λήξη «συναγερμού», δεν αποσύρεται ο ΛεΜπρόν Τζέιμς – Τι αφορούσε η πολυαναμενόμενη «second decision»

Αθλητικά Νέα Χτες
Αγωνία τέλος για τα εκατομμύρια των οπαδών του ΛεΜπρόν Τζέιμς ανά τον κόσμο και γενικότερα τους οπαδούς του

Πότε «πέφτει» η Black Friday 2025

Ελλάδα Χτες
«Κλείδωσε» η μέρα

Επιβεβαιώθηκε το πρώτο υβρίδιο λύκου‑σκύλου στην Ελλάδα

Ελλάδα Χτες
Για πρώτη φορά, ένα υβρίδιο λύκου-σκύλου επιβεβαιώθηκε στην Ελλάδα