E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Μητσοτάκης: Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού

Δημοσίευση 22/10/2019 | 19:38

Μητσοτάκης: Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023

Σύσκεψη με τους επικεφαλής των οργανισμών που υπάγονται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στη σύσκεψη έγινε αποτίμηση της προόδου των έργων που εξαγγέλθηκαν στη ΔΕΘ, η πορεία του ΟΑΣΘ και του μετρό Θεσσαλονίκης και τα θέματα αιχμής για την πόλη.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωσης της σύσκεψης ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε:

«Μου δόθηκε η ευκαιρία με τους φορείς της πόλης να κάνουμε μια αποτίμηση της προόδου για όλα τα σημαντικά έργα για πρωτοβουλίες που είχα την ευκαιρία να εξαγγείλω στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Χαίρομαι, διότι τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει. Θα υπάρχει και μια αναλυτική ενημέρωση από την Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης και από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για τα ακριβή χρονοδιαγράμματα και για τις δεσμεύσεις οι οποίες ανελήφθησαν.

Να σταθώ πολύ σύντομα σε τρία θέματα αιχμής για την πόλη: Το πρώτο είναι το ζήτημα του Μετρό. Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή μας. Το μετρό θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023 με το σταθμό στην Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης. Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει.

Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ, ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των Αστικών Συγκοινωνιών στην πόλη.

Και τρίτο σχετικά με το ζήτημα του Fly Over της Περιφερειακής, θα υπάρχουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το Υπουργείο Υποδομών, έργο το οποίο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί εντός ενός έτους. Τονίζω ότι είναι ένα έργο απολύτως κρίσιμο και καθοριστικό για να ανακουφιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος το οποίο επωμίζεται η Περιφερειακή.

Συζητήσαμε και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, θα υπάρχει αναλυτική ενημέρωση από τους αρμόδιους Υπουργούς, καθώς και από τους φορείς της πόλης».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Γιώργος Καραγιάννης και η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.

Στη διάρκεια της σύσκεψης επιβεβαιώθηκε πλήρως η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση στην πόλη ενός πλήρους και λειτουργικού μετρό για τον Απρίλιο του 2023. «Η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δήθεν το μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο μετρό που ταυτόχρονα θα αναδεικνύει την αρχαία της κληρονομιά. Άλλωστε, η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα», αναφέρει το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού και σημειώνει:

«Μόλις σε διάστημα τριών μηνών αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα έτσι ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες.

Η κυβέρνηση παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με 215 λεωφορεία να λειτουργούν σε μια πόλη που χρειάζεται 500. Το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση και τα έσοδα από τους χρήστες ήταν στο 50% από τα αντίστοιχα έσοδα που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το 2014. Σε όλα αυτά προστέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η κρατικοποίηση που άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα μέσα σε δύο μήνες πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες».

Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ θα συγκεντρωθεί στην μητροπολιτική ζώνη αυξάνοντας ακόμα περαιτέρω τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση. Στη πράξη αποδείξαμε επίσης ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα.

Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη - όπου περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου θα περάσει στα ΚΤΕΛ - θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1.46 ευρώ το χιλιόμετρο αντί για περίπου 4 από τον ΟΑΣΘ.

Επίσης αρχές του 2020 σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό. Έτσι ώστε η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου.

Προτεραιότητα, επίσης, αποτελεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης, με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων καθώς και με τη βελτίωση της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού πραγματοποιείται παρέμβαση για την αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης και δημοπράτηση τον Ιούλιο του 2020, όπως και δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού (6ος προβλήτας) με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ανησυχία στη Θεσσαλονίκη: Αγέλη λύκων εμφανίστηκε στην Πυλαία ‑ Δείτε βίντεο

Ελλάδα 18.11.2025
«Θα πρέπει να λάβουμε μέτρα και να εκφοβιστούν από συγκεκριμένη ομάδα άμεσης επέμβασης», τόνισε ο Σπύρος Ψαρούδας, Γενικός Συντονιστής της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Καλλιστώ»

Γαλλία: Έσκαβε για πισίνα και βρήκε χρυσό αξίας 700.000 ευρώ ‑ Πήρε μόνο ...μπράβο!

Κόσμος 18.11.2025
Από το όνειρο στον εφιάλτη - Βρήκε θησαυρό, αλλά δεν δικαιούται απολύτως τίποτα

Ρύπανση: Ελάχιστο πλαστικό αρκεί για να σκοτώσει θαλάσσια ζώα ‑ Τρομακτικά τα ευρήματα νέας μελέτης

Κόσμος 18.11.2025
Νέα έρευνα ανέλυσε 10.000 νεκροψίες - Μόλις 23 κομμάτια πλαστικού θέτουν σε κίνδυνο τα θαλασσοπούλια

Ηράκλειο: 16χρονος ξυλοκοπήθηκε από παρέα ανηλίκων

Ελλάδα 18.11.2025
Για το περιστατικό έχουν γίνει συνολικά εννέα συλλήψεις

Τον σκότωσε στο ξύλο επειδή του έκλεισε τον δρόμο στον Νέο Κόσμο

Ελλάδα 18.11.2025
Ομολόγησε ο 29χρονος τη δολοφονία του 58χρονου

«Έπεσε» η Cloudflare: Προβλήματα σε όλο τον κόσμο στο X, το ChatGPT και πολλές άλλες ιστοσελίδες

Tech + Science 18.11.2025
Το περιστατικό σημειώνεται λίγες εβδομάδες μετά τη μεγάλη διακοπή λειτουργίας της Amazon Web Services

Πάτρα: Ανατροπή στην υπόθεση του vεκρoύ 4χρονου ‑ Ο θείος του ομολόγησε πως είχαν τρoχαίo

Ελλάδα 18.11.2025
O 25χρονος επιχείρησε να πάει βόλτα με τη μηχανή τον τετράχρονο - Το όχημα, που κατασχέθηκε, γλίστρησε και έπεσε στο κενό

Γιάννης Πλούταρχος: Ποινή 18 μηνών με αναστολή στην εμμονική του θαυμάστρια

Ελλάδα 18.11.2025
Είχε πάει προ ημερών στην πρεμιέρα του!