E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ο Τζόνι πήρε το όπλο του στο Θέατρο Επί Κολωνώ

Δημοσίευση 11/10/2019 | 19:12

Ο Τζόνι πήρε το όπλο του στο Θέατρο Επί Κολωνώ
ΑΘΗΝΑ - Επί Κολωνώ
Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Κολωνός, Tηλέφωνο: 210 5138067, Fax 210 5146169
http://www.epikolono.gr
Ημερομηνίες: από 30/9/2019 έως 29/10/2019
ΣΕΠΤ 2019
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
ΟΚΤ 2019
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Ωρα προσέλευσης: 21:00

από 8 ευρώ

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

Ο ρόλος του στρατιώτη Τζο Μπόναμ αποτέλεσε το πρώτο επαγγελματικό θεατρικό εγχείρημα του Τάσου Ιορδανίδη (2006) και μάλιστα στο Black Box του θεάτρου Επί Κολωνώ. Γεγονός που δίνει και μια συναισθηματική αξία στη μεταφορά της παράστασης στον συγκεκριμένο θεατρικό χώρο.

Το αντιπολεμικό αριστούργημα του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε τ' όπλο του», γράφτηκε το 1939 και κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Βιβλίου των ΗΠΑ. Μεταφέρθηκε από τον ίδιο στον κινηματογράφο το 1971 και απέσπασε το Διεθνές Βραβείο του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Καννών.

Το έργο του σπουδαίου και κυνηγημένου από τον Mακαρθισμό, σεναριογράφου Nτάλτον Tράμπο, είναι μία από τις πιο συγκλονιστικές αντιπολεμικές φωνές. 

Ο Τζο, ένας νεαρός Αμερικανός στρατιώτης, τραυματίζεται φρικτά κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου από μια οβίδα. Ακρωτηριασμένος στα χέρια και τα πόδια, χωρίς όραση και ακοή, με διαλυμένο πρόσωπο και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των γιατρών, με κατεστραμμένο εγκέφαλο, μεταφέρεται στο νοσοκομείο, με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί ως πειραματόζωο. Αυτό το κατακρεουργημένο σώμα, καθηλωμένο στο κρεβάτι της φρίκης, αυτό το ασώματο σώμα που του λείπουν σχεδόν τα πάντα, αυτός ο ζωντανός που είναι νεκρός, ο νεκρός που είναι ζωντανός, έχει διατηρήσει το πιο σημαντικό ανθρώπινο χαρακτηριστικό: την ικανότητα της σκέψης. 

ΌΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: https://docs.google.com/document/d/1eoPJGpm5cgwyVoWlvosql7bFs1mny_1q182mItBMo-E/edit?usp=sharing

[με την αγορά του εισιτηρίου αποδέχεστε τους όρους χρήσης]

Αγορά και παραλαβή μειωμένων εισιτήριων μπορεί να γίνει μόνο από το ταμείο του θεάτρου με την επίδειξη αντίστοιχου δικαιολογητικού/κάρτας

Τα εισιτήρια σε τιμή προσφοράς ισχύουν για τον μήνα Οκτώβριο και η μεταφορά τους μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στη διάρκεια αυτής της περιόδου.

 

Όπως σημειώνει η Σοφία Αδαμίδου:

«Πρόκειται για ένα τραγικά επίκαιρο έργο που συγκλονίζει με τη δύναμη και την αμεσότητά του. Ένα έργο γροθιά στο στομάχι. Ένα έργο που θέτει όλους μας απέναντι στην ευθύνη όπως την ορίζει ο Καζαντζάκης “Ν΄ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω”. Μπορστά σ' αυτή την ευθύνη θέτει όλους μας ο Τράμπο. Δεν ασχολείται με τον πόλεμο ως θέαμα, αλλά με τα αποτελέσματά του. Σκιαγραφεί τη μεγαλύτερη παράνοια του πολιτισμού μας σαν ένα εργοστάσιο παραγωγής κουφαριών. Στο βιβλίο μάλιστα είναι ιδιαίτερα αιχμηρός με αυτούς που «σπέρνουν» πολέμους, «θερίζοντας» κέρδη. Διαβάζοντας το βιβλίο από τα αγγλικά, το τέλος μου θύμισε το Γερμανικό Εγχειρίδιο Πολέμο, του Μπρεχτ, που κατά μαγική σύμπτωση γράφτηκε επίσης το 1939: “Ο πόλεμος που έρχεται δεν είναι ο πρώτος. Πριν από αυτόν γίνανε κι άλλοι πόλεμοι.Όταν τελείωσε ο τελευταίος, υπήρχαν νικητές και νικημένοι.Στους νικημένους, ο φτωχός λαόςπέθαινε από την πείνα. Στους νικητέςο φτωχός λαός πέθαινε το ίδιο... Στρατηγέ, ο άνθρωπος είναι χρήσιμος πολύ.Ξέρει να πετάει, ξέρει και να σκοτώνει. Μόνο που έχει ένα ελάττωμα: Ξέρει να σκέφτεται”. Αυτό μας λέει και ο Τράμπο. Η σκέψη μπορεί να αναχαιτίσει τα σχέδιά τους.»

Ο Τάσος Ιορδανίδης αναμετριέται με τον συγκεκριμένο μονόλογο ακολουθώντας τις σκηνοθετικές οδηγίες της Θάλειας Ματίκα, η οποία σημειώνει «ο Τζο, όπως κάθε άνθρωπος, το μόνο που ήθελε ήταν να ζήσει. Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια όμορφη χώρα. Δεν έχει σημασία σε ποιά. Όλες οι χώρες είναι όμορφες. Ο πόλεμος όμως ακύρωσε τη ζωή του. Δεν ήταν δικός του αυτός ο πόλεμος. Ποτέ δεν έμαθε κι ούτε θα μάθει για ποιο λόγο πραγματικά έγινε αυτός ο πόλεμος, για ποιο λόγο γίνονται οι πόλεμοι. Το μόνο που νιώθει είναι το αίμα του να χτυπάει στα μηνίγγια του. Αλλά δεν πονάει. Είναι ένας ζωντανός που είναι νεκρός. Ένας νεκρός που είναι ζωντανός. Μπορεί να μην έχει ούτε πόδια, ούτε χέρια, ούτε ακοή, ούτε φωνή, να μην έχει πρόσωπο, να είναι ένα κομμάτι κρέας που το τρέφουν με σωληνάκια, αλλά χτυπάει η καρδιά του και το κυριότερο σκέφτεται. Έχει μνήμη. Θυμάται, σκέφτεται, θυμώνει, επιθυμεί, παλεύει για επικοινωνία.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Reworks Festival 2025: Το πλήρες lineup της 21ης έκδοσης

Μουσική 15.09.2025
Το reworks 2025 συνεχίζει να χαράζει νέους δρόμους, δημιουργώντας εμπειρίες που μένουν αξέχαστες.

Γιώργος & Νίκος Στρατάκης στη Μονή Λαζαριστών

Μουσική 15.09.2025
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ17/09

53ο Φεστιβάλ Βιβλίου 2025: Οι εκδηλώσεις από από 15 έως 21 Σεπτεμβρίου 2025

Φεστιβάλ 14.09.2025
Μην χάσετε τις συναρπαστικές στιγμές και τα μοναδικά ραντεβού με το βιβλίο στο Πάρκο του Αρεως!

Οι Puressence αγαπούν τη Θεσσαλονίκη και μας λένε γιατί

Μουσική 14.09.2025
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ20/09

53ο Φεστιβάλ Βιβλίου 2025: Οι εκδηλώσεις από 12 έως 14 Σεπτεμβρίου 2025

Φεστιβάλ 11.09.2025
Μην χάσετε τις συναρπαστικές στιγμές και τα μοναδικά ραντεβού με το βιβλίο στο Πάρκο του Αρεως!

Techniques by Blend Athens ‑ Indira Paganotto presents: Artcore

Μουσική 10.09.2025
ΓΗΠΕΔΟ TAE KWON DO ΦΑΛΗΡΟ04/10

Παύλος Παυλίδης live στο Θέατρο Γης

Μουσική 10.09.2025
ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ27/09

Thessaloniki Beer Festival 2025

Φεστιβάλ 09.09.2025
ΔΕΘ - HELEXPOαπό 26/09 έως 28/09

1ο Rewindland Pop Culture Festival & Open Air Market 2025

Μουσική 08.09.2025
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝαπό 13/09 έως 14/094

Manu Chao ultra acoustico live in Thessaloniki

Μουσική 08.09.2025
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ12/0925