E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Colin Kaepernick: Η προσωποποίηση του «Just Do It»

Το αμφιλεγόμενο πρόσωπο της νέας καμπάνιας της Nike

Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 7/9/2018 | 00:34

Colin Kaepernick: Η προσωποποίηση του «Just Do It»

Μια κίνηση αρκεί για να μείνεις στην ιστορία. Όπως η Rosa Parks απλά δεν παραχώρησε την θέση της στο λεωφορείο σε λευκό και έδωσε λόγο σε ένα ολόκληρο κίνημα, έτσι και η συμβολική κίνηση του Colin Kaepernick, που γονάτισε κατά την ανάκρουση του ύμνου των ΗΠΑ, αντί να κάτσει προσοχή, διαμαρτυρόμενος για την μεταχείριση των Αφροαμερικανών, έφτανε για να τον κάνει σύμβολο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Ήταν 26 Αυγούστου του 2016. O Kaepernick αγωνιζόταν στην ομάδα του American Football, San Francisco 49ers. Κατά την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου δεν σηκώθηκε από τον πάγκο, θέλοντας να διαμαρτυρηθεί για τις αδικίες και κυρίως την αστυνομική αυθαιρεσία εις βάρος των μαύρων. Στο αμέσως επόμενο παιχνίδι, γονάτισε στο έδαφος. «Δεν πρόκειται να σηκωθώ και να δείξω περηφάνια στη σημαία μιας χώρας που καταπιέζει μαύρους ανθρώπους. Για μένα, αυτό είναι μεγαλύτερο από το άθλημα και θα ήμουν εγωιστής αν κοίταγα προς την άλλη πλευρά», δήλωσε μετά το παιχνίδι.

Αυτόματα κέρδισε φανατικούς υποστηρικτές αλλά και πολλούς εχθρούς. Πολλοί τον μιμήθηκαν. Η Διεθνής Αμνηστία τον τίμησε αλλά η ομάδα του τον έδιωξε γι’ αυτή του την κίνηση. Από το 2017, ο Kaepernick δεν έχει αγωνιστεί ξανά στο NFL.

Η καταγγελία για την λύση του συμβολαίου του δεν το έφερε ξανά στα γήπεδα. Η ακτιβιστική του δράση όμως συνεχίστηκε. Η αμερικανική δεξιά, και ειδικά ο Ντόναλντ Τραμπ, τον κατηγορούν μέχρι και σήμερα για ασέβεια και για αντιπατριωτική συμπεριφορά. Αυτό δεν τον ένοιαξε καθόλου. Και αν και έχει σχεδόν δυο χρόνια να παίξει Football, η Nike έσπασε το ταμπού, έβαλε στην άκρη τον διχασμό και τον επέλεξε ως πρόσωπο της καμπάνιας της για τα 30 χρόνια του επιτυχημένου σλόγκαν «Just Do It».

 «Να έχετε πίστη σε κάτι. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα θυσιάσετε τα πάντα», αναφέρει η λεζάντα της καμπάνιας. Και μάλλον δεν υπάρχει πιο ακριβής φράση για να περιγράψει αυτό που έκανε ο Kaepernick. Γονάτισε στον Εθνικό Ύμνο, αλλά δεν γονάτισε μπροστά στις επιθέσεις, στην λύση του συμβολαίου του, ακόμα και στις απειλές για την ζωή του.

Η Nike τόλμησε να κάνει την διαφορά. Και επέλεξε σαν πρόσωπο της καμπάνιας της την προσωποποίηση του «Just Do It». Στην ανακοίνωση της συμφωνίας με τον Kaepernick, η Nike τόνισε ό, τι είναι «ο αθλητής αυτής της γενιάς που εμπνέει περισσότερο». Οι πολέμιοι του απείλησαν μέσω των social media με μποϊκοτάζ στα προϊόντα, ενώ κάποιοι άλλοι μίλησαν και για καταστροφή τους. Από τα κυρίαρχα hashtag στο Twitter, από τότε που έγινε η ανακοίνωση, είναι τα #JustBurnIt και #BoycottNike.

Ωστόσο, η κίνηση της Nike έδωσε στην καμπάνια παγκόσμια προβολή. Από την ημέρα της κίνησης του Kaepernick το 2016, η φανέλα του είναι από τις πρώτες σε πωλήσεις ακόμα και σήμερα. Αλλά δεν είναι μόνο το κέρδος. Η επιλογή της Nike, έστω και συμβολικά, φαίνεται πως δείχνει τεράστια υποστήριξη στα κοινωνικά κινήματα και στον αγώνα κατά της αδικίας. Και παρόλη την επίθεση που δέχεται, η επιλογή της δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχη.

Η διαφήμιση με την αφήγηση του Kaepernick προκαλεί ανατριχίλαn και κλείνει με τον εξής τρόπο: «Μην αναρωτιέσαι αν τα όνειρά σου είναι τρελά. Να αναρωτιέσαι αν είναι αρκετά τρελά. Είναι τρελά μέχρι να τα κάνεις. Just Do It». Η συζήτηση γύρω από το θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων άνοιξε ξανά, με τον Colin Kaepernick στο επίκεντρο. Έναν αθλητή που αρνήθηκε τα εκατομμύρια, μόνο και μόνο για να μπορειο να εκφραστεί. Έναν αθλητή που πλέον έχει πολύ περισσότερο κόσμο στο πλευρό του. Κι ας μην ξαναπαίξει ποτέ στο NFL.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τα εντυπωσιακά αγάλματα που ... εμφανίζονται μόνο δυο ώρες την ημέρα!

Νέα Εποχή 21.11.2025
Η εντυπωσιακή εγκατάσταση που εμφανίζεται μόνο όσο η παλίρροια το επιτρέπει – και μας δείχνει το μέλλον που χτίζουμε.

Η γενιά που δεν λέει να αφήσει το τιμόνι: Γιατί οι Boomers εμποδίζουν την αλλαγή

Νέα Εποχή 21.11.2025
Boomers vs Millennials: Η μεγάλη σύγκρουση για εξουσία, σπίτια και δουλειές

Γιατί οι νέοι στην Ελλάδα δεν σκέφτονται να κάνουν οικογένεια;

Μπες στο Πλάνο 21.11.2025
Τι ζητούν για να μείνουν στην χώρα

Ο Έλληνας που εφηύρε το παγωτό μηχανής

Ιστορικά 21.11.2025
Η συγκλονιστική ιστορία του Θανάση Καρβέλα

Γιατί ο χρυσός είναι πιο ακριβός από ποτέ

Stories 21.11.2025
Τι συμβαίνει στην Αφρική όσο οι επενδυτές πλουτίζουν

Ένα χωριό‑φάντασμα στη Γαλλία παραμένει ανέγγιχτο από το 1944 και ο λόγος «παγώνει το αίμα»

Ιστορικά Χτες
Το μυστήριο του Oradour-sur-Glane που συγκλονίζει ακόμα

Explainer: Γιατί ξέσπασε διπλωματικός… πόλεμος για μια καρμπονάρα στο Ευρωκοινοβούλιο;

Stories Χτες
Οργή Ιταλών για ψεύτικη καρμπονάρα στις Βρυξέλλες

Πόλεμος καφετεριών: Το καφέ των 2,5 ευρώ που έχει τρελάνει το Βερολίνο

Stories Χτες
Το φαινόμενο που προκαλεί χάος στη Γερμανία

NASA: Γιατί η Σελήνη… συρρικνώνεται

Stories Χτες
Σεισμοί, ρήγματα και μια απρόσμενη συρρίκνωση

Κρίση στα κρυπτονομίσματα; Γιατί χάθηκαν 1 τρισ. δολάρια μέσα σε 1,5 μήνα

Stories Χτες
Η τεχνητή νοημοσύνη και η πολιτική της Fed