E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Αυξήσεις ‑ «φωτιά» στα διόδια της Εγνατίας Οδού

Πόσο αυξάνεται το κόστος ανά διαδρομή. Πόσοι νέοι σταθμοί θα κατασκευαστούν.Καταργούνται απαλλαγές

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 9/6/2018 | 17:42

Αυξήσεις ‑ «φωτιά» στα διόδια της Εγνατίας Οδού

Τσουχτερά γίνονται τα διόδια στην Εγνατία Οδό από την 1η Ιανουαρίου 2019, καθώς αυξάνεται η χρέωση από 0,03 σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 66%). Επίσης ο νέος τρόπος υπολογισμού με βάση τη χιλιομετρική απόσταση απογειώνει τις αυξήσεις ακόμα στα επίπεδα του 150% σε συγκεκριμένους σταθμούς, όπως στα Μάλγαρα έξω από τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει αυξημένη διέλευση Ι.Χ. αυτοκινήτων. Ο συγκεκριμένος σταθμός έχει ζώνη χρέωσης 59,7 χιλιομέτρων, με αποτέλεσμα το ύψος του κομίστρου να εκτινάσσεται από το 1,20 ευρώ σήμερα στα 2,98 ευρώ!, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή.

Οι δυσβάσταχτες αυξήσεις προβλέπονται στην κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών και ορίζονται ενόψει του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου σε ιδιώτες με σύμβαση παραχώρησης, τον οποίο θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ.

Με την ίδια ΚΥΑ καταργούνται από 1 Ιανουαρίου του 2019 όλες οι σημερινές απαλλαγές από τα διόδια, εκτός της κατηγορίας των ανέργων, οι οποίοι θα πρέπει να επιδεικνύουν την κάρτα ανεργίας. Εκτός της αύξησης του κόστους των διοδίων επί της Εγνατίας προβλέπεται η δημιουργία 43 συνολικά πλευρικών διοδίων.

Συγκεκριμένα, το κόστος των σταθμών διοδίων, όσων λειτουργούν σήμερα και όσων πρόκειται να λειτουργήσουν το επόμενο διάστημα, διαμορφώνεται ως εξής:

Στον σταθμό διοδίων της Τύριας, στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου-Σελλών-Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας το κόμιστρο σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ. Για την Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ. με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ. σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ. σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη για 54,3 χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ. στα 2,36 ευρώ, στον Ιασμο για 46,2 χλμ. στα 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.
Κάθετοι άξονες

Σε ό,τι αφορά τους κάθετους άξονες, στην Ιεροπηγή το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ. με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), στους Ευζώνους για 60 χλμ. 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), στον Προμαχώνα για 48 χλμ. χρέωση 2,4 ευρώ (παραμένει σταθερό) και στο Στρυμονικό για 47,5 χλμ. κόστος 2,37 ευρώ.

Για να ισχύσουν οι νέες τιμές πρέπει να εγκριθεί η νέα τιμολογιακή πολιτική από τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αλλιώς το ύψος των κομίστρων θα προσαρμοστεί στις παρατηρήσεις.

Μια άλλη συνέπεια των αυξήσεων είναι πως περισσότερα φορτηγά θα επιχειρούν να αποφεύγουν τα διόδια (το κόμιστρο για τα φορτηγά είναι πολύ υψηλότερο), περνώντας μέσα από τους επαρχιακούς δρόμους και τα χωριά της περιοχής. «Παρά τις χρόνιες επισημάνσεις μας προς τα αρμόδια υπουργεία για να διευθετήσουν το θέμα της θέσης των διοδίων στα Ν. Μάλγαρα, ώστε να μην μπορούν οι νταλίκες και τα βυτία να τα παρακάμπτουν μέσα από τα χωριά μας, η κολοσσιαία αύξηση των διοδίων είναι βέβαιο ότι θα πολλαπλασιάσει την επιβάρυνση του ενδοδημοτικού δικτύου και θα αυξήσει τους κινδύνους για τους κατοίκους και ιδίως τα μικρά παιδιά», δήλωσε ο δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Δολοφόνησε τον γείτονά του όταν πήγε να του γκρεμίσει το σπίτι με εκσκαφέα: Αθωώθηκε από το δικαστήριο

Κόσμος Χτες
Το τραγικό περιστατικό στην Ιταλία είχε σημειωθεί ενώ η οικογένεια του 54χρονου δολοφόνου, Σάντρο Μουνιάι, έτρωγε παραδοσιακά εδέσματα, παραμονή των Θεοφανίων

Σεισμός 4,2 Ρίχτερ ανάμεσα σε Κρήτη και Αντικύθηρα

Ελλάδα Χτες
Το εστιακό βάθος είναι στα 23,9 χιλιόμετρα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επαναλειτουργεί τη Δευτέρα η βασική γραμμή

Ελλάδα Χτες
Το ωράριο για την εορταστική περίοδο

Ορειβάτης άφησε τη σύντροφό του στο ψηλότερο βουνό της Αυστρίας για να φέρει βοήθεια και αυτή πέθανε από το κρύο

Κόσμος Χτες
Ο άνδρας αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης για ανθρωποκτονία από βαριά αμέλεια

60.000 αφρικανικοί πιγκουίνοι πέθαναν από ασιτία καθώς τα αποθέματα σαρδέλας καταρρέουν

Tech + Science Χτες
Το 2024, το είδος κατατάχθηκε επισήμως «κρισίμως κινδυνεύον», με λιγότερα από 10.000 ζευγάρια σε αναπαραγωγική ηλικία

Συναγερμός για τους «τιμωρούς των παιδόφιλων» στη Θεσσαλονίκη – Οι τρεις ενέδρες και οι ξυλοδαρμοί

Ελλάδα Χτες
Τα στοιχεία που έχουν στη διάθεση τους οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ τους οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πίσω από τους ξυλοδαρμούς βρίσκονται άτομα που έχουν αναλάβει το ρόλο των τιμωρών των παιδόφιλων

Τελεσίγραφο των ΗΠΑ στην ΕΕ: Αναλάβετε την πλειονότητα των δαπανών για το ΝΑΤΟ έως το 2027

Κόσμος Χτες
Αν η προθεσμία δεν τηρηθεί, η Ουάσινγκτον μπορεί να σταματήσει να συμμετέχει σε ορισμένους μηχανισμούς συντονισμού άμυνας του ΝΑΤΟ

Κακοκαιρία Byron: «Βούλιαξε» η Λάρισα ‑ Θύμισαν «Βενετία» τα Μεσάγγαλα

Ελλάδα Χτες
Εικόνες χάους στη Λάρισα με το σφοδρό σφυροκόπημα της κακοκαιρίας Byron

Κατηγορούμενος που δικαζόταν για ενδοοικογενειακή βία πέθανε στην Ευελπίδων πριν ακούσει την απόφαση του δικαστηρίου

Ελλάδα Χτες
Κατέρρευσε σε διακοπή της δίκης και δεν υπήρξε χρόνος ούτε καν να χρησιμοποιηθεί απινιδωτής που υπάρχει στα δικαστήρια

Υπερχείλιση φρεατίου λόγω της κακοκαιρίας στην Καλλιθέα – Η απάντηση του Δήμου

Ελλάδα Χτες
Το γεγονός κατέγραψαν πολίτες σε βίντεο που αναρτήθηκαν στα κοινωνικά δίκτυα

Εγκρίθηκε η Νομική του πανεπιστημίου Λευκωσίας UNIC Athens ‑ Ποιες κόπηκαν

Ελλάδα Χτες
Με ένα ναι και δύο όχι από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης των Νομικών Σχολών των μη κρατικών πανεπιστημίων