E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Παπαχρήστος: Γιατί το ταξίδι του Τσίπρα στην Κούβα δεν κοστίζει 22.900 ευρώ

Aπάντηση στα όσα υποστηρίζει το Μέγαρο Μαξίμου

Δημοσίευση 2/12/2016 | 16:55

Παπαχρήστος: Γιατί το ταξίδι του Τσίπρα στην Κούβα δεν κοστίζει 22.900 ευρώ

Τη δική του απάντηση στα όσα υποστήριξε το Μέγαρο Μαξίμου με non paper για το κόστος του ταξιδιού του Αλέξη Τσίπρα στην Αβάνα δίνουν τα ΝΕΑ και συγκεκριμένα ο δημοσιογράφος, Γιώργος Παπαχρήστος.

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο του Παπαχρήστου:

Με μπόλικη ειρωνεία, αρκετό... σανό, από αυτόν που ταΐζουν καθημερινά και για οτιδήποτε τους πολίτες, ελάχιστες δόσεις αλήθειας και με διαστρέβλωση της πραγματικότητας, το Μέγαρο Μαξίμου προσπάθησε να ξεπεράσει τoν πολιτικό σάλο που δημιουργεί η μετάβαση στην Αβάνα του Πρωθυπουργού με το πανάκριβο και ιδιαίτερα κοστοβόρο κρατικό τύπου Gulfstream 650 αεροσκάφος, την ώρα που οι πολίτες της χώρας βιώνουν την πιο σκληρή λιτότητα.

Εγώ έγραψα επί λέξει ότι, σύμφωνα με την πηγή μου (είναι πιλότος που πιλοτάρει ένα ίδιο ακριβώς αεροσκάφος) ένα τέτοιο ταξίδι «κοστίζει περί τα 15.000 δολάρια, τα οποία αναλύονται σε καύσιμα, ασφάλειες, τέλη υπερπτήσεων και τέλη αεροδρομίου. Το οποίο σημαίνει ότι για τις 10 ώρες του «πήγαινε» και τις άλλες 10 της επιστροφής από την Αβάνα, το κόστος του αεροπλάνου μόνο έφτασε τα 300.000 δολάρια.

Το Μέγαρο Μαξίμου με ένα μνημειώδους χαρακτήρα non paper και αφού κατάπιε όλα τα υπόλοιπα, ανακοίνωσε ότι το ταξίδι κόστισε 22.900 ευρώ και κάτι ψιλά, που δεν είναι ακόμη γνωστά διότι αφορούν τα τέλη παραμονής στο αεροδρόμιο της Αβάνας και περιμένει τα τιμολόγια. Ιδού το πλήρες κείμενο:

«Δημοσιεύματα, που στηρίζονται σ΄ έναν… πιλότο(!) που «πιλοτάρει ένα τέτοιο ακριβώς αεροσκάφος», αναφέρουν ότι το κόστος του αεροπλάνου για το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Αβάνα «έφτασε τις 300.000 δολάρια»!

Ο ένας πιλότος που «πιλοτάρει ένα τέτοιο ακριβώς αεροσκάφος», θα έπρεπε να γνωρίζει ότι το ταξίδι (καύσιμα) κόστισαν 16.700 ευρώ και η διαμονή, για το σύνολο του πληρώματος, τις 6.200 ευρώ. Σύνολο, δηλαδή, 22.900 ευρώ!

Θα πρέπει τώρα ο ένας πιλότος που «πιλοτάρει ένα τέτοιο ακριβώς αεροσκάφος» στα έξοδα της αποστολής να συμπεριλάβει και τα της παραμονής του Gulfstream στο αεροδρόμιο της Αβάνας. Θα τον ενημερώσουμε όταν θα αποσταλούν τα σχετικά τιμολόγια από την Κούβα!».

Ας δούμε τώρα και την αλήθεια, την οποία ο... πτέραρχος Τσίπρας κατά την πάγια τακτική του, την τοποθέτησε προσεκτικά στην κλίνη του Προκρούστη και την έφτιαξε στα μέτρα του για ευνόητους λόγους. Παρακάμπτω εντελώς το γεγονός ότι αν έμπαινε στον κόπο να ανατρέξει στο διαδίκτυο θα διαπίστωνε ότι:

- Το μέσο κόστος ανά πτητική ώρα όπως καθορίζεται από την Πολεμική Αεροπορία (ΦΕΚ 169/6-2-2012) είναι στα 5.200 ευρώ, άρα ακόμα και η ΠΑ με τιμές του 2012 υπολογίζει το κόστος του πηγαινέλα στην Κούβα σε πάνω από 120.000 ευρώ, ποσό που υπερβαίνει κατά 100.000 ευρώ το μαγειρεμένο κόστος που δημοσιοποίησε το Μαξίμου. Αν ισχύει πάντως αυτό που υποστηρίζει το non paper του... πτεράρχου Τσίπρα, τότε είναι προφανές ότι χαράς ευαγγέλια για τους Έλληνες πολίτες: με 0,8 το χιλιόμετρο που υποτίθεται ότι καίει σε κηροζίνη, συμφέρει να μετακινούνται με αυτό αντί με το σαράβαλο ΙΧ που συντηρούν, λόγω κρίσης με νύχια και με δόντια

- Το μέσο κόστος ενοικίασης αυτού του συγκεκριμένου τύπου αεροπλάνου που θεωρείται η Rolls Royce των ιδιωτικών αεροσκαφών ανά πτητική ώρα, όπως αναφέρουν διάφορα εξειδικευμένα sites (όπως το Private Fly, το Forbes κ.α.) είναι 12.000-15.000 ευρώ. Μπορεί να διαπιστώσει κανείς ότι, ας πούμε με την Private Fly ένα ταξίδι στην Κούβα one way, που λένε, από το Ελευθέριος Βενιζέλος ως το αεροδρόμιο Χοσέ Μαρτί της Αβάνας κοστίζει 120.000 ευρώ.

Στέκομαι στη... σανοαπάντηση του Μεγάρου Μαξίμου και αναφέρω ότι εκτός από καύσιμα, το συγκεκριμένο αεροσκάφος που αγοράστηκε το 2003 αντί 48 εκατ. δολαρίων για τις ανάγκες της τότε ελληνικής προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει και πάγια έξοδα - fix costs τα ονομάζουν οι πιλότοι - και με βάση αυτά υπολόγισε και ο δικός μου τα 15.000 δολάρια ανά πτητική ώρα. Διότι αυτά τα fix costs που είναι πάγιες δαπάνες για να μπορεί το αεροπλάνο να πετάει, κατανέμονται ανά πτητική ώρα του αεροσκάφους και με αυτόν τον τρόπο υπολογίζεται και το κόστος της παγκοσμίως, εκτός από το Μέγαρο Μαξίμου που προσπαθεί να θολώσει τα νερά σαν να μην κατάλαβε τι έγραψα εχθές.

Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα fix costs του Gulfstream όπως με πολλή υπομονή μου περιέγραψε χθες ο δικός μου, ο οποίος όπως προανέφερα, πετάει ένα ακριβώς ίδιου τύπου αεροσκάφος.

1. Συντήρηση: Την κάνει φυσικά η Πολεμική Αεροπορία, αλλά αν μπορεί. Υπολογίζεται σε μίνιμουμ 400.000 ευρώ ετησίως, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές της κατασκευάστριας εταιρείας για μέρη του αεροσκάφους (ανταλλακτικά) τα οποία έχουν ορισμένη διάρκεια ή συγκεκριμένο αριθμό ωρών πτήσεως και πρέπει να αντικαθίστανται και να αποφεύγονται οι βλάβες.

2. Εξυπηρέτηση. Το αεροσκάφος αυτό έχει την ανάγκη των υπηρεσιών εδάφους, όπως αναφέρουν τα Νέα. Η πιο γνωστή εταιρεία αυτού του είδους ονομάζεται Universal Aviation και το κόστος εξυπηρέτησης υπολογίζεται σε 300.000-350.000 ετησίως.

3. Τέλη αεροδρομίων: «Εξαρτάται από τα πόσα ταξίδια θα κάνει το αεροσκάφος και κατά τους μετριότερους υπολογισμούς, τα υπολογίζει σε 50.000 ευρώ» αναφέρει ο αρθρογράφος.

4. Ασφάλεια αεροσκάφους: κανένα αεροσκάφος δεν παίρνει άδεια να σηκωθεί αν δεν έχουν πληρωθεί τα ασφάλιστρά του. Αυτά κυμαίνονται ανάλογα τον τύπο του αεροσκάφους και τον αριθμό των επιβαινόντων σε αυτό. «Ο δικός μου θεωρεί ότι ένα μίνιμουμ ποσό ασφαλίστρων είναι τα 100.000 ευρώ».

5. Μισθοί πιλότων: Το αεροσκάφος εξυπηρετείται από 8 πιλότους σε βάρδιες. Οι μισθοί τους χωρίς τις κρατήσεις υπολογίζονται στα 35.000 ευρώ, συνολικό κόστος που ξεπερνάει τα 300.000 ευρώ.

6. Εκτός έδρας πιλότων: αφορούν την ενδιαίτηση και τη διατροφή. Στο ταξίδι της Κούβας ήταν 6.200, αναφέρει το non paper.

7. Εκπαίδευση πιλότων: Οι 8 πιλότοι υποχρεούνται να περνούν ανά εξάμηνο από «σχολεία» στις ΗΠΑ για την επικαιροποίηση του πτητικού τους πτυχίου. Με τους πιο μέτριους υπολογισμούς το ποσό που απαιτείται είναι 50.000 ευρώ.

Ο πιλότος μου μού είπε ακόμη ότι το ύψος των παγίων εξαρτάται από τον αριθμό των πτητικών ωρών. Ολα τα προηγούμενα αφορούν ένα υποτυπώδες πρόγραμμα πτήσεων 100 ωρών. Αν οι πτητικές ώρες αυξάνονται πχ στις 300 ανεβαίνουν και τα πάγια. Φτάνει σύμφωνα με υπολογισμούς πιλότων τα 1.400.000 ευρώ. Και τώρα που απαντήθηκε λεπτομερώς το non paper Μαξίμου μήπως να μας πουν και ποιος πλήρωσε την παραμονή του συριζοτρόλ κυρίου Καραμάνη στην Αβάνα; (νομίζουν ότι το ξέχασα...).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Δεν έχει ασκηθεί δίωξη στον αγροτοσυνδικαλιστή, η έρευνα βρίσκεται στο στάδιο προκαταρκτικής εξέτασης

Ελλάδα Χτες
Η σπουδή ενοχοποίησης του Κώστα Ανεστίδη για δύο κακουργήματα, ενώ η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε στάδιο προκαταρκτικής εξέτασης μάλλον δικαιώνει όσους μιλούν για προφανή σκοπιμότητα ανάδειξης του θέματος, εις βάρος των αγροτικών κινητοποιήσεων.

Τέμπη: «Δεν τρομοκρατούμαστε, δε σταματάμε»: Ανακοίνωση‑καταπέλτης από τον Σύλλογο Συγγενών για τον έλεγχο του ΣΔΟΕ

Ελλάδα Χτες
«Η σημειολογία της συγκυρίας αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι απέναντί μας έχουμε ένα εχθρικό κράτος».

Ανοιξαν οι αγρότες τις σήραγγες στα Τέμπη, η Τροχαία εκτρέπει τα ΙΧ – Οι επόμενες κινήσεις τους

Ελλάδα Χτες
«Δεν απαντάνε στα αιτήματά μας και γι` αυτό αναμένουμε όπως βλέπετε μαχητικά, δυναμικά και συνεχίζουμε τον αγώνα».

Ανεστίδης: Δεν έχουν δεσμευτεί τα χρήματά μου – Έδειξε on κάμερα αποδεικτικά ανάληψης από τράπεζα

Ελλάδα Χτες
Ο Κώστας Ανεστίδης καταγγέλλει επίσης ότι δεχόταν τηλεφωνήματα από το Μαξίμου ώστε να βρεθεί μία δίαυλος επικοινωνίας για να υποχωρήσουν τα μπλόκα

Λαμία: Ανδρας κλειδώθηκε στο σπίτι του και άνοιξε φιάλη υγραερίου

Ελλάδα Χτες
Εκκενώθηκαν τα κοντινά διαμερίσματα, ενώ η αστυνομία προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί του.

Απολύθηκε ο Στέφανος Παπαδόπουλος, που έκανε μήνυση στον Γιώργο Μαζωνάκη, από το νυχτερινό κέντρο που εργαζόταν

Ελλάδα Χτες
«Νομίζω ότι κάποιοι τον βάλανε να τα πει, πήγε να κάνει κακό στο μαγαζί» υποστηρίζει ο επιχειρηματίας που τον απέλυσε

Από την τραγωδία στις σαμπάνιες: Χωριό στην Ισπανία που καταστράφηκε από τις πυρκαγιές κέρδισε 468 εκατ. ευρώ στο λαχείο

Κόσμος Χτες
Το χριστουγεννιάτικο λαχείο El Gordo μοιράζει εκατοντάδες εκατομμύρια – Πιστεύουν ότι αν το αγοράσει τόπος που υπέστη συμφορά θα είναι κερδοφόρο, γιατί την ατυχία ακολουθεί η καλή τύχη

«Παιδί μου, σου είπα ψέματα»: Σπαρακτική επιστολή εκπαιδευτικού για τα παιδιά που θα περάσουν τα Χριστούγεννα μόνα τους στο νοσοκομείο

Ελλάδα Χτες
«Θυμάμαι μόνο που σου έκανα παρατήρηση γιατί χοροπηδούσες λάθος στην πρόβα. «Χοροπηδούσες λάθος» τι οξύμωρο!»

Πέθανε ο τραγουδιστής του «Driving Home for Christmas» Chris Rea

Κόσμος Χτες
Η χαρακτηριστική βραχνή φωνή του και το παίξιμό του στην κιθάρα έχουν μείνει αξέχαστα σε τραγούδια

Δεκάδες σκελετοί ανακαλύφθηκαν σε μεσαιωνικό νεκροταφείο εκτελεσμένων εγκληματιών της Αγγλίας

Κόσμος Χτες
Αρκετοί σκελετοί βρέθηκαν με τα χέρια δεμένα πίσω από την πλάτη

Κινδυνεύουν οι τάρανδοι του Αγιου Βασίλη;

Κόσμος Χτες
Οι λύκοι αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για τους ταράνδους της Φινλανδίας και πλήττουν τα κοπάδια των ντόπιων

Παναθηναϊκός: Το βίντεο από την εγκατάσταση της πρώτης κερκίδας του γηπέδου στον Βοτανικό

Αθλητικά Νέα Χτες
Το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού αρχίζει να παίρνει σιγά, σιγά σάρκα και οστά