E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Επιχειρηματικές φουρτούνες για την οικογένεια Αγγελόπουλου

Δημοσίευση 4/11/2016 | 00:25

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Μεγάλες φουρτούνες φαίνεται πως αντιμετωπίζει ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος καθώς οι τεράστιες απώλειες που μετριούνται σε περίπου 756 εκατ. δολάρια, γεννούν εξίσου πολλές υποχρεώσεις και ανησυχίες.

Μπορεί να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες διεθνώς, αλλά δεν κατάφερε να μανουβράρει κατάλληλα τα «χτυπήματα» που δέχθηκε από τα κύματα της κρίσης η ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management.

Όπως έγινε γνωστό και την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η εταιρεία δε διαθέτει πλέον στόλο, μετά την πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε ναυτιλιακές συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου.

Τα μεγάλα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου όμως ξεκινούν το έτος 2015, μια χρονιά που σηματοδότησε την αρχή της πτώσης της άλλοτε πανίσχυρης αυτοκρατορίας του. Τότε, ο κ. Αγγελόπουλος ήρθε αντιμέτωπος με απώλειες που έφτασαν το ιλιγγιώδες ποσό των 700 εκατ. δολαρίων καθώς η επένδυση στα δύο πλωτά γεωτρύπανα – τα Deep Sea Metro I και Deep Sea Metro II – έπεσε στο κενό, ενώ ο εφοπλιστής απέτυχε να πληρώσει τους τόκους του ομολόγου, οι οποίοι ανέρχονταν στο ποσό των 38 εκατ. δολαρίων, γεγονός που οδήγησε εν τέλει στην απώλεια των δύο πλοίων.

Τον Μάιο του 2015 η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών είχε εγκρίνει στην πλειοψηφία της (με ποσοστό 97%) τη μεταβίβαση στους δανειστές του 100% των μετοχών της εταιρείας Metro Drilling Holding Corp. (ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων-τρυπανιών), με αποτέλεσμα, ο κ. Αγγελόπουλος να χάσει τα 700 εκατ. δολάρια από την επένδυσή του στην κατασκευή και τις τροποποιήσεις των πλοίων αυτών, project που είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Όσον αφορά το ομόλογο, αυτό ανερχόταν στο ποσό των 186 εκατ. δολαρίων και είχε συναφθεί το Φεβρουάριο του 2014 με ημερομηνία λήξης τον Φεβρουάριο του 2016, δύο χρόνια μετά. Η εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου, Metro Exploration Holding Corpotation (θυγατρική της Metro Drilling), σύμφωνα με τους όρους του ομολογιακού δανείου, ήταν υποχρεωμένη να καταβάλλει αυξανόμενο επιτόκιο 8 ως 11,5% στους δανειστές, έτσι ώστε να πληρώσει σε διάστημα δύο ετών τόκους ύψους 38 εκατ. δολαρίων.

Τελικά, αυτό δε συνέβη ποτέ, με αποτέλεσμα η επένδυση να χαθεί και τα πλοία-τρυπάνια να περάσουν στον έλεγχο των ομολογιούχων δανειστών, με τον κ. Αγγελόπουλο να φορτώνεται τεράστιες χρηματικές απώλειες 700 εκατ. δολαρίων, αφού, επιπλέον, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα κατάλληλα ναυλοσύμφωνα που θα έφερναν την απόσβεση της επένδυσης, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είχαν ξεκινήσει έκτοτε να καταγράφουν μεγάλη πτώση – κάτι που συνέβαλε κι αυτό με τη σειρά του στην αποτυχία της.

Στη Euronav τα 4 από τα 8 VLCC της Metrostar

Σαν να μην έφταναν αυτά, η ναυτιλιακή Metrostar είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι, έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την τελευταία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

Ο J. Fredriksen αποκτά 2 VLCC του Θ. Αγγελόπουλου

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τροχαίο για την Πηγή Δεβετζή με αυτοκίνητο που τούμπαρε στην Εγνατία Οδό

Ελλάδα 06.12.2025
Μεταφέρθηκε προληπτικά στο νοσοκομείο - Το ατύχημα σημειώθηκε σε τούνελ πάνω από το Παληό Καβάλας

Επέτειος Γρηγορόπουλου: Κλειστοί οι σταθμοί του Μετρό Σύνταγμα και Πανεπιστήμιο

Ελλάδα 06.12.2025
Οι συρμοί θα διέρχονται από τους σταθμούς που έκλεισαν με εντολή ΕΛ.ΑΣ. χωρίς στάση

Τραγωδία στην Ζάκυνθο: Νεκρό παιδί 18 μηνών μετά από επίθεση σκύλου

Ελλάδα 06.12.2025
Το παιδί βρισκόταν στην αυλή του σπιτιού του

Οικογενειάρχης μετά από 3,5 χρόνια ο μοναχικός κύκνος της Καστοριάς που είχε χάσει το ταίρι του

Ελλάδα 06.12.2025
Ο κύκνος της Καστοριάς βρήκε ξανά την ελπίδα και την αγάπη στην Ιωάννινα με τη νέα του οικογένεια

Λαμία: Σοβάδες έπεσαν στο κεφάλι περαστικού ‑ Διακομίστηκε στο νοσοκομείο

Ελλάδα 06.12.2025
Η συνεχή βροχή έφερε προβλήματα στα παλιά κτήρια

Τραγωδία στα Χανιά: Νεκρός αθλητής μπάσκετ με αμαξίδιο σε θανατηφόρο τροχαίο στη Σούδα

Ελλάδα 06.12.2025
Ο 45χρονος που κινούνταν με το αναπηρικό του αμαξίδιο, στην οδό Αγίου Νικολάου, στην Σούδα, φαίνεται πως έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε σε σταθμευμένο ΙΧ

Κάρι Χιρογιούκι Ταγκάουα: Πέθανε ο πρωταγωνιστής του «Mortal Kombat» και άλλων θρυλικών ταινιών

Κόσμος 06.12.2025
Ο ηθοποιός έφυγε από τη ζωή έπειτα από επιπλοκές λόγω εγκεφαλικού σε ηλικία 75 ετών

«Ούτε βήμα πίσω» – Αγρότες της Μαγνησίας καίνε άχυρα και ρίχνουν γάλατα στον δρόμο

Ελλάδα 06.12.2025
Ανυποχώρητοι οι αγρότες, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα – Νέα ένταση στα μπλόκα, αυτήν τη φορά στις Μικροθήβες της Μαγνησίας

Forbes: Ο Έρικ Τραμπ έγινε 10 φορές πλουσιότερος μετά την επανεκλογή του πατέρα του

Κόσμος 06.12.2025
Η εντυπωσιακή άνοδος της περιουσίας του δεύτερου γιου του προέδρου των ΗΠΑ μέσω του Bitcoin και των στρατηγικών επενδύσεων

Η στιγμή που οδηγός χάνει τον έλεγχο εν μέσω βροχής και πέφτει πάνω στις μπάρες της Εθνικής Αθηνών ‑ Λαμίας

Ελλάδα 06.12.2025
Προσέκρουσε στις προστατευτικές μπάρες και στην συνέχεια έπεσε πάνω σε λεωφορείο που μετέφερε εργαζόμενους