E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Επιχειρηματικές φουρτούνες για την οικογένεια Αγγελόπουλου

Δημοσίευση 4/11/2016 | 00:25

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Μεγάλες φουρτούνες φαίνεται πως αντιμετωπίζει ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος καθώς οι τεράστιες απώλειες που μετριούνται σε περίπου 756 εκατ. δολάρια, γεννούν εξίσου πολλές υποχρεώσεις και ανησυχίες.

Μπορεί να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες διεθνώς, αλλά δεν κατάφερε να μανουβράρει κατάλληλα τα «χτυπήματα» που δέχθηκε από τα κύματα της κρίσης η ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management.

Όπως έγινε γνωστό και την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η εταιρεία δε διαθέτει πλέον στόλο, μετά την πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε ναυτιλιακές συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου.

Τα μεγάλα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου όμως ξεκινούν το έτος 2015, μια χρονιά που σηματοδότησε την αρχή της πτώσης της άλλοτε πανίσχυρης αυτοκρατορίας του. Τότε, ο κ. Αγγελόπουλος ήρθε αντιμέτωπος με απώλειες που έφτασαν το ιλιγγιώδες ποσό των 700 εκατ. δολαρίων καθώς η επένδυση στα δύο πλωτά γεωτρύπανα – τα Deep Sea Metro I και Deep Sea Metro II – έπεσε στο κενό, ενώ ο εφοπλιστής απέτυχε να πληρώσει τους τόκους του ομολόγου, οι οποίοι ανέρχονταν στο ποσό των 38 εκατ. δολαρίων, γεγονός που οδήγησε εν τέλει στην απώλεια των δύο πλοίων.

Τον Μάιο του 2015 η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών είχε εγκρίνει στην πλειοψηφία της (με ποσοστό 97%) τη μεταβίβαση στους δανειστές του 100% των μετοχών της εταιρείας Metro Drilling Holding Corp. (ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων-τρυπανιών), με αποτέλεσμα, ο κ. Αγγελόπουλος να χάσει τα 700 εκατ. δολάρια από την επένδυσή του στην κατασκευή και τις τροποποιήσεις των πλοίων αυτών, project που είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Όσον αφορά το ομόλογο, αυτό ανερχόταν στο ποσό των 186 εκατ. δολαρίων και είχε συναφθεί το Φεβρουάριο του 2014 με ημερομηνία λήξης τον Φεβρουάριο του 2016, δύο χρόνια μετά. Η εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου, Metro Exploration Holding Corpotation (θυγατρική της Metro Drilling), σύμφωνα με τους όρους του ομολογιακού δανείου, ήταν υποχρεωμένη να καταβάλλει αυξανόμενο επιτόκιο 8 ως 11,5% στους δανειστές, έτσι ώστε να πληρώσει σε διάστημα δύο ετών τόκους ύψους 38 εκατ. δολαρίων.

Τελικά, αυτό δε συνέβη ποτέ, με αποτέλεσμα η επένδυση να χαθεί και τα πλοία-τρυπάνια να περάσουν στον έλεγχο των ομολογιούχων δανειστών, με τον κ. Αγγελόπουλο να φορτώνεται τεράστιες χρηματικές απώλειες 700 εκατ. δολαρίων, αφού, επιπλέον, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα κατάλληλα ναυλοσύμφωνα που θα έφερναν την απόσβεση της επένδυσης, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είχαν ξεκινήσει έκτοτε να καταγράφουν μεγάλη πτώση – κάτι που συνέβαλε κι αυτό με τη σειρά του στην αποτυχία της.

Στη Euronav τα 4 από τα 8 VLCC της Metrostar

Σαν να μην έφταναν αυτά, η ναυτιλιακή Metrostar είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι, έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την τελευταία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

Ο J. Fredriksen αποκτά 2 VLCC του Θ. Αγγελόπουλου

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ατρόμητος – ΠΑΟΚ 2‑0: Ήταν κακός, έχασε και έπεσε στην 3η θέση

Αθλητικά Νέα 14.12.2025
Επιστροφή στις νίκες για τους Περιστεριώτες

Παναιτωλικός – ΑΕΚ 0‑5: Ασταμάτητο το… τρένο του Νίκολιτς

Αθλητικά Νέα 14.12.2025
Επιβλητική εμφάνιση από την Ένωση

Τροχαίο ατύχημα για τον Αρη Μουγκοπέτρο: «Για ακόμη μια φορά είχα άγιο»

Ελλάδα 14.12.2025
Αντιμέτωπος με μια ακόμη δοκιμασία ήρθε σήμερα 14 Δεκεμβρίου ο Αρης Μουγκοπέτρος

Αίγιο: Πέθανε ο 43χρονος ασθενής μποξέρ που γρονθοκόπησε γιατρό

Ελλάδα 14.12.2025
Ξεψύχησε στο ίδιο νοσοκομείο

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Κακουργηματικές διώξεις σε βάρος των συλληφθέντων

Ελλάδα 14.12.2025
Μετά από πολύωρη διαδικασία η Ευρωπαία Εισαγγελέας απήγγειλε εναντίον τους βαρύτατες κατηγορίες

Χωρίς λεωφορεία η Αθήνα την Τετάρτη για έξι ώρες

Ελλάδα 14.12.2025
Σε στάση εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου - Ποιες ώρες δε θα κυκλοφορούν

Αυτή είναι η πρώτη χώρα στο κόσμο που προσφέρει δωρεάν το γυμναστήριο για τους νέους 16‑21 ετών

Κόσμος 14.12.2025
Στόχος είναι η ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας και η προώθηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής στη νεότερη γενιά, σύμφωνα με την κυβέρνηση

Τρομοκρατική επίθεση με πυροβολισμούς σε διάσημη παραλία του Σίδνεϊ

Κόσμος 14.12.2025
10 οι νεκροί, οι δράστες στόχευαν παιδιά

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στην ευρωπαϊκή εισαγγελία οι 15 συλληφθέντες για το σκάνδαλο των παράνομων επιδοτήσεων

Ελλάδα 14.12.2025
Αρνούνται όλες τις κατηγορίες και δηλώνουν ότι το κατηγορητήριο θα καταπέσει

Συνωμοσιολόγος έβγαλε στη φόρα sms του Τσάρλι Κερκ για τις πρώην του ‑ Έκρηξη της χήρας του

Κόσμος Χτες
Η Κάντας Οουενς προκαλεί αντιδράσεις με αποκαλύψεις για τον Τσάρλι Κερκ, ενώ η Έρικα ζητά να σταματήσουν οι θεωρίες.

Το Reddit μήνυσε την Αυστραλία για την απαγόρευση των social media στους κάτω των 16

Κόσμος Χτες
Το Reddit κατέθεσε αγωγή εναντίον της Αυστραλίας χαρακτηρίζοντας την απαγόρευση των social media παρέμβαση στην ελεύθερη πολιτική έκφραση.