E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Επιχειρηματικές φουρτούνες για την οικογένεια Αγγελόπουλου

Δημοσίευση 4/11/2016 | 00:25

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Μεγάλες φουρτούνες φαίνεται πως αντιμετωπίζει ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος καθώς οι τεράστιες απώλειες που μετριούνται σε περίπου 756 εκατ. δολάρια, γεννούν εξίσου πολλές υποχρεώσεις και ανησυχίες.

Μπορεί να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες διεθνώς, αλλά δεν κατάφερε να μανουβράρει κατάλληλα τα «χτυπήματα» που δέχθηκε από τα κύματα της κρίσης η ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management.

Όπως έγινε γνωστό και την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η εταιρεία δε διαθέτει πλέον στόλο, μετά την πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε ναυτιλιακές συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου.

Τα μεγάλα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου όμως ξεκινούν το έτος 2015, μια χρονιά που σηματοδότησε την αρχή της πτώσης της άλλοτε πανίσχυρης αυτοκρατορίας του. Τότε, ο κ. Αγγελόπουλος ήρθε αντιμέτωπος με απώλειες που έφτασαν το ιλιγγιώδες ποσό των 700 εκατ. δολαρίων καθώς η επένδυση στα δύο πλωτά γεωτρύπανα – τα Deep Sea Metro I και Deep Sea Metro II – έπεσε στο κενό, ενώ ο εφοπλιστής απέτυχε να πληρώσει τους τόκους του ομολόγου, οι οποίοι ανέρχονταν στο ποσό των 38 εκατ. δολαρίων, γεγονός που οδήγησε εν τέλει στην απώλεια των δύο πλοίων.

Τον Μάιο του 2015 η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών είχε εγκρίνει στην πλειοψηφία της (με ποσοστό 97%) τη μεταβίβαση στους δανειστές του 100% των μετοχών της εταιρείας Metro Drilling Holding Corp. (ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων-τρυπανιών), με αποτέλεσμα, ο κ. Αγγελόπουλος να χάσει τα 700 εκατ. δολάρια από την επένδυσή του στην κατασκευή και τις τροποποιήσεις των πλοίων αυτών, project που είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Όσον αφορά το ομόλογο, αυτό ανερχόταν στο ποσό των 186 εκατ. δολαρίων και είχε συναφθεί το Φεβρουάριο του 2014 με ημερομηνία λήξης τον Φεβρουάριο του 2016, δύο χρόνια μετά. Η εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου, Metro Exploration Holding Corpotation (θυγατρική της Metro Drilling), σύμφωνα με τους όρους του ομολογιακού δανείου, ήταν υποχρεωμένη να καταβάλλει αυξανόμενο επιτόκιο 8 ως 11,5% στους δανειστές, έτσι ώστε να πληρώσει σε διάστημα δύο ετών τόκους ύψους 38 εκατ. δολαρίων.

Τελικά, αυτό δε συνέβη ποτέ, με αποτέλεσμα η επένδυση να χαθεί και τα πλοία-τρυπάνια να περάσουν στον έλεγχο των ομολογιούχων δανειστών, με τον κ. Αγγελόπουλο να φορτώνεται τεράστιες χρηματικές απώλειες 700 εκατ. δολαρίων, αφού, επιπλέον, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα κατάλληλα ναυλοσύμφωνα που θα έφερναν την απόσβεση της επένδυσης, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είχαν ξεκινήσει έκτοτε να καταγράφουν μεγάλη πτώση – κάτι που συνέβαλε κι αυτό με τη σειρά του στην αποτυχία της.

Στη Euronav τα 4 από τα 8 VLCC της Metrostar

Σαν να μην έφταναν αυτά, η ναυτιλιακή Metrostar είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι, έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την τελευταία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

Ο J. Fredriksen αποκτά 2 VLCC του Θ. Αγγελόπουλου

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Νέα Πέραμος: «Δεν μου έδινε να πιώ και τον σκότωσα» ‑ Η άγνωστη απόπειρα αυτοκτονίας

Ελλάδα 25.11.2025
Το τραγικό περιστατικό έγινε μπροστά στα μάτια του μεγαλύτερου αδελφού της οικογένειας

Επίδομα 250 ευρώ: Ποιοι δεν το έλαβαν ‑ Πότε θα γίνει η δεύτερη πληρωμή

Οικονομία 25.11.2025
Τι ισχύει για όσους δεν είδα στον λογαριασμό τους την έκτακτη οικονομική ενίσχυση

Λουτράκι: Σε διαθεσιμότητα η δασκάλα που κατήγγειλε 6χρονο μαθητή ότι τη θώπευσε – Τι λέει μετά το σάλο που προκάλεσε

Ελλάδα Χτες
Νέες καταγγελίες έρχονται στη δημοσιότητα για τη συμπεριφορά της 55χρονης δασκάλας στο Λουτράκι - Διατάχθηκε ΕΔΕ εις βάρος της και μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνες απομακρύνθηκε από το σχολείο

Ταυτοποιήθηκε 79χρονος που απείλησε διαδικτυακά πολιτικό πρόσωπο

Ελλάδα Χτες
Μετά από ενδελεχή και εμπεριστατωμένη αστυνομική και ψηφιακή-διαδικτυακή έρευνα

Αδελφοκτονία στη Νέα Πέραμο: Ο δράστης «είχε κόψει την αναπνοή» στο θύμα

Ελλάδα Χτες
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για την οικογενειακή τραγωδία στον Λουτρόπυργο Νέας Περάμου

Προσωπικός Αριθμός: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία αυτόματης έκδοσης ‑ Τι να κάνετε εάν δεν τον έχετε λάβει

Ελλάδα Χτες
Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, 9.311.529 πολίτες διαθέτουν πλέον προσωπικό αριθμό

Αυστραλία: Ακροδεξιά γερουσιαστής εμφανίστηκε με μπούρκα ζητώντας την απαγόρευσή της

Κόσμος Χτες
«Αν δεν θέλουν να φοράω μπούρκα, ας την απαγορεύσουν», ανέφερε, χαρακτηρίζοντας την ενδυμασία «καταπιεστική» και «κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια»

Τροχαία: Νέοι σαρωτικοί έλεγχοι για μεθυσμένους οδηγούς στην Αττική – 12 συλλήψεις και 387 παραβάσεις σε αλκοτέστ

Ελλάδα Χτες
Η Τροχαία πραγματοποίησε συνολικά 22.800 ελέγχους το τελευταίο τετραήμερο και βεβαιώθηκαν 387 παραβάσεις, για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Κασσελάκης: «Κρεσέντο ομοφοβικού κουτσομπολιού» το βιβλίο Τσίπρα

Ελλάδα Χτες
«Η Ιθάκη του Τσίπρα θα καταλήξει «Τιτανικός» για το πανάκριβο rebranding του», διαμηνύει ο Στέφανος Κασσελάκης

Ο γιος του Μάνου Χατζιδάκι βάζει «φρένο» στην παγκόσμια περιοδεία των Μποφίλιου ‑ Χαρούλη

Ελλάδα Χτες
Οι δύο ερμηνευτές έχουν προγραμματίσει παγκόσμια περιοδεία με έργα του Μάνου Χατζιδάκι και του Μίκη Θεοδωράκη σε 9 χώρες και 22 πόλεις