E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Επιχειρηματικές φουρτούνες για την οικογένεια Αγγελόπουλου

Δημοσίευση 4/11/2016 | 00:25

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Μεγάλες φουρτούνες φαίνεται πως αντιμετωπίζει ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος καθώς οι τεράστιες απώλειες που μετριούνται σε περίπου 756 εκατ. δολάρια, γεννούν εξίσου πολλές υποχρεώσεις και ανησυχίες.

Μπορεί να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες διεθνώς, αλλά δεν κατάφερε να μανουβράρει κατάλληλα τα «χτυπήματα» που δέχθηκε από τα κύματα της κρίσης η ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management.

Όπως έγινε γνωστό και την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η εταιρεία δε διαθέτει πλέον στόλο, μετά την πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε ναυτιλιακές συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου.

Τα μεγάλα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου όμως ξεκινούν το έτος 2015, μια χρονιά που σηματοδότησε την αρχή της πτώσης της άλλοτε πανίσχυρης αυτοκρατορίας του. Τότε, ο κ. Αγγελόπουλος ήρθε αντιμέτωπος με απώλειες που έφτασαν το ιλιγγιώδες ποσό των 700 εκατ. δολαρίων καθώς η επένδυση στα δύο πλωτά γεωτρύπανα – τα Deep Sea Metro I και Deep Sea Metro II – έπεσε στο κενό, ενώ ο εφοπλιστής απέτυχε να πληρώσει τους τόκους του ομολόγου, οι οποίοι ανέρχονταν στο ποσό των 38 εκατ. δολαρίων, γεγονός που οδήγησε εν τέλει στην απώλεια των δύο πλοίων.

Τον Μάιο του 2015 η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών είχε εγκρίνει στην πλειοψηφία της (με ποσοστό 97%) τη μεταβίβαση στους δανειστές του 100% των μετοχών της εταιρείας Metro Drilling Holding Corp. (ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων-τρυπανιών), με αποτέλεσμα, ο κ. Αγγελόπουλος να χάσει τα 700 εκατ. δολάρια από την επένδυσή του στην κατασκευή και τις τροποποιήσεις των πλοίων αυτών, project που είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Όσον αφορά το ομόλογο, αυτό ανερχόταν στο ποσό των 186 εκατ. δολαρίων και είχε συναφθεί το Φεβρουάριο του 2014 με ημερομηνία λήξης τον Φεβρουάριο του 2016, δύο χρόνια μετά. Η εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου, Metro Exploration Holding Corpotation (θυγατρική της Metro Drilling), σύμφωνα με τους όρους του ομολογιακού δανείου, ήταν υποχρεωμένη να καταβάλλει αυξανόμενο επιτόκιο 8 ως 11,5% στους δανειστές, έτσι ώστε να πληρώσει σε διάστημα δύο ετών τόκους ύψους 38 εκατ. δολαρίων.

Τελικά, αυτό δε συνέβη ποτέ, με αποτέλεσμα η επένδυση να χαθεί και τα πλοία-τρυπάνια να περάσουν στον έλεγχο των ομολογιούχων δανειστών, με τον κ. Αγγελόπουλο να φορτώνεται τεράστιες χρηματικές απώλειες 700 εκατ. δολαρίων, αφού, επιπλέον, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα κατάλληλα ναυλοσύμφωνα που θα έφερναν την απόσβεση της επένδυσης, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είχαν ξεκινήσει έκτοτε να καταγράφουν μεγάλη πτώση – κάτι που συνέβαλε κι αυτό με τη σειρά του στην αποτυχία της.

Στη Euronav τα 4 από τα 8 VLCC της Metrostar

Σαν να μην έφταναν αυτά, η ναυτιλιακή Metrostar είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι, έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την τελευταία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

Ο J. Fredriksen αποκτά 2 VLCC του Θ. Αγγελόπουλου

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βραζιλία: Κυκλώνας σάρωσε το Σάο Πάολο ‑ Στο σκοτάδι 1,5 εκατ. νοικοκυριά

Κόσμος 11.12.2025
Περίπου 1,5 εκατομμύριο νοικοκυριά και επιχειρήσεις παραμένουν βυθισμένα στο σκοτάδι σήμερα

Θεσσαλονίκη: Αγρότες στα Πράσινα Φανάρια κρέμασαν ελληνική σημαία 100 τ.μ.

Ελλάδα 11.12.2025
Οι αγρότες στα Πράσινα Φανάρια κρέμασαν συμβολικά την ελληνική σημαία

Χανιά: Περιπέτεια για 12 μαθητές από την Αθήνα – Στο νοσοκομείο με συμπτώματα δύσπνοιας

Ελλάδα 11.12.2025
Τα παιδιά εμφάνισαν συμπτώματα δύσπνοιας και μεταφέρθηκαν στο κέντρο Υγείας Βάμου

Ελεύθερος με όρους ο 90χρονος που έθαψε ζωντανό σκυλί στη Θεσσαλονίκη – «Νόμιζα πως ήταν νεκρό», είπε

Ελλάδα 11.12.2025
«Εξετάστηκε από κτηνίατρο και αναμένεται να μεταφερθεί σε καταφύγιο για φιλοξενία»

Έκτακτη προειδοποίηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ‑ Το νέο στέλεχος H3N2 προκαλεί φόβο

Κόσμος 11.12.2025
Σύμφωνα με τον WHO, η παγκόσμια δραστηριότητα της γρίπης ενισχύεται από την άνοδο των ιών A(H3N2)

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης εξελέγη πρόεδρος του Eurogroup

Ελλάδα 11.12.2025
Οι 20 υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης τον εξέλεξαν έναντι του Βέλγου Βινσέντ βαν Πέτεγκεμ - Η εκλογή Πιερρακάκη ερμηνεύεται ως ισχυρό μήνυμα για την πορεία της ελληνικής οικονομίας

Σύλληψη αγρότισσας στη Λαμία που καλούσε για ξυλοδαρμούς σε βίντεο στο TikTok

Ελλάδα 11.12.2025
Η αγρότισσα σε βίντεό της καταφέρετε εναντίον αστυνομικών, δημοσιογράφων, πολιτικών ακόμη και σε βάρος δικαστών και εισαγγελέων

Προειδοποιήσεις τρόμου από Ρούτε: Ο επόμενος στόχος της Ρωσίας είναι το ΝΑΤΟ, η σύγκρουση είναι προ των πυλών

Κόσμος 11.12.2025
Μία σύγκρουση με τη Ρωσία θα μπορούσε να είναι «στο μέγεθος του πολέμου που πέρασαν οι παππούδες και οι προπαππούδες μας» είπε ο γγ του ΝΑΤΟ - Αρκετά μέλη της Συμμαχίας δεν έχουν συνειδητοποιήσει πλήρως το μέγεθος της απειλής, πρόσθεσε

«Αν χτυπούσε εμένα, θα είχα σκοτωθεί»: Συγκλονίζει η 25χρονη που παρασύρθηκε στην Κρήτη – Νεκρό το σκυλάκι της

Ελλάδα 11.12.2025
Οι μαρτυρίες αναφέρουν ότι ο οδηγός της μηχανής δεν έφερε πινακίδες, είχε κουκούλα στο κεφάλι, φέρεται να κινούνταν με μεγάλη ταχύτητα, ενώ δεν είχε και φώτα