E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Επιχειρηματικές φουρτούνες για την οικογένεια Αγγελόπουλου

Δημοσίευση 4/11/2016 | 00:25

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Μεγάλες φουρτούνες φαίνεται πως αντιμετωπίζει ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος καθώς οι τεράστιες απώλειες που μετριούνται σε περίπου 756 εκατ. δολάρια, γεννούν εξίσου πολλές υποχρεώσεις και ανησυχίες.

Μπορεί να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες διεθνώς, αλλά δεν κατάφερε να μανουβράρει κατάλληλα τα «χτυπήματα» που δέχθηκε από τα κύματα της κρίσης η ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management.

Όπως έγινε γνωστό και την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η εταιρεία δε διαθέτει πλέον στόλο, μετά την πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε ναυτιλιακές συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου.

Τα μεγάλα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου όμως ξεκινούν το έτος 2015, μια χρονιά που σηματοδότησε την αρχή της πτώσης της άλλοτε πανίσχυρης αυτοκρατορίας του. Τότε, ο κ. Αγγελόπουλος ήρθε αντιμέτωπος με απώλειες που έφτασαν το ιλιγγιώδες ποσό των 700 εκατ. δολαρίων καθώς η επένδυση στα δύο πλωτά γεωτρύπανα – τα Deep Sea Metro I και Deep Sea Metro II – έπεσε στο κενό, ενώ ο εφοπλιστής απέτυχε να πληρώσει τους τόκους του ομολόγου, οι οποίοι ανέρχονταν στο ποσό των 38 εκατ. δολαρίων, γεγονός που οδήγησε εν τέλει στην απώλεια των δύο πλοίων.

Τον Μάιο του 2015 η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών είχε εγκρίνει στην πλειοψηφία της (με ποσοστό 97%) τη μεταβίβαση στους δανειστές του 100% των μετοχών της εταιρείας Metro Drilling Holding Corp. (ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων-τρυπανιών), με αποτέλεσμα, ο κ. Αγγελόπουλος να χάσει τα 700 εκατ. δολάρια από την επένδυσή του στην κατασκευή και τις τροποποιήσεις των πλοίων αυτών, project που είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Όσον αφορά το ομόλογο, αυτό ανερχόταν στο ποσό των 186 εκατ. δολαρίων και είχε συναφθεί το Φεβρουάριο του 2014 με ημερομηνία λήξης τον Φεβρουάριο του 2016, δύο χρόνια μετά. Η εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου, Metro Exploration Holding Corpotation (θυγατρική της Metro Drilling), σύμφωνα με τους όρους του ομολογιακού δανείου, ήταν υποχρεωμένη να καταβάλλει αυξανόμενο επιτόκιο 8 ως 11,5% στους δανειστές, έτσι ώστε να πληρώσει σε διάστημα δύο ετών τόκους ύψους 38 εκατ. δολαρίων.

Τελικά, αυτό δε συνέβη ποτέ, με αποτέλεσμα η επένδυση να χαθεί και τα πλοία-τρυπάνια να περάσουν στον έλεγχο των ομολογιούχων δανειστών, με τον κ. Αγγελόπουλο να φορτώνεται τεράστιες χρηματικές απώλειες 700 εκατ. δολαρίων, αφού, επιπλέον, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα κατάλληλα ναυλοσύμφωνα που θα έφερναν την απόσβεση της επένδυσης, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είχαν ξεκινήσει έκτοτε να καταγράφουν μεγάλη πτώση – κάτι που συνέβαλε κι αυτό με τη σειρά του στην αποτυχία της.

Στη Euronav τα 4 από τα 8 VLCC της Metrostar

Σαν να μην έφταναν αυτά, η ναυτιλιακή Metrostar είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι, έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την τελευταία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

Ο J. Fredriksen αποκτά 2 VLCC του Θ. Αγγελόπουλου

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Σε 7 κλινικές στην Ελλάδα το σπέρμα του “Δότη 7069” με το καρκινογόνο γονίδιο

Κόσμος 10.12.2025
Συναγερμός σήμανε στις υγειονομικές αρχές

Τι καιρό θα κάνει μέχρι τα Χριστούγεννα

Αθλητικά Νέα 10.12.2025
«Οι προγνώσεις είναι επισφαλείς»

«AI situationship»: Ποια είναι η τάση στο dating που θα καθορίσει το 2026;

Tech + Science 10.12.2025
Η εφαρμογή γνωριμιών «happn» προβλέπει την άνοδο μιας αμφιλεγόμενης νέας τάσης στο dating, η οποία θολώνει ακόμη περισσότερο τα όρια ανάμεσα στην ανθρώπινη και την τεχνητή συντροφικότητα

«Θα γαμ… την ΑΕΚ»: Τούρκος κωμικός προκαλεί σε βίντεο της Σάμσουνσπορ

Αθλητικά Νέα 10.12.2025
Φτιάχνουν κλίμα στη Σαμψούντα ενόψει του αγώνα της Πέμπτης (11/12)

Επιστροφή ενοικίου: Η κυβέρνηση φέρνει ρύθμιση για να διορθώσει τα λάθη της

Οικονομία 10.12.2025
Ανοίγει ο δρόμος για συμπλήρωση στοιχείων αναφορικά με την επιστροφή ενοικίου

Η ιταλική κουζίνα ανακηρύχθηκε άυλη πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO

Πολιτισμός 10.12.2025
Η πρώτη εθνική κουζίνα στη λίστα

ΗΠΑ: Πακέτο στήριξης 12 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε ο Τραμπ για τους αγρότες

Κόσμος 10.12.2025
Οι ζημιές για τους αγρότες φέτος κυμαίνονται από 35 έως 44 δισ. δολάρια για τις εννέα κύριες καλλιέργειες εμπορευμάτων - Χαμηλές τιμές στις καλλιέργειες και οι συνέπειες στις εξαγωγές από τους δασμούς Τραμπ, τα βασικά προβλήματα

Η Ουγγαρία αρνείται να εφαρμόσει το σύμφωνο της ΕΕ για τη μετανάστευση: Δεν θα δεχτούμε ούτε έναν μετανάστη

Κόσμος 10.12.2025
Η κυβέρνηση Όρμπαν συνεχίζει να τηρεί σκληρή στάση στις πολιτικές της ΕΕ για το μεταναστευτικό

Κυριάκος Μητσοτάκης: Τέλος η προσωπική διαφορά από την 1η Ιανουαρίου

Οικονομία 10.12.2025
Το βίντεο του Κυριάκου Μητσοτάκη για την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς

Σε ομάδα‑έκπληξη ο Τάκης Λεμονής: Επέστρεψε στους πάγκους μετά από 8 χρόνια!

Αθλητικά Νέα 10.12.2025
Μετά από περίπου οκτώ χρόνια αποχής, ο Τάκης Λεμονής επιστρέφει στους πάγκους στα 65 του χρόνια