E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Επιχειρηματικές φουρτούνες για την οικογένεια Αγγελόπουλου

Δημοσίευση 4/11/2016 | 00:25

Πώς ο Θ. Αγγελόπουλος έχασε πλοία και περιουσία 756 εκατ. δολαρίων

Μεγάλες φουρτούνες φαίνεται πως αντιμετωπίζει ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος καθώς οι τεράστιες απώλειες που μετριούνται σε περίπου 756 εκατ. δολάρια, γεννούν εξίσου πολλές υποχρεώσεις και ανησυχίες.

Μπορεί να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες διεθνώς, αλλά δεν κατάφερε να μανουβράρει κατάλληλα τα «χτυπήματα» που δέχθηκε από τα κύματα της κρίσης η ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar Management.

Όπως έγινε γνωστό και την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, η εταιρεία δε διαθέτει πλέον στόλο, μετά την πώληση και των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC σε ναυτιλιακές συμφερόντων του Αριστείδη Αλαφούζου.

Τα μεγάλα προβλήματα του κ. Αγγελόπουλου όμως ξεκινούν το έτος 2015, μια χρονιά που σηματοδότησε την αρχή της πτώσης της άλλοτε πανίσχυρης αυτοκρατορίας του. Τότε, ο κ. Αγγελόπουλος ήρθε αντιμέτωπος με απώλειες που έφτασαν το ιλιγγιώδες ποσό των 700 εκατ. δολαρίων καθώς η επένδυση στα δύο πλωτά γεωτρύπανα – τα Deep Sea Metro I και Deep Sea Metro II – έπεσε στο κενό, ενώ ο εφοπλιστής απέτυχε να πληρώσει τους τόκους του ομολόγου, οι οποίοι ανέρχονταν στο ποσό των 38 εκατ. δολαρίων, γεγονός που οδήγησε εν τέλει στην απώλεια των δύο πλοίων.

Τον Μάιο του 2015 η γενική συνέλευση των ομολογιούχων δανειστών είχε εγκρίνει στην πλειοψηφία της (με ποσοστό 97%) τη μεταβίβαση στους δανειστές του 100% των μετοχών της εταιρείας Metro Drilling Holding Corp. (ιδιοκτήτρια εταιρεία των δύο πλοίων-τρυπανιών), με αποτέλεσμα, ο κ. Αγγελόπουλος να χάσει τα 700 εκατ. δολάρια από την επένδυσή του στην κατασκευή και τις τροποποιήσεις των πλοίων αυτών, project που είχαν αναλάβει τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Όσον αφορά το ομόλογο, αυτό ανερχόταν στο ποσό των 186 εκατ. δολαρίων και είχε συναφθεί το Φεβρουάριο του 2014 με ημερομηνία λήξης τον Φεβρουάριο του 2016, δύο χρόνια μετά. Η εταιρεία του κ. Αγγελόπουλου, Metro Exploration Holding Corpotation (θυγατρική της Metro Drilling), σύμφωνα με τους όρους του ομολογιακού δανείου, ήταν υποχρεωμένη να καταβάλλει αυξανόμενο επιτόκιο 8 ως 11,5% στους δανειστές, έτσι ώστε να πληρώσει σε διάστημα δύο ετών τόκους ύψους 38 εκατ. δολαρίων.

Τελικά, αυτό δε συνέβη ποτέ, με αποτέλεσμα η επένδυση να χαθεί και τα πλοία-τρυπάνια να περάσουν στον έλεγχο των ομολογιούχων δανειστών, με τον κ. Αγγελόπουλο να φορτώνεται τεράστιες χρηματικές απώλειες 700 εκατ. δολαρίων, αφού, επιπλέον, δεν κατόρθωσε να πετύχει τα κατάλληλα ναυλοσύμφωνα που θα έφερναν την απόσβεση της επένδυσης, ενώ οι τιμές του πετρελαίου είχαν ξεκινήσει έκτοτε να καταγράφουν μεγάλη πτώση – κάτι που συνέβαλε κι αυτό με τη σειρά του στην αποτυχία της.

Στη Euronav τα 4 από τα 8 VLCC της Metrostar

Σαν να μην έφταναν αυτά, η ναυτιλιακή Metrostar είχε παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια τύπου VLCC πέρσι, έχοντας καταβάλλει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων για κάθε ένα από αυτά. Στη συνέχεια, πούλησε τα 4 από αυτά τον Ιούνιο του 2015 στη βελγικών συμφερόντων ναυτιλιακή Euronav στην τιμή των 96 εκατ. δολαρίων το καθένα, με την τελευταία να απορρίπτει την option να αποκτήσει και τα υπόλοιπα 4 στα 98 εκατ. δολάρια το καθένα.

Ο J. Fredriksen αποκτά 2 VLCC του Θ. Αγγελόπουλου

Υπενθυμίζεται επίσης ότι τον Ιούνιο του 2016, η ναυτιλιακή Frontline, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, είχε επιβεβαιώσει την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων VLCC από τη Metrostar έναντι 84 εκ. δολαρίων για το καθένα, των οποίων η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Νοέμβριο του 2016. Παράλληλα, η συμφωνία της εξαγοράς συμπεριελάμβανε και μια option για την εξαγορά άλλων δύο όμοιων VLCC, τα οποία η εταιρεία του κ. Fredriksen θα παραλάμβανε τον Ιανουάριο και το Μάρτιο του 2017 και τελικώς απέρριψε, καθώς η τιμή των 85 εκ. δολαρίων για το καθένα θεωρήθηκε πολύ υψηλή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ανάλυση New York Times: Γιατί η Ρωσία θα απορρίψει και το νέο σχέδιο των 20 σημείων που ετοίμασαν ΗΠΑ και Ουκρανία

Κόσμος 25.12.2025
Σύμφωνα με τους NYT το Κρεμλίνο εμφανίζεται ενισχυμένο από τις εξελίξεις στο πεδίο και περιορισμένο από τη δυσκολία να «πουλήσει» στο εσωτερικό μια συμφωνία που δεν θα εκλαμβάνεται ως νίκη

Νέα στοιχεία για τις τελευταίες στιγμές του Falcon 50 – Δεχόταν αυξανόμενες παρεμβολές – Hurriyet: Για 30” αποφεύχθηκε μεγαλύτερη τραγωδία

Κόσμος 25.12.2025
Στο φως τα τελευταία 20 λεπτά πριν το αεροπορικό δυστύχημα με θύμα και μία ελληνίδα αεροσυνοδό

Εορταστικό τραπέζι στα μπλόκα έστησαν οι αγρότες το βράδυ των Χριστουγέννων – Φαγητό, μουσική και μήνυμα συνέχισης του αγώνα

Ελλάδα 25.12.2025
Χωρίς να εμποδίζουν την μετακίνηση των εκδρομέων αλλά με τα τρακτέρ παραταγμένα, γιόρτασαν οι αγρότες το βράδυ των Χριστουγέννων

Αλιμος: Κατέρρευσε μάντρα πολυκατοικίας από την έντονη κακοκαιρία, παρασύρθηκαν και αυτοκίνητα

Ελλάδα 25.12.2025
Κάτοικοι της περιοχής ανέφεραν ότι χθες το απόγευμα το ύψος του νερού είχε φτάσει μέχρι και το 1,5 μέτρο και μέσα σε 5 λεπτά παρέσυρε τη μάντρα

Καιρός: Χριστούγεννα με βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά – Νέα πτώση της θερμοκρασίας από τη Δευτέρα

Καιρός 25.12.2025
Μεγάλη προσοχή απαιτείται τις πρωινές ώρες λόγω του παγετού

Γιατί έχουν σκοτωθεί εκατοντάδες Παλαιστίνιοι ενώ ισχύει εκεχειρία στη Γάζα;

Κόσμος Χτες
Ρεπορτάζ των New York Times για την κατάσταση στο έδαφος στη Γάζα και τις απώλειες εκατοντάδων αμάχων

Υπουργείο Παιδείας: Τα 8 νέα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία που θα λειτουργήσουν από το 2026‑2027

Ελλάδα Χτες
Τα σχολεία θα λειτουργήσουν ως συνδεδεμένα Γυμνάσια και Λύκεια σε τέσσερις περιφέρειες της χώρας

Τουρκία: Σενάρια δολιοφθοράς – Βάζουν στο κάδρο Ελλάδα και Ισραήλ για την πτώση του Falcon 50

Κόσμος Χτες
H τουρκική πλευρά εξετάζει το ενδεχόμενο οργανωμένης επίθεσης πίσω από τη συντριβή του λιβυκού αεροσκάφους

Χριστούγεννα 2025: Τα δρομολόγια των ΜΜΜ στην Αθήνα

Ελλάδα Χτες
Πώς θα κινηθούν μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ και λεωφορεία

Η σοκολάτα μπορεί να εξαφανιστεί μέχρι το 2050

Tech + Science Χτες
Υπάρχει υποκατάστατο;

Τραγωδία στη Βραζιλία: Κοριτσάκι 2 χρονών έπεσε σε λίμνη και το κατασπάραξαν τα πιράνχας

Κόσμος Χτες
Στο σημείο όπου συνέβη το τραγικό συμβάν δεν υπήρχαν προστατευτικά κιγκλιδώματα