E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

«Απάνθρωπο να με χωρίσουν από την κόρη μου επειδή δεν τη στέλνω στο σχολείο»

H εισαγγελία αποφάσισε να της πάρει το παιδί

Δημοσίευση 16/10/2015 | 00:00

«Απάνθρωπο να με χωρίσουν από την κόρη μου επειδή δεν τη στέλνω στο σχολείο»

«Θέλουν να με χωρίσουν από το παιδί μου, επειδή αξιώνω μια πιο δημιουργική διαδικασία εκπαίδευσης, χωρίς εξαναγκασμούς και υποχρεωτικά μαθήματα. Επειδή θέλω να εκπαιδεύεται με κέφι και όχι στο πλαίσιο ενός αναξιόπιστου σχολικού συστήματος εκπαίδευσης. Θα είναι απάνθρωπο να με χωρίσουν από την κόρη μου επειδή και μόνο έχω επιλέξει έναν άλλο τρόπο εκπαίδευσης», λέει στο «Έθνος» η Χριστιάνα Σοφία.

Είναι τα λόγια μίας μητέρας που έχει επιλέξει την εκτός σχολείου εκπαίδευση για την 8χρονη κόρη της. Κι ενώ το δικαίωμα για διδασκαλία κατΆ οίκον (home schooling) είναι νόμιμο και ήδη θεσμοθετημένο σε κράτη-μέλη της ΕΕ, η Εισαγγελία Αθηνών δήλωσε ότι εκδίδει παραγγελία να... πάρουν το παιδί από τη φυσική του μητέρα, επειδή δεν το στέλνει στο σχολείο.

Εκπαιδευτικός η ίδια (αρχικά Αγγλικών και εν συνεχεία σε παιδιά με μαθησιακά προβλήματα), η Χριστιάνα Σοφία γνώρισε εκ των έσω το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η ίδια είναι μητέρα δύο ακόμα παιδιών, 29 και 23 χρόνων σήμερα, που έχουν περάσει όλες τις βαθμίδες του σχολείου – έχουν μάλιστα φοιτήσει και στο πανεπιστήμιο.

«Γνωρίζω από πρώτο χέρι το εκπαιδευτικό σύστημα, για πολλά χρόνια. Για μένα ήταν συνεχής, καθημερινή η προσπάθεια να διατηρηθεί το πνεύμα τους ελεύθερο, ανάλαφρη η ψυχοσύνθεσή τους και ανοιχτός ο νους τους. Όμως τα μεγάλα παιδιά μου πήγαν σε σχολεία της Κύπρου, όπου υπάρχει ανώτερο επίπεδο και καλύτερες συνθήκες σχολειοποίησης, χωρίς παραπαιδεία. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην Ελλάδα», εξηγεί στο «Έθνος».

«Όταν γεννήθηκε η μικρή μου, είχα προβληματισμό. Πού να πάει σχολείο; Πήγε στο νηπιαγωγείο, αλλά στην ηλικία που έπρεπε να πάει σχολείο, ήταν εντελώς ανώριμη. Τότε διαπίστωσα ότι τα παιδιά εξαναγκάζονται στη σχολική μάθηση, γιατί σε αυτήν την ηλικία αυτό που πραγματικά θέλουν είναι να παίξουν και να γνωρίσουν τον κόσμο».

Γι' αυτόν τον λόγο, για τη μικρή της κόρη επέλεξε να μην τη στείλει στο σχολείο, αλλά να αναλάβει προσωπικά την παιδεία της. «Στο εξωτερικό, αυτό είναι εντελώς φυσιολογικό. Εδώ... με κοιτούν σαν να κατέβηκα από τον ¶ρη. Όταν κανείς γνωρίζει το παιδί, διαπιστώνει ότι είναι ένα ευτυχισμένο κοριτσάκι. Με πλούσιο λεξιλόγιο, φαντασία, ανεπτυγμένη σκέψη. Αλλά κι εγώ δεν την αναγκάζω, δεν της επιβάλλομαι. Ακολουθώ τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες της. Γι' αυτό και όταν της λέω να κάνουμε μαθηματικά, πετάει από τη χαρά της. Το κυρίαρχο είναι το ότι με ενδιαφέρει η ψυχική ηρεμία του παιδιού», τονίζει η Χριστιάνα Σοφία.

Με τη βοήθεια, την επιμονή και την υπομονή της, η 8χρονη κόρη της έχει αγαπήσει την ιστορία και τη μυθολογία, λατρεύει τα μαθηματικά, είναι σε θέση να κάνει... ξενάγηση στα εκθέματα του αρχαιολογικού μουσείου, γράφει το δικό της παραμύθι, εξοικειώνεται με τους υπολογιστές και κοινωνικοποιείται μέσω του παιχνιδιού.

Με την υπόθεση ασχολείται η Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα «Πλειάδες» μέσω της προέδρου της, δικηγόρου Ηλέκτρας-Λήδας Κούτρα, που αμισθί έχει αναλάβει την εκπροσώπηση της μητέρας, αλλά και τη διεκδίκηση θεσμοθέτησης του δικαιώματος στη μη τυπική - εξωσυστημική εκπαίδευση.

«Ζητήσαμε ανεπιτυχώς από την Εισαγγελία να αφήσει την υπόθεση να κριθεί δικαστικά, με όλες τις εγγυήσεις που μια τέτοια διαδικασία οφείλει να έχει στις δημοκρατικές κοινωνίες. Ούτως ή άλλως, η διάταξη που επιτρέπει στην εισαγγελέα Ανηλίκων να αφαιρέσει επιμέλεια με διαταγή της αφορά σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού – και πάλι οφείλει να εισάγει την υπόθεση στο Δικαστήριο εντός 30 ημερών», δήλωσε στο «Έθνος» η πρόεδρος της ΜΚΟ «Πλειάδες».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Δολοφόνησε τον γείτονά του όταν πήγε να του γκρεμίσει το σπίτι με εκσκαφέα: Αθωώθηκε από το δικαστήριο

Κόσμος Χτες
Το τραγικό περιστατικό στην Ιταλία είχε σημειωθεί ενώ η οικογένεια του 54χρονου δολοφόνου, Σάντρο Μουνιάι, έτρωγε παραδοσιακά εδέσματα, παραμονή των Θεοφανίων

Σεισμός 4,2 Ρίχτερ ανάμεσα σε Κρήτη και Αντικύθηρα

Ελλάδα Χτες
Το εστιακό βάθος είναι στα 23,9 χιλιόμετρα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επαναλειτουργεί τη Δευτέρα η βασική γραμμή

Ελλάδα Χτες
Το ωράριο για την εορταστική περίοδο

Ορειβάτης άφησε τη σύντροφό του στο ψηλότερο βουνό της Αυστρίας για να φέρει βοήθεια και αυτή πέθανε από το κρύο

Κόσμος Χτες
Ο άνδρας αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης για ανθρωποκτονία από βαριά αμέλεια

60.000 αφρικανικοί πιγκουίνοι πέθαναν από ασιτία καθώς τα αποθέματα σαρδέλας καταρρέουν

Tech + Science Χτες
Το 2024, το είδος κατατάχθηκε επισήμως «κρισίμως κινδυνεύον», με λιγότερα από 10.000 ζευγάρια σε αναπαραγωγική ηλικία

Συναγερμός για τους «τιμωρούς των παιδόφιλων» στη Θεσσαλονίκη – Οι τρεις ενέδρες και οι ξυλοδαρμοί

Ελλάδα Χτες
Τα στοιχεία που έχουν στη διάθεση τους οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ τους οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πίσω από τους ξυλοδαρμούς βρίσκονται άτομα που έχουν αναλάβει το ρόλο των τιμωρών των παιδόφιλων

Τελεσίγραφο των ΗΠΑ στην ΕΕ: Αναλάβετε την πλειονότητα των δαπανών για το ΝΑΤΟ έως το 2027

Κόσμος Χτες
Αν η προθεσμία δεν τηρηθεί, η Ουάσινγκτον μπορεί να σταματήσει να συμμετέχει σε ορισμένους μηχανισμούς συντονισμού άμυνας του ΝΑΤΟ

Κακοκαιρία Byron: «Βούλιαξε» η Λάρισα ‑ Θύμισαν «Βενετία» τα Μεσάγγαλα

Ελλάδα Χτες
Εικόνες χάους στη Λάρισα με το σφοδρό σφυροκόπημα της κακοκαιρίας Byron

Κατηγορούμενος που δικαζόταν για ενδοοικογενειακή βία πέθανε στην Ευελπίδων πριν ακούσει την απόφαση του δικαστηρίου

Ελλάδα Χτες
Κατέρρευσε σε διακοπή της δίκης και δεν υπήρξε χρόνος ούτε καν να χρησιμοποιηθεί απινιδωτής που υπάρχει στα δικαστήρια

Υπερχείλιση φρεατίου λόγω της κακοκαιρίας στην Καλλιθέα – Η απάντηση του Δήμου

Ελλάδα Χτες
Το γεγονός κατέγραψαν πολίτες σε βίντεο που αναρτήθηκαν στα κοινωνικά δίκτυα

Εγκρίθηκε η Νομική του πανεπιστημίου Λευκωσίας UNIC Athens ‑ Ποιες κόπηκαν

Ελλάδα Χτες
Με ένα ναι και δύο όχι από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης των Νομικών Σχολών των μη κρατικών πανεπιστημίων