E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Νέα αύξηση 5% έως 10% στην τιμή τους

H προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 22/6/2022 | 14:19

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Νέα αύξηση 5% έως 10% στην τιμή τους

Στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας επισημαίνουν ότι το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων έχει εκτινάξει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70% 


Σε νέα, δεύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών για το 2022, προχώρησαν από 15/06 στις περισσότερες γραμμές οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, καθώς το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων έχει εκτινάξει τη λειτουργική δαπάνη ενός πλοίου στο 70%.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου.

Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Έτσι ένα πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρειαστεί μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο 41.250 ευρώ, από 15.840 ευρώ που χρειάζονταν πριν από ένα χρόνο περίπου.

Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, ενώ σημειώνεται ότι η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.

Στο τραπέζι νέα μικρή αύξηση για κάποιους προορισμούς από 1η Ιουλίου

Πληροφορίες αναφέρουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1ης Ιουλίου.

«Λέγαμε ότι το 2022 θα είναι η πρώτη χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα ωστόσο ήρθε και το συμβάν με τον ρωσο - ουκρανικό πόλεμο ο οποίος έχει εκτοξεύσει εδώ και λίγους μήνες το ενεργειακό κόστος των πλοίων» ανέφερε στέλεχος της ακτοπλοϊκής αγοράς.

Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα 35 ευρώ αυτή τη στιγμή άγγιξε τα 38 ευρώ αύξηση 8,57% ενώ στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος το ατομικό εισιτήριο από τα 32 ευρώ άγγιξε τα 35 ευρώ αύξηση 9,38%.

Στη γραμμή επίσης Ραφήνα-'Ανδρο το ατομικό εισιτήριο από τα 23 ευρώ ανήλθε στα 25 ευρώ αύξηση 8,70%

Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από 45,50 ευρώ έφθασε τα 48 ευρώ, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα 63,70 άγγιξε τα 67,40 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος το ατομικό εισιτήριο από τα 82,50 ευρώ διαμορφώθηκε στα 86,50 ευρώ αύξηση 4,85%.

Στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 52,50 ευρώ αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ. Στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα 43 ευρώ διαμορφώνεται στα 45,50 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%.

Οι ακτοπλοϊκές ζητούν αναπροσαρμογή μισθωμάτων στα δρομολόγια μονοετών συμβάσεων

Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας, και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.

Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου. Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ευρωπαϊκός «κόφτης» στα μέτρα στήριξης των αγροτών ‑ Με δεμένα χέρια το οικονομικό επιτελείο λόγω de minimis

Οικονομία 23.12.2025
Ο κανονισμός de minimis επιτρέπει στα κράτη-μέλη να χορηγούν μικρές ενισχύσεις χωρίς προέγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπό αυστηρούς όμως περιορισμούς.

Τους έπιασαν στα πράσα οι κάμερες – Πάνω από 1.000 οδηγούσαν με το κινητό στο χέρι στη Συγγρού

Ελλάδα 23.12.2025
To νέο δίκτυο θα αριθμεί συνολικά περίπου 3.000 κάμερες

ΕΦΕΤ: Μην καταναλώσετε αυτές τις καραμέλες – Προσοχή στα παιδιά

Ελλάδα 23.12.2025
«Μπορεί να έχει επιβλαβή συνέπεια στη δραστηριότητα και προσοχή στα παιδιά»

Θεσσαλονίκη: Επιτέθηκαν σε 13χρονο γιατί τους ενοχλούσε το τύμπανο κατά τη διάρκεια αγώνα

Ελλάδα 23.12.2025
Απίστευτο κι όμως αληθινό. Δυο άνδρες 52 και 56 ετών συνελήφθησαν, καθώς επιτέθηκαν σε ανήλικο χτυπώντας το επειδή ενοχλούνταν από τον ήχο ενός τυμπάνου.

ΗΠΑ: 26χρονη δασκάλα έστειλε… 35.000 ερωτικά μηνύματα σε 11χρονο & ξέσπασε σε κλάματα όταν καταδικάστηκε!

Κόσμος 23.12.2025
«Θέλω να καταστήσω απολύτως σαφές ότι αναλαμβάνω την πλήρη ευθύνη για κάθε όριο που ξεπέρασα», είπε στο δικαστήριο

Καιρός Χριστουγέννων: Διπλό κύμα κακοκαιρίας με βροχές, καταιγίδες και χιόνια στα ορεινά

Καιρός 23.12.2025
Τι δείχνουν οι προβλέψεις της ΕΜΥ και των μετεωρολόγων

Δεν έχει ασκηθεί δίωξη στον αγροτοσυνδικαλιστή, η έρευνα βρίσκεται στο στάδιο προκαταρκτικής εξέτασης

Ελλάδα Χτες
Η σπουδή ενοχοποίησης του Κώστα Ανεστίδη για δύο κακουργήματα, ενώ η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε στάδιο προκαταρκτικής εξέτασης μάλλον δικαιώνει όσους μιλούν για προφανή σκοπιμότητα ανάδειξης του θέματος, εις βάρος των αγροτικών κινητοποιήσεων.

Τέμπη: «Δεν τρομοκρατούμαστε, δε σταματάμε»: Ανακοίνωση‑καταπέλτης από τον Σύλλογο Συγγενών για τον έλεγχο του ΣΔΟΕ

Ελλάδα Χτες
«Η σημειολογία της συγκυρίας αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι απέναντί μας έχουμε ένα εχθρικό κράτος».

Ανοιξαν οι αγρότες τις σήραγγες στα Τέμπη, η Τροχαία εκτρέπει τα ΙΧ – Οι επόμενες κινήσεις τους

Ελλάδα Χτες
«Δεν απαντάνε στα αιτήματά μας και γι` αυτό αναμένουμε όπως βλέπετε μαχητικά, δυναμικά και συνεχίζουμε τον αγώνα».

Ανεστίδης: Δεν έχουν δεσμευτεί τα χρήματά μου – Έδειξε on κάμερα αποδεικτικά ανάληψης από τράπεζα

Ελλάδα Χτες
Ο Κώστας Ανεστίδης καταγγέλλει επίσης ότι δεχόταν τηλεφωνήματα από το Μαξίμου ώστε να βρεθεί μία δίαυλος επικοινωνίας για να υποχωρήσουν τα μπλόκα