Μεγάλη επιστημονική ανακάλυψη: Βρέθηκαν ίχνη του πρώτου πλανήτη εκτός του Γαλαξία μας

Δημοσίευση 26/10/2021 | 09:48

Ανακαλύφθηκε πιθανότατα ο πρώτος εξωπλανήτης έξω από τον γαλαξία μας, όπως ανακοίνωσαν Αμερικανοί αστρονόμοι.

Η πιθανή ανακάλυψη -που πρέπει να επιβεβαιωθεί- έγινε με το διαστημικό τηλεσκόπιο ακτίνων-Χ Chandra της NASA.

Ο υποψήφιος εξωπλανήτης, με εκτιμώμενο μέγεθος ανάλογο του Κρόνου, βρίσκεται στον σπειροειδή γαλαξία Messier 51 (Μ 51), γνωστό και ως Γαλαξία της Δίνης, σε απόσταση περίπου 28 εκατομμυρίων ετών φωτός από τον δικό μας γαλαξία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ Ροζάν Ντι Στέφανο του Κέντρου Αστροφυσικής Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy», ανίχνευσαν μια παροδική μείωση φωτός (ακτινοβολίας-Χ)από ένα άστρο και την ερμήνευσαν ως διέλευση πλανήτη που σκίασε ένα μέρος της φωτεινότητας του άστρου. Το εν λόγω άστρο, με μάζα 20 φορές μεγαλύτερη του Ήλιου, φαίνεται να βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα άλλο άστρο νετρονίων ή από μια μαύρη τρύπα.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί σχεδόν 5.000 επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες, αλλά όλοι γύρω από άστρα του δικού μας γαλαξία και σε απόσταση έως 3.000 έτη φωτός από τη Γη.

Οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι θα χρειαστούν περισσότερα δεδομένα για να πουν με βεβαιότητα ότι όντως ανακάλυψαν τον πρώτο εξωγαλαξιακό εξωπλανήτη. Δυστυχώς η θέση του πιθανού εξωπλανήτη είναι τέτοια που δεν είναι εφικτό να γίνουν νέες παρατηρήσεις μέσα στα επόμενα 70 χρόνια.

Νοσοκομείο «Αλεξάνδρα»: Υπερήλικας δεν μπορεί να πάρει εξιτήριο γιατί της έκοψαν το ρεύμα

Εντύπωση προκαλεί η ιστορία μιας 91χρονης, που τις τελευταίες 10 ημέρες παραμένει στο νοσοκομείο «Αλεξάνδρα», και δεν μπορεί να πάρει εξιτήριο, γιατί της έκοψαν το ρεύμα.

Κιβωτός: Απολύθηκαν o Πασχάλης, η σύζυγός του και ο Ιρακινός

Με απόφασή του, το νέο διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε να αποπέμψει τα τρία στελέχη της Κιβωτού μετά τις ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση. Σύμφωνα με το Mega, η απόφαση ελήφθη λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι.

Σεισμός στην Εύβοια: Πάνω από 100 μετασεισμοί

Μια πλούσια δραστηριότητα με πάνω από 100 μετασεισμούς μετά τη δόνηση των 4,8 Ρίχτερ το πρωί της Τρίτης και αυτή των 5 Ρίχτερ το βράδυ της ίδιας ημέρας καταγράφεται στη Νότια Εύβοια, με τους κατοίκους να παραμένουν ανήσυχοι για την εξέλιξη του φαινομένου.

Φρίκη: Κροκόδειλος κατασπάραξε 8χρονο αγόρι μπροστά στα έντρομα μάτια των γονιών του

Όλα ξεκίνησαν, σύμφωνα με δημοσίευμα της New York Post, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, όταν ο 8χρονος Ζούλιο Οτέρο Φερνάντες βρισκόταν με την οικογένειά του στην όχθη ενός ποταμού, όπου μαζί με συγγενείς είχαν πάει για ψάρεμα.

Εκτάκτως στο νοσοκομείο ο Πελέ

Όταν εισήχθη στο νοσοκομείο, ο Πελέ ήταν πολύ ανήσυχος και διαγνώστηκε με ψυχική σύγχυση.

Βίντεο σοκ – Γυναίκα γέννησε όρθια στο δρόμο έξω από το μαιευτήριο

Τον γύρο των social media κάνει ένα βίντεο που δείχνει μια γυναίκα στην Κίνα να γεννάει όρθια στην μέση του δρόμου, έξω από μαιευτήριο στην πόλη Gulan.

Η Σερβία προειδοποιεί τους πολίτες της να μην ταξιδέψουν στην Τουρκία

Ο υπουργός Εξωτερικών της Σερβίας Ίβιτσα Ντάτσιτς συνέστησε στους πολίτες να αποφεύγουν τα ταξίδια στην Τουρκία και ειδικότερα στην Άγκυρα, προειδοποιώντας για το ενδεχόμενο τρομοκρατικών επιθέσεων.

Γιατί κάποια iPhone μπορεί να σύντομα να εξαφανιστούν από στα καταστήματα

Οι παραδόσεις των ακριβότερων μοντέλων θα είναι μειωμένες έως και κατά 20 εκατομμύρια μονάδες, σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις .

Εξοργιστική καταγγελία: ΑμεΑ έπεσε από αμαξίδιο και του φώναζαν «τελείωνε μ@λ@κ@»

Μια καταγγελία που αποδεικνύει δυστυχώς το πόσο ανεγκέφαλοι μπορούν να γίνουν κάποιοι συμπολίτες μας έρχεται στο φως της δημοσιότητας.

Χριστουγεννιάτικο «καλάθι του νοικοκυριού» από 14 Δεκεμβρίου: Τι θα περιλαμβάνει

«Το γιορτινό Καλάθι του Νοικοκυριού, θα ξεκινήσει από τις 14 Δεκεμβρίου, οπότε θα ξεκινήσουν και τα ψώνια για το Χριστουγεννιάτικο και το Πρωτοχρονιάτικο τραπέζι». Αυτό δήλωσε στην ΕΡΤ ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης.

Οι χριστιανοί δεν είναι πλέον πλειοψηφία σε Αγγλία και Ουαλία

Σύμφωνα με την απογραφή του 2021, ο χριστιανικός πληθυσμός σε Αγγλία και Ουαλία δεν αποτελεί πλέον την πλειοψηφία στον συνολικό πληθυσμό.

Στον όμιλο ΣΚΑΪ δυο νέοι ραδιοφωνικοί σταθμοί