Επιστήμονες ανακάλυψαν τυχαία ένα νέο όργανο στον ανθρώπινο λαιμό

Ενώ έκαναν έρευνα για τον καρκίνο του προστάτη

Δημοσίευση 21/10/2020 | 21:33

Επιστήμονες ανακάλυψαν τυχαία ένα νέο όργανο στον ανθρώπινο λαιμό

Επιστήμονες στην Ολλανδία είπαν πως αναγνώρισαν ένα δυνητικά καινούργιο όργανο στο λαιμό του ανθρώπου.

Ερευνητές δήλωσαν πως το νεοανακαλυφθέν ζεύγος σιελογόνων αδένων είναι πιθανό να χρησιμοποιείται για την ύγρανση και λίπανση των άνω τμημάτων του λαιμού, και πως το συνάντησαν ενώ έκαναν έρευνα για τον καρκίνο του προστάτη.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Radiotherapy and Oncology από μια ομάδα ερευνητών, ανάμεσά τους και κάποιοι από το Netherlands Cancer Institute (NCI).

Σύμφωνα με την έρευνα, ο ανθρώπινος λαιμός περιέχει «απαρατήρητους μέχρι πρότινος σιελογόνους αδένες», τους οποίους οι επιστήμονες ονόμασαν «σωληνώδεις αδένες».

Οι ερευνητές εξέτασαν τουλάχιστον 100 ασθενείς για να επιβεβαιώσουν τα ευρήματα και διαπίστωσαν πως όλοι τους διέθεταν αυτούς τους αδένες.

Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, οι συγκεκριμένοι αδένες ανακαλύφθηκαν στο πλαίσιο μελέτης νέου τύπου ακτινογραφιών για την έρευνα που αφορά στις παρενέργειες της ακτινοβολίας σε λαιμό και κεφάλι.

Στην χρήση ραδιοθεραπείας για την αντιμετώπιση του καρκίνου σε κεφάλι και λαιμό, οι γιατροί προσπαθούν να αποφεύγουν τους βασικούς σιελογόνους αδένες, καθώς η καταστροφή τους θα μπορούσε να καταστήσει στους ασθενείς δύσκολη την κατανάλωση τροφής, την ομιλία ή την κατάποση.

Οι καινούργιοι, ωστόσο, αδένες που ανακαλύφθηκαν συνέχιζαν να δέχονται ακτινοβολία, καθώς οι γιατροί δεν γνώριζαν την ύπαρξή τους, έχοντας ως αποτέλεσμα οι ασθενείς να βιώνουν ανεξήγητες παρενέργειες.

Πρακτικά διαπιστώθηκε πως όσο περισσότερη ακτινοβολία είχαν δεχθεί οι ασθενείς στην περιοχή των άγνωστων αδένων, τόσο περισσότερες οι παρενέργειες από τη θεραπεία τους. Επομένως η νέα ανακάλυψη θα μπορούσε να σημαίνει λιγότερες παρενέργειες άρα καλύτερη ποιότητα ζωής για τους καρκινοπαθείς.

Ο Wouter Vogel, ογκολόγος του Ολλανδικού Ινστιτούτου Καρκίνου και ένας εκ των συγγραφέων της έρευνας, υπογράμμισε πως το επόμενη βήμα είναι να βρεθεί πώς μπορεί να ελευθερωθούν οι συγκεκριμένοι αδένες.

«Εάν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, οι ασθενείς μπορεί να εμφανίσουν λιγότερες παρενέργειες, οι οποίες θα ωφελήσουν τη συνολική ποιότητα ζωής τους μετά τη θεραπεία», σημείωσε στους New York Times, εξηγώντας πως οι αδένες είχαν παραμείνει απαρατήρητοι λόγω της θέσης τους.

«Οι άνθρωποι έχουν τρία ζευγάρια μεγάλων σιελογόνων αδένων, αλλά όχι σε αυτό το σημείο. Από όσο γνωρίζουμε, οι μόνοι σιελογόνοι ή βλεννογόνοι αδένες στον ρινοφάρυγγα είναι εξαιρετικά μικροί και απλώνονται ομοιόμορφα σε ολόκληρο τον βλεννογόνο. Έτσι, φανταστείτε την έκπληξή μας όταν βρήκαμε αυτούς» δήλωσε ο Ούτερ Βόγκελ.

Ιωάννα Παλιοσπύρου: «Μπορώ πλέον να κυκλοφορώ άνετα με την μάσκα»

Μια μέρα μετά την απόφαση ορόσημο του δικαστηρίου η Ιωάννα άνοιξε την καρδιά της

Κορονοϊός: 2984 νέα κρούσματα σήμερα 28/10 στην Ελλάδα

Λίγο πριν τους 400 οι διασωληνωμένοι - 31 θάνατοι

Το μήνυμα του πιλότου F‑16: Η μεγαλοσύνη των λαών μετριέται με το αίμα

Ρίγη συγκίνησης σκόρπισε ο πιλότος του F-16 Falcon

Bild: Μια από τις πιο μισητές γυναίκες στην Ελλάδα προσγειώνεται στην Αθήνα

Δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας για την επίσκεψη της υπηρεσιακής καγκελαρίου

Προκλητική επίθεση Τσαβούσογλου κατά Δένδια με πρωτοφανείς διατυπώσεις

«Ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών κλαίγεται σαν μικρό παιδί (...) αυτό δείχνει κόμπλεξ κατωτερότητας και φόβο»

Τρίκαλα: 16χρονη μπήκε στο νοσοκομείο για ίωση και πέθανε μετά από 7 ημέρες

Οι γονείς του παιδιού καταγγέλλουν αδιαφορία από την πλευρά των γιατρών

Κούγιας: Έξυπνος ελιγμός η επιλογή του 14χρονου

Η στάση των αστυνομικών και η καταγγελία για απειλητικά τηλεφωνήματα

Φώφη Γεννηματά: Γιόρτασε το Σάββατο τα γενέθλια του γιου της και την Κυριακή έπεσε σε κώμα

Ολοι μαζί έσβησαν μια μικρή τούρτα με ένα κεράκι και με αυτόν τον τρόπο ήθελε να αποχαιρετήσει τα αγαπημένα της πρόσωπα

Προκαταρκτική έρευνα της Εισαγγελίας για τον αστυνομικό που έσπασε την τζαμαρία στα Εξάρχεια

Από τη θραύση προκλήθηκε τραυματισμός μίας γυναίκας στο χέρι.