LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Έρχεται «έξωση» των ντίζελ Ι.Χ. από τις πόλεις

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 10/11/2018 | 12:26

Έρχεται «έξωση» των ντίζελ Ι.Χ. από τις πόλεις

Στη σταδιακή "έξωση" των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων και στη µείωση των βενζινοκίνητων στα µεγάλα αστικά κέντρα προσανατολίζεται η κυβέρνηση με βάση ρεπορτάζ της εφημερίδας Έθνος. Παράλληλα θα δοθούν κίνητρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, προκειµένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώµατος του άνθρακα.

«Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων» επισηµαίνει µε αποκλειστική δήλωσή του στο «Εθνος» ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.

Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου αναµένεται τις προσεχείς ηµέρες να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Ανάλογα µέτρα θα περιληφθούν και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίµα, το οποίο καταρτίζεται αυτήν την περίοδο. Στα µέτρα αυτά εντάσσονται:

  • Η 10ετής προσαρµογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
  • Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευµατοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων)
  • Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισµού για την τοποθέτηση ρευµατοδοτών κατά µήκος των αυτοκινητοδρόµων.

Οι «καθαρές» και ασφαλείς µετακινήσεις αποτελούν, άλλωστε, προτεραιότητα για την ΕΕ, µε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις να έχουν ήδη προγραµµατίσει απαγόρευση κυκλοφορίας των οχηµάτων µε κινητήρες ντίζελ. Βασικός λόγος είναι ότι οι µεταφορές εξακολουθούν να αποτελούν την πρωταρχική πηγή εκποµπής ρύπων.

Αυτό προέκυψε από την έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης για την κατάσταση του περιβάλλοντος στη χώρα µας, σύµφωνα µε την οποία, αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σηµαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συµβαίνει το ίδιο µε τα αιωρούµενα σωµατίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσµού. 

Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συµβούλιο Υπουργών Υποδοµών και Περιβάλλοντος, οι Ελληνες εκπρόσωποι Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάµελλος χαρακτήρισαν σηµαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ για την αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελµατικές κατηγορίες οχηµάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία: «Προτάθηκε η µείωση φόρων ειδικά για τοµείς όπου αυτό είναι σχετικά εύκολο, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία, και µε αντικίνητρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση ρυπογόνων οχηµάτων».

Οι δύο υπουργοί πρότειναν οικονοµικά κίνητρα για τη γρήγορη ανάπτυξη υποδοµών για δηµόσιες µεταφορές, αλλά και υποδοµών ρευµατοδότησης για ηλεκτροκίνηση. Γεγονός είναι, πάντως, ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραµένει σε εµβρυϊκό στάδιο, όπως διαπιστωνόταν στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την Ανάπτυξη της Αγοράς Υποδοµών Εναλλακτικών Καυσίµων στον τοµέα των Μεταφορών, το οποίο ολοκληρώθηκε πέρυσι από το καθ’ ύλην υπουργείο, σε συνεργασία µε τα συναρµόδια υπουργεία.

Βάσει των στοιχείων, το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα οχήµατα, ενώ ειδική αναφορά γινόταν στην παλαιότητα των οχηµάτων, καθώς τα τέσσερα στα δέκα είναι ηλικίας άνω των 17 ετών, ποσοστό το οποίο στα αυτοκίνητα δηµόσιας χρήσης διαµορφώνεται στο 30%. Στην παλαιότητα των οχηµάτων αποδίδεται η µεγάλη εξάρτησή τους από τα συµβατικά καύσιµα. Έτσι, υπολογίζεται ότι το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (απλή ή αµόλυβδη), ενώ µε πετρέλαιο κινείται το 13,3%. Ειδικά στα λεωφορεία, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιµο (95%), ενώ µε εναλλακτικά καύσιµα, δηλαδή υγραέριο και φυσικό αέριο, κινείται µόλις το 1,8% του συνόλου. Φυσικό αέριο καταναλώνουν σήµερα µόνο 310 λεωφορεία στην Αθήνα.

Το σχέδιο έδινε προτεραιότητα στις υποδοµές ηλεκτρικής φόρτισης, αλλά και στην τόνωση της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχηµάτων, κάνοντας συγκεκριµένη αναφορά σε µέτρα όπως η υποχρεωτική πρόβλεψη χρήσης φορτιστών στα νεοανεγειρόµενα και ριζικά ανακαινιζόµενα κτίρια, και προτείνοντας την εξέταση µέτρων υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, µεταξύ των οποίων η παροχή άµεσων ή έµµεσων οικονοµικών κινήτρων (για παράδειγµα, οι φορολογικές απαλλαγές στα ηλεκτρικά οχήµατα και άλλα «καθαρά» οχήµατα), η εφαρµογή ευνοϊκών ρυθµίσεων για τη στάθµευση των ηλεκτροκίνητων οχηµάτων ή την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, η χρηµατοδότηση υποδοµών φόρτισης, η δηµιουργία θεσµικού πλαισίου χρηµατοδότησης ερευνητικών έργων και προγραµµάτων.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Συναγερμός στη Βρετανία ‑ Στα 6 έφτασαν τα νεκρά παιδιά από τον στρεπτόκοκκο Α

Χτες
Προβληματισμό εγείρει στη Βρετανία η αύξηση των θανάτων παιδιών που προσβλήθηκαν από στρεπτόκοκκο Α. Ο προηγούμενος τραγικός απολογισμός έκανε λόγο για τέσσερις απώλειες.

Τσαβούσογλου: Τα νότια σύνορα Ευρώπης και ΝΑΤΟ αρχίζουν από την Τουρκία, όχι από την Ελλάδα

Χτες
Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου εμφανίστηκε με νέο αφήγημα, ξεπερνώντας τα όρια της λογικής σκέψης καθώς υποστήριξε ότι τα νοτιότερα σύνορα της Ευρώπης δεν ξεκινούν με την Ελλάδα αλλά με την Τουρκία.

Δύτης έχασε τις αισθήσεις του στην προσπάθειά του για παγκόσμιο ρεκόρ

Χτες
Ο Miguel Lozano, ένας επαγγελματίας δύτης, προσπαθούσε να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ για τη βαθύτερη κατάδυση όταν έχασε τις αισθήσεις του περίπου 125 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του νερού.

Τρομακτικό κύμα σφυροκόπησε κρουαζιερόπλοιο – Νεκρός ένας επιβάτης

Χτες
Ένας Αμερικανός τουρίστας έχασε τη ζωή του και άλλοι τέσσερις τραυματίστηκαν όταν ένα τεράστιο κύμα χτύπησε κρουαζιερόπλοιο κατά τη διάρκεια καταιγίδας καθώς έπλεε προς την Αργεντινή.

Μουντιάλ 2022: «Έκλεψε» την πρόκριση η Κορέα, κέρδισε την Πορτογαλία, πέρασαν μαζί στους «16»

Χτες
Στην τελευταία αγωνιστική και στην αναμέτρηση της Νότιας Κορέας με την Πορτογαλία κρίθηκε το 2ο εισιτήριο από τον 8ο όμιλο, με τους Ασιάτες να παίρνουν τη νίκη και να πανηγυρίζουν μια ανέλπιστη και πανάξια πρόκριση.

Πετρέλαιο: Η ΕΕ ενέκρινε το πλαφόν στα 60 δολάρια ανά βαρέλι ‑ Σφίγγει ο κλοιός για τη Μόσχα

Χτες
Στην επιβολή πλαφόν για το ρωσικό πετρέλαιο στα 60 ευρώ ανά βαρέλι συμφώνησε η ΕΕ ύστερα από μαραθώνιο συνομιλιών, εγκρίνοντας μια πρόταση που είχε προκριθεί από την ομάδα της G7 με σκοπό να μειώσει τα έσοδα της Μόσχας που εργαλοποιεί το θέμα της ενέργειας.

Παρέμβαση εισαγγελέα για το κλείσιμο της Αθηνών ‑ Κορίνθου λόγω πτώσης βράχων

Χτες
Τυχόν τέλεση του αδικήματος της επικίνδυνης παρέμβασης στην οδική συγκοινωνία, θα αναζητήσει πλέον αρμόδιος εισαγγελέας, μετά την παραγγελία του προϊστάμενου της εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Αντώνιου Ελευθεριάνου για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για το κλείσιμο της εθνικής οδού Αθηνών – Κορίνθου λόγω πτώσης βράχων.

Ελένη Τοπαλούδη: Η μητέρα της δημοσίευσε την τελευταία φωτογραφία της

Χτες
Συγκινεί η μητέρα της Ελένης Τοπαλούδη, δημοσιεύοντας την τελευταία φωτογραφία της κόρης της από τον Αύγουστο του 2018.

Κιβωτός του Κόσμου: Εκνευρισμένη η πρεσβυτέρα στην επανεμφάνισή της

Χτες
Την πρώτη της εμφάνιση μετά από μέρες έκανε η πρεσβυτέρα Σταματία Γεωργαντή στη δομή της Κιβωτού του Κόσμου στον Κολωνό. Όπως φαίνεται από το βίντεο που προβλήθηκε στην εκπομπή «T live» η πρεσβυτέρα έφυγε σαν κυνηγημένη από την πίσω πόρτα της δομής εμφανώς εκνευρισμένη από την παρουσία δημοσιογράφων.

Σκέψεις να «ρίξει σωσίβιο» στην τουρκική οικονομία με 5 δισ. δολάρια κάνει η Σαουδική Αραβία

Χτες
Η Σαουδική Αραβία εξετάζει το ενδεχόμενο να χορηγήσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια στην Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας, δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος του σαουδαραβικού υπουργείου Οικονομικών.

Ο Πέτρος Ιακωβίδης ανάβει το δέντρο και τραγουδά live!

Χτες
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης φορά τα γιορτινά του και μαζί με το ολοκαίνουριο ραδιόφωνο της πόλης, τον «PALMOS 96,5» υποδέχεται τον μοναδικό Πέτρο Ιακωβίδη στη μεγαλύτερη γιορτή των Χριστουγέννων!

Εύβοια: Δεν είναι ακόμη βέβαιο πως τα 5 Ρίχτερ ήταν ο κύριος σεισμός

Χτες
Τις δικές του εκτιμήσεις για την σεισμική δραστηριότητα στην Νότια Εύβοια έδωσε στη δημοσιότητα με ανάρτησή του στα social media ο σεισμολόγος κ. Γεράσιμος Παπαδόπουλος, Μέλος Επιτροπής Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου.
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.