E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Τα οφέλη της καλής σχέσης των γονιών στην ενήλικη ζωή του ανθρώπου 

Είναι πραγματικά καίριας σημασίας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/11/2022 | 01:15

Τα οφέλη της καλής σχέσης των γονιών στην ενήλικη ζωή του ανθρώπου 
Photo by Jessica Rockowitz on Unsplash

Ένας πατέρας αποφάσισε να ζητήσει να μειωθούν οι ώρες εργασίας του, για να περνάει πιο πολύ χρόνο με τους γιους του, όταν αυτοί θα έμπαιναν στην εφηβεία. Η μητέρα τους ήταν μαζί τους από όταν μικροί και πίστευε πως τώρα είχε έρθει η δική του σειρά.

Αυτό μπορεί να φαίνεται ότι η συγκεκριμένη οικογένεια κάνει προσπάθεια να μοιράσει τις ευθύνες για την ανατροφή των παιδιών. Αλλά μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνα, λέει πως αυτή η απόφαση ενδέχεται να έχει μακροπρόθεσμα πολύ θετικά για την οικογένεια οφέλη.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε το 2019 στο Journal of the American Medical Association Pediatrics, έκανε έρευνα για τη σχέση που έχουν οι θετικές σχέσεις στην οικογένεια κατά τη διάρκεια της εφηβείας με την κατάθλιψη στην ενήλικη ζωή.

Μελετώντας κάποια δεδομένα αλλά και χρησιμοποιώντας ένα δείγμα ανθρώπων με 18 χιλιάδες συμμετέχοντες, οι οποίοι ξεκίνησαν να παρακολουθούνται από τα 7 με 12 έως και τα 40 τους έτη, δηλαδή για περισσότερα από 20 χρόνια.

Οι ερευνητές είδαν τις πιο βασικές πτυχές της οικογένειας. Τη συνοχή της και τις συγκρούσεις μεταξύ γονέων και παιδιών. Έτσι ζήτησαν από τους έφηβους που συμμετείχαν να τους πουν πόσα από τα μέλη της οικογένειας αισθάνονταν πως τους είχαν δώσει την προσοχή που χρειάζονταν, πως κατανόησαν τις ανάγκες τους και πέρασαν ευχάριστο χρόνο μαζί τους, ώστε να μετρηθεί η οικογενειακή συνοχή. Η κλίμακα μέτρησης ξεκινούσε από το «Καθόλου» και έφτανε έως το «Πολύ».

Ο τρόπος μέτρησης των συγκρούσεων έγινε με παρόμοιο τρόπο. Ζητήθηκε από τους έφηβους να τους πουν αν φέρνουν στο μυαλό τους κάποια έντονη σύγκρουση που έγινε μεταξύ των ίδιων και των γονιών τους, τους τελευταίους μήνες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα επίπεδα κατάθλιψης των εφήβων με οικογενειακή συνοχή, ήταν χαμηλότερα. Αγόρια και κορίτσια με υψηλότερη οικογενειακή συνοχή και λιγότερες συγκρούσεις, είχαν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης μεταξύ 12 και 42 ετών.

Οι γυναίκες βέβαια είχαν υψηλότερα επίπεδα κατάθλιψης στην πρώιμη εφηβεία τους, τα οποία μειώνονταν ως την ηλικία των 30 και μετά αυξάνονταν ξανά, ενώ τα αγόρια είχαν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης στην εφηβεία τα οποία παρέμεναν στα ίδια επίπεδα μέχρι τα 30 ή 40 και μετά αυξάνονταν.

Στο παρελθόν αρκετές μελέτες έχουν ασχοληθεί με τις δύσκολες εμπειρίες στα παιδικά χρόνια και το άγχος που προκαλούν στην ενήλικη ζωή τους αλλά και τα προστατευτικά αποτελέσματα που έχουν οι καλές οικογενειακές σχέσεις κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Η μελέτη αυτή απέδειξε ότι η οικογενειακή συνοχή ενεργεί ευεργετικά και στην ενήλικη ζωή.

Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερο χρόνο και μάλιστα ποιοτικό περνά μαζί η οικογένεια με τις σχέσεις τις να μην έχουν πολλές συγκρούσεις, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα υπάρχει για τα παιδιά να μην έχουν ψυχολογικά τραύματα και να αντιμετωπίσουν μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης στην ενήλικη ζωή τους, αφού θα είναι θωρακισμένα από την εφηβεία λόγω της οικογένειάς τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Βάλια Χατζηθεοδώρου με ultra feminine αισθητική που τραβάει τα βλέμματα

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η παρουσιάστρια επέλεξε ένα look που συνδυάζει ρομαντισμό και κομψότητα, αποδεικνύοντας πως η θηλυκότητα παραμένει πάντα στη μόδα

Παγωτό vs gelato: Η γλυκιά διαφορά που πολλοί αγνοούν

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Νομίζεις ότι είναι το ίδιο; Να γιατί το gelato ξεχωρίζει

Αυτές είναι οι πιο δυνατές ράτσες σκύλων στον κόσμο – Κάποιες μπορούν να τα βάλουν ακόμη και με λύκους

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Η πραγματική δύναμη δεν μετριέται μόνο σε κιλά. Αντοχή, ένστικτο και αιώνες εκτροφής δημιούργησαν σκύλους με εντυπωσιακές ικανότητες

Το τυρί που τρώνε οι Γάλλοι και κάνει θραύση στις δίαιτες

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Aποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη στον κόσμο των τυριών

Η ζωή σου έχει κολλήσει… ή εσύ φοβάσαι να αλλάξεις;

E-Daily 3.Left 09.06.2026
Στο νέο επεισόδιο του «Πόσο Εγώ;» θα μιλήσουμε για μια φάση ζωής που σχεδόν όλοι περνάμε κάποια στιγμή - αλλά λίγοι καταλαβαίνουμε πραγματικά τι κρύβεται από πίσω της

The Let Them Theory: Η απλή νοοτροπία που μπορεί να σε γλιτώσει από πολλή απογοήτευση

E-Daily 3.Left Χτες
Μήπως τελικά ξοδεύεις περισσότερη ενέργεια προσπαθώντας να αλλάξεις τους άλλους παρά να φροντίσεις τον εαυτό σου;

Τα τρία μεγαλύτερα προβλήματα της μέσης ηλικίας στο σeξ

E-Daily 3.Left Χτες
Η ρίζα του προβλήματος είναι βαθιά βιολογική

Back acne: Οι 6 συμβουλές που μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα της επιδερμίδας σας

E-Daily 3.Left Χτες
Η ακμή στην πλάτη μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ενοχλητική, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες

5 super προστατευτικά αντηλιακά προσώπου που δεν αφήνουν λευκά ίχνη

E-Daily 3.Left Προχτές
Ξέχνα το “ασπρισμένο” look – αυτά τα αντηλιακά χαρίζουν αόρατη προστασία και τέλεια επιδερμίδα

Το φαινόμενο «Sisu»: η σιωπηλή δύναμη που βοηθά τους Φινλανδούς να ξεπερνούν κρίσεις

E-Daily 3.Left Προχτές
Η φιλοσοφία που κάνει έναν ολόκληρο λαό να αντέχει το κρύο, την πίεση, τις δυσκολίες – και να βγαίνει πιο δυνατός από ποτέ!