E-Daily

Η μαύρη μέρα που η Αμερική εκτονώνει την καταναλωτική της μανία

Η Black Friday είναι ένα απόλυτο, υστερικό χάος

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

25/11/2016 | 00:07

Πλήθος κόσμου περιμένει από πολύ νωρίς το άνοιγμα των καταστημάτων, επικρατώντας πανικός και το αδιαχώρητο. Τα σκηνικά που ακολουθούν τις εκπτώσεις είναι εικόνες ντροπής.

Μια αμερικανική ιδέα κατακτά τον κόσμο και την περιμένουν πώς και πώς όλοι οι Αμερικάνοι και Βρετανοί για να κάνουν τα ψώνια της χρονιάς!

Οι χαμηλές τιμές δημιουργούν υστερία και ουρές χιλιομέτρων από ανθρώπους που ποδοπατούνται για μια τηλεόραση. Η επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών στην Αμερική, είναι η μέρα που όλοι περιμένουν να κάνουν τα ψώνια τους, σχηματίζοντας ουρές χιλιομέτρων έξω από τα καταστήματα, προκειμένου να αγοράσουν ό,τι επιθυμούν σε σημαντικά μειωμένες τιμές. 

Πλέον, η Μαύρη Παρασκευή καταλαμβάνει σημαντική θέση στο ημερολόγιο και των Βρετανών καταναλωτών καθώς περίπου το 77% των αλυσίδων λιανεμπορίου της Βρετανίας συμμετέχουν με προσφορές. Δεν είναι η μόνη χώρα που ακολούθησε τη λογική της "Μαύρης Παρασκευής". Σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα πλέον τα καταστήματα μπαίνουν σταδιακά στο παιχνίδι. 

Και δεν είναι ειρωνεία; Μια μέρα μετά τη "Μέρα των Ευχαριστιών" όπου σύμφωνα με την παράδοση, οι Αμερικανοί δηλώνουν ευγνωμοσύνη και ευχαριστούν το Θεό για όσα έχουν, βγαίνουν στα μαγαζιά για να ξυλοκοπηθούν για όσα δεν έχουν και θέλουν να αποκτήσουν.

Τον τελευταίο όμως χρόνο παρατηρείται το εξής- οι διαδικτυακές πωλήσεις έχουν αυξηθεί, καθώς οι αγοραστές φαίνονται λιγότερο πρόθυμοι να πάνε στα καταστήματα. Οι καταναλωτές εκτιμάται ότι ξοδεύουν πάνω από δύο δισ. δολάρια είτε στα καταστήματα είτε μέσω ηλεκτρονικών αγορών.