E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η πιο τρελή χριστουγεννιάτικη ληστεία της ιστορίας: Πώς τέσσερις φοιτητές «έκλεψαν» μια πέτρα 150 κιλών

Xmas 23.12.2025
Ένα βράδυ Χριστουγέννων, μια πέτρα 150 κιλών και μια ιστορία που μοιάζει περισσότερο με θρύλο παρά με πραγματικό γεγονός

Η Πτωματική Σύνοδος: Το δικαστήριο που ξεπέρασε κάθε όριο

Ιστορικά 23.12.2025
Όταν το Βατικανό έστησε δίκη σε έναν νεκρό Πάπα

Θα γυρίσουν οι άνθρωποι στην παλιά τεχνολογία;

Νέα Εποχή 23.12.2025
Πολλοί, ναι όπως φαίνεται

Γιατί οι άνδρες δεν έχουν ακόμα αντισυλληπτικά χάπια

Stories 23.12.2025
Δεν είναι θέμα επιστήμης

Πήγε στο διάστημα με αμαξίδιο – και άλλαξε όσα θεωρούσαμε δεδομένα

Πρόσωπα 23.12.2025
Από το ατύχημα στη γραμμή Κάρμαν: Η Michaela Benthaus σπάει το τελευταίο σύνορο

Νέα έρευνα: Η «πρωτεύουσα» της εξυπνάδας: Ποια χώρα προηγείται σε IQ, πτυχία και Νόμπελ

Νέα Εποχή Χτες
Ποια χώρα έχει τα πιο μορφωμένα και έξυπνα μυαλά στον πλανήτη;

Φοβάσαι να γυρίσεις μόνη σπίτι; Η εφαρμογή που σου δείχνει τον πιο ασφαλή δρόμο

Νέα Εποχή Χτες
Όταν η επιστροφή στο σπίτι γίνεται άσκηση εγρήγορσης και η Τεχνητή Νοημοσύνη προσπαθεί να μειώσει έναν φόβο που δεν είναι υπερβολή, αλλά καθημερινότητα

Οι ερωτήσεις που χαλαρώνουν την ατμόσφαιρα στο πρώτο ραντεβού

Stories Χτες
Σπάνε την αμηχανία, ανοίγουν τον διάλογο και βοηθούν δύο αγνώστους να μετακινηθούν από το τυπικό στο ουσιαστικό

Εxplainer: Γιατί η Ρώμη βάζει εισιτήριο στη Φοντάνα ντι Τρέβι και τι προσπαθεί να ελέγξει;

Stories Χτες
Η Ρώμη αλλάζει. Και μαζί της αλλάζει και ο τρόπος που στεκόμαστε απέναντι στα πιο εμβληματικά της μνημεία.