E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

«Κίτρινη ηχώ»: Όταν 30 ‑άγνωστα μεταξύ τους‑ παιδιά ζωγράφισαν τον ίδιο φανταστικό φίλο

Stories 14.12.2025
Ο εφιάλτης χωρίς στόμα: Η ανεξήγητη υπόθεση που ακόμη στοιχειώνει το Γουαϊόμινγκ

Η γυναίκα που έκανε το… παρκάρισμα επάγγελμα – και αλλάζει τους κανόνες του side hustle

Πρόσωπα 14.12.2025
Μία από τις πιο ευρηματικές ιδέες έρχεται από τη Νέα Υόρκη και ακούει στο όνομα car sitting

Γιατί στα χαρτονομίσματα των ΗΠΑ γράφει «In God We Trust»;

Ιστορικά 14.12.2025
Μια ιστορία με ιδεολογικό πρόσημο

Οι απίθανες ιστορίες μπεκρουλιάσματος ενός διάσημου παλαιστή

Stories 14.12.2025
Μια φορά ήπιε 119 μπύρες σε έξι ώρες

Παγωνιά, άλκες και ατελείωτο χιόνι: Πώς είναι πραγματικά, να ζεις στο νορβηγικό... πουθενά

Stories Χτες
Γιατί όλο και περισσότεροι μετακομίζουν στη Νορβηγία

Ηρθε από την Αιθιοπία, βρήκε ρίζες στην Ελλάδα: Η Séblé φτιάχνει τον δικό της κόσμο γεμάτο φως

Πρόσωπα Χτες
Η Séblé μιλά για την πατρίδα, την υιοθεσία και το πώς έμαθε να αγαπά τον εαυτό της χωρίς “πρέπει”

Σε ποια χώρα τρως πρόστιμο αν οδηγείς μόνος

Νέα Εποχή Χτες
Νέες ρυθμίσεις σε Ευρώπη και Αμερική για το περιβάλλον και καλύτερη καθημερινότητα

Γιατί χτίζουν ξύλινα σπίτια στις ΗΠΑ;

Stories Χτες
Μια ξύλινη κληρονομιά

Η πιο πετυχημένη συγγραφέας ερωτικών μυθιστορημάτων είχε μια κακή σχέση με... το σeξ

Πρόσωπα Χτες
Μέχρι και τα 98 της χρόνια, έγραψε 723 μυθιστορήματα (κυρίως ρομαντικά), τα οποία πούλησαν περισσότερα από 750 εκατομμύρια αντίτυπα μαζί.