LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πως το κλέψιμο μιας αγελάδας οδήγησε στην ίδρυση της Hyundai

Η ιστορία του ιδρυτή Chung Ju - Yung από ένα αγρόκτημα στη Βόρειο Κορέα προς την πολυεθνική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων

Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 9/12/2022 | 00:24

Πως το κλέψιμο μιας αγελάδας οδήγησε στην ίδρυση της Hyundai
Photo by Mpho Mojapelo on Unsplash

Η ιστορία της ιδρύσεως του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας Huyndai, είναι λίγο παράξενη, πολύ ενδιαφέρουσα και ίσως δίνει έμπνευση για όσους ονειρεύονται μια τέτοια τύχη, όπως αυτή που είχε ο ιδρυτής της Chung Ju-Yung.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1967 στη Νότια Κορέα και πλέον έχει 75 χιλιάδες εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο, έχοντας τη δυνατότητα να παράγει 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο. Το 2019, είχε κέρδη που έφτασαν τα 90 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο ιδρυτής Chung Yu-Tang που πέθανε στα 86 του χρόνια το 2001, ήταν ένα συνηθισμένο αγόρι που γεννήθηκε σε μια φτωχή αγροτική οικογένεια στη Βόρεια Κορέα. Ήταν ο μεγαλύτερος γιος και ο πατέρα του ονειρευόταν να αναλάβει τη φάρμα της οικογένειας.

Ο Chung τελείωσε το δημοτικό με το ζόρι, αφού από μικρός δούλευε στη φάρμα μαζί με τους γονείς του. Αλλά αυτός ο τρόπος ζωής δεν τον ικανοποιούσε καθόλου και άρχισε να σχεδιάζει τον τρόπο με τον οποίο θα αποδράσει από το χωριό και τη φτώχεια.

Στα 16 του προσπάθησε να αποδράσει για πρώτη φορά. Μαζί με έναν φίλο του γέμισαν τις τσάντες τους περπάτησαν 24 χιλιόμετρα μέσα από επικίνδυνα μονοπάτια, ώστε να βρουν δουλειά στην πόλη Kowon της Βορείου Κορέας. Ξεκίνησαν να δουλεύουν σε ένα εργοτάξιο, μέχρι που ο πατέρας του τον εντόπισε και απαίτησε να επιστρέψει.

@medium.com

Αλλά ο Chung δεν τα παράτησε και τη δεύτερη φορά προσπάθησε να φύγει για τη Seoul, την πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας. Πούλησε μια αγελάδα της οικογένειάς του και πήρε ένα εισιτήριο για το τρένο. Η αποστολή του θα ήταν επιτυχημένη αλλά δυο μήνες αργότερα, ο πατέρας του τον εντόπισε και πάλι και τον ανάγκασε να επιστρέψει στο χωριό.

Στα 18 του έκανε την τρίτη και τελευταία του απόδραση. Έφυγε νύχτα, ξανά με προορισμό τη Seoul. Όταν έφτασε, έκανε ότι δουλειά έβρισκε για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στα έξοδα.

Κάποια στιγμή βρήκε δουλειά σε ένα κατάστημα με ρύζι και έκανε μεταφορές. Μετά από έξι μήνες πήρε προαγωγή κρατώντας τα βιβλία και κάνοντας τα λογιστικά. Ο ίδιος ήταν η αιτία που τα κέρδη του μαγαζιού μεγάλωναν συνεχώς και γι’ αυτό όταν ο ιδιοκτήτης πέθανε, το κληρονόμησε. Άλλαξε το όνομα και τα έσοδα του ήταν πολύ καλά. Ωστόσο κατά τη διάρκεια της ιαπωνικής κατοχής, η επιχείρηση του είχε προβλήματα λόγω των αποικιακών πολιτικών και αναγκάστηκε να την κλείσει.

Δεν έλεγε όμως να τα παρατήσει και παρόλο που πέρασε πάλι μερικά χρόνια στη φάρμα της οικογένειάς του, δεν σκέφτηκε ποτέ ότι αυτή θα είναι η ζώη του. Ξανά έφυγε λοιπόν για τη Seoul, όπου σκέφτηκε να ανοίξει ένα κατάστημα επισκευής αυτοκινήτων. Η επιχείρηση είχε επιτυχία και σύντομα είχε 70 εργαζόμενους. Ωστόσο το 1943, η ιαπωνική κατοχική κυβέρνηση συγχώνευσε την επιχείρηση του με το εργοστάσιο χάλυβα και για ακόμα μια φορά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το όνειρό του και επιστρέψει στο αγρόκτημα.

Όταν η Κορέα κατάφερε να κερδίσει την ανεξαρτησία της από την Ιαπωνία το 1946, ο Chung άρπαξε την ευκαιρία της μεταπολεμικής ανασυγκρότησης και ίδρυσε μια εταιρεία που την ονόμασε Huyndai. Έκλεισε κάποιες επικερδείς συμφωνίες με πυρηνικούς σταθμούς και σιδηροδρόμους της Κορέας. με τη βοήθεια του αδερφού του που μιλούσε Αγγλικά, έκλεισε επίσης συμφωνίες με τον αμερικανικό στρατό, κάτι που μεγάλωσε ακόμα περισσότερο την επιχείρηση.

@koreaherald.com

Από εκεί και ΕΡΑ, η Huyndai είχε μπει στο μονοπάτι που την οδηγούσε στο να γίνει μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες που ιδρύθηκαν ποτέ στη Νότια Κορέα. Η λέξη “Huyndai” στα κορεάτικα σημαίνει “μοντερνισμός”. Κι ενώ το “H” στα αυτοκίνητα είναι αρχικό γράμμα του ονόματος της εταιρείας, είναι και μια στιλιζαρισμένη εικόνα δυο ανθρώπων που δίνουν τα χέρια. Ο ένας είναι ο αντιπρόσωπος της εταιρείας και ο άλλος είναι ένας ικανοποιημένος πελάτης. Σήμερα η Huyndai πουλά τα οχήματά της σε 193 χώρες.

Το 1998, τρία χρόνια πριν τον θάνατό του, ο Chung οδήγησε 500 αγελάδες στην Αποστρατικοποιημένη Ζώνη μεταξύ Βόρειας και Νότιας Κορέας, ως εξόφληση για την αγελάδα που έκλεψε από τον πατέρα του ώστε να αποδράσει για τη Σεούλ. Με αυτή του την πράξη, ήλπιζε ότι οι αγελάδες θα έδιναν ανάσα σε φτωχές οικογένειες στη Βόρεια Κορέα και θα αποτελούσαν επίσης μια συμβολική χειρονομία για την επανένωση των δυο χωρών της κορεάτικης χερσονήσου.

Πληροφορίες: wikipedia.org, tbsnews.net

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ποιος είναι ο διασημότερος αθλητής στον κόσμο αυτή τη στιγμή

Άνθρωποι 19.04.2024
Είναι αυτός που νομίζεις

Η γιαγιά της Helena Bonham Carter ήταν διάσημο ιστορικό πρόσωπο, εξίσου περίεργο και εκκεντρικό

Άνθρωποι 19.04.2024
Η cool πρόγονος της ηθοποιού είχε υψηλές γνωριμίες

Πού πήγαν μετά θάνατον ο Αδάμ και η Εύα; Η ερώτηση που δεν απαντά η Βίβλος

Ιστορικά 19.04.2024
Υπάρχει όντως ένα ερώτημα εδώ που δεν έχει ξεκάθαρη απάντηση

Το υγρό που θα αντικαταστήσει τη βενζίνη και το έχουμε όλοι στα σπίτια μας

Τεχνολογία 19.04.2024
Οι προσπάθειες που γίνονται από τους κατασκευαστές οχημάτων

Δημήτρης Παπανώτας, από τις εκπομπές lifestyle ως το ΣΥΡΙΖΑ

Άνθρωποι Χτες
Εκτός ευρωψηφοδελτίου ΣΥΡΙΖΑ μένει τελικά ο Δημήτρης Παπανώτας

5 από τις πιο ακριβές φωτογραφίες που πουλήθηκαν ποτέ

ΝΕΑ Χτες
Κάποιες μετρούν πάνε από έναν αιώνα ζωής

«Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι Θεός» : O Πρωθυπουργός της Ινδίας έχει φανατικό κοινό

Άνθρωποι Χτες
Γιος ενός πωλητή τσαγιού σε μια μικρή πόλη στο Γκουτζαράτ

Η προέλευση και ο μύθος γύρω από το «κακό μάτι»

Ιστορικά Χτες
Από που ξεκίνησε και γιατί είναι μπλε το φυλαχτό

Ποιοι Έλληνες celebrities θα είναι υποψήφιοι στις Ευρωεκλογές

Άνθρωποι Προχτές
ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ έχουν βάλει στα ψηφοδέλτιά τους πολλά γνωστά ονόματα

Η ανθρωπότητα έχει μόνο δύο χρόνια «για να σώσει τον πλανήτη»

Τεχνολογία Προχτές
O πλανήτης μας αντιμετωπίζει μη αναστρέψιμη ζημιά