E-Daily

Γιατί η Apple στέρησε 10 δισ. δολάρια από Facebook, YouTube και Instagram

«Η Apple έχει κάνει εξαιρετική δουλειά μετατρέποντας το απόρρητο σε παιχνίδι δημοσίων σχέσεων»

Γράφει η ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΑΚΛΑΤΖΗ

2/12/2021 | 13:29

@try2benice / twenty20

Η απόφαση της Apple να αλλάξει τις ρυθμίσεις απορρήτου των iPhone προκάλεσε «αναταράξεις» τους τεχνολογικούς κολοσσούς Facebook, Twitter, YouTube και Instagram, καθώς τους στέρησε έσοδα σχεδόν 10 δισ. δολαρίων το β’ εξάμηνο του 2021.

Η Apple εισήγαγε την πολιτική διαφάνειας παρακολούθησης εφαρμογών τον Απρίλιο, η οποία ανάγκαζε τις εφαρμογές να ζητούν άδεια, προτού παρακολουθήσουν τη συμπεριφορά των χρηστών, ώστε να τους προβάλλουν εξατομικευμένες διαφημίσεις.

Οι περισσότεροι χρήστες έχουν εξαιρεθεί, αφήνοντας τους διαφημιστές στο σκοτάδι σχετικά με το πώς να τους στοχεύσουν.

Η Sheryl Sandberg, η διευθύνουσα σύμβουλος λειτουργίας του Facebook, είπε ότι οι αλλαγές στα iPhone σήμαιναν ότι «η ακριβής στόχευση των διαφημίσεών μας μειώθηκε, γεγονός που αύξησε το κόστος των αποτελεσμάτων για τους διαφημιστές μας. Και… η μέτρηση αυτών των αποτελεσμάτων έγινε πιο δύσκολη».

Η Lotame, μια διαφημιστική εταιρεία τεχνολογίας της οποίας οι πελάτες περιλαμβάνουν την The Weather Company και τη McClatchy, υπολόγισε ότι οι τέσσερις τεχνολογικές πλατφόρμες έχασαν 12% των εσόδων το γ’ και το δ’ τρίμηνο, δηλαδή 9,85 δισεκατομμύρια δολάρια. Μάλιστα η Facebook έχασε τα περισσότερα σε απόλυτες τιμές λόγω του μεγέθους της.

Ο Mike Woosley, Διευθύνων Σύμβουλος της Lotame, υποστηρίζει ότι πλέον οι διαφημιστές κερδίζουν πολύ λιγότερους πελάτες από τους χρήστες Apple.

«Λοιπόν, τώρα για να κερδίσεις 1.000 άντρες πελάτες πρέπει να δείξεις τη διαφήμιση σε 2.000 άτομα, γιατί ξαφνικά δεν ξέρεις ποιος είναι άντρας και ποιος γυναίκα», είπε ο Woosley. «Αυτό σημαίνει ότι το κόστος διπλασιάστηκε, ενώ το κέρδος μειώθηκε κατά 50%», συνέχισε.

«Η Facebook έχει τα περισσότερα να χάσει από όλη αυτή την κατάσταση, διότι βασική πηγή των κερδών της είναι οι διαφημίσεις, τις οποίες χρεώνει και ακριβά. Πιθανότατα οι διαφημιστές να ξεκινήσουν και να ψάχνουν τις φθηνότερες εφαρμογές, όπως την Tik Tok», δήλωσε ο Aidan Corbett, διευθύνων σύμβουλος της Wayflyer, η οποία προσφέρει χρηματοδότηση σε νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρονικών αγορών.

Ο David Wehner, οικονομικός διευθυντής του Facebook, χαρακτήρισε την επίδραση των πολιτικών της Apple «προκλητική» και «λίγο πιο ενοχλητική από ό,τι περιμέναμε». Αντίθετα, η Alphabet και το Twitter ήταν πιο φειδωλές στις δηλώσεις τους.

Για το Twitter, οι πωλήσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν 41% το περασμένο τρίμηνο. Η εταιρεία είπε ότι επηρεάστηκε λιγότερο από τις πολιτικές της Apple, επειδή οι διαφημίσεις της βασίζονται περισσότερο στο πλαίσιο και την επωνυμία παρά στην παρακολούθηση των συνηθειών των καταναλωτών στα κινητά.

Ορισμένοι αναλυτές πρόσθεσαν ότι η Alphabet θα ωφεληθεί από τη μετάβαση των διαφημιζόμενων σε τηλέφωνα Android. «Όταν κλειδώνετε το iPhone, αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι θα ξοδέψουν περισσότερα στο Android», είπε ο Woosley στη Lotame.

Η Apple, εν τω μεταξύ, ανέφερε ένα τρίμηνο «ρεκόρ» για τη διαφημιστική της δραστηριότητα την Πέμπτη, καθώς το τμήμα υπηρεσιών της ξεπέρασε τις εκτιμήσεις εσόδων κατά 700 εκατομμύρια δολάρια φτάνοντας τα 18,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

«Η διαφήμιση είναι μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση όπως όλες», δήλωσε στους Financial Times ο Luca Maestri, οικονομικός επικεφαλής της Apple. «Πιστεύουμε ότι έχουμε την ευκαιρία να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε περαιτέρω με την πάροδο του χρόνου».

Κέρδη και αλτρουισμός πάνε μαζί;

Τα απροσδόκητα κέρδη της Apple έφεραν αντιδράσεις στην Silicon Valley, «τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αλτρουιστικά», είπε ο Cory Munchbach, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής στην BlueConic, μια πλατφόρμα δεδομένων πελατών. «Η Apple έχει κάνει εξαιρετική δουλειά μετατρέποντας το απόρρητο σε παιχνίδι δημοσίων σχέσεων, αλλά δεν θα το έκανε αυτό αν δεν υπήρχαν χρήματα».

Όταν ρωτήθηκε σχετικά από αναλυτές την περασμένη Πέμπτη, ο Tim Cook, διευθύνων σύμβουλος της Apple, είπε: «Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η ιδιωτικότητα είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα. Και αυτό είναι το κίνητρό μας. Δεν υπάρχει άλλο κίνητρο».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βίντεο: Πώς θα βάλετε τις αντιολισθητικές αλυσίδες

Σήμερα
Mεγάλη μερίδα οδηγών αγνοεί τις οδηγίες για τη σωστή τοποθέτησή τους

Η θύελλα της Αθήνας που γκρέμισε έναν από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός

Σήμερα
Η καταστρεπτική κακοκαιρία τον Οκτώβριο του 1852

Έπεφτε ο Homo sapiens σε χειμερία νάρκη;

Σήμερα
Τι συνέβη και το ανθρώπινο είδος πλέον δεν μπορεί να λειτουργήσει με αυτό τον τρόπο;

Ο απατεώνας του Tinder που συνελήφθη στην Ελλάδα

Σήμερα
Θα δείτε σύντομα την ιστορία του στο Netflix

Σαν σήμερα: Πέθανε ο αξεπέραστος Ντέμης Ρούσσος

Σήμερα
Στις 25 Ιανουαρίου του 2015

Πώς θα βοηθήσεις το κινητό σου να επιβιώσει σε συνθήκες παγωνιάς

Σήμερα
Η θερμοκρασία μπορεί πραγματικά να επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας των τηλεφώνων

Online Queen: Η Ευδοξία κάνει το πιο πρωτότυπο μάθημα Pilates

Σήμερα
Πώς είναι να εργάζεσαι online και ποιες είναι οι δυσκολίες; Ρωτάμε γυναίκες που έχουν πλέον γίνει experts

Ακρόπολη και Λευκός Πύργος στα λευκά: Όταν οι πόλεις παραδόθηκαν στα χιόνια

Σήμερα
Πανέμορφο θέαμα που όμως είχε στην πράξη και τις πολλές δυσκολίες του

Αποχαιρετώντας τον Thierry Mugler: Οι εμβληματικές δημιουργίες του

Χτες
Mεσουράνησε στον χώρο της μόδας στα 90s

Μήπως περιμένουμε αδίκως πολλά από τους influencers;

Χτες
Και στην τελική γιατί τα βάζουμε μαζί τους;
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.