E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ανοργάνωτες παραλίες στην Αττική: Υπάρχουν και μπορούν να σε δροσίσουν

Σήμερα
Διαλέξαμε 9 από τις αγαπημένες μας και μπορούμε να εγγυηθούμε ότι αν πάτε θα περάσετε καλά!

Ποια μέρη της Αθήνας & της Θεσσαλονίκης είδαμε στις ελληνικές ταινίες

Σήμερα
Πολλά φιλμ του παλιού ελληνικού σινεμά διαδραματίστηκαν σε γνώριμα μέρη

Σαν σήμερα: Τα σημαντικότερα γεγονότα της 19ης Αυγούστου

Σήμερα
Τι συνέβη σαν σήμερα στην ιστορία

Δεν είναι στραβή η φωτογραφία, το γήπεδο είναι στραβό: Το πιο extreme που είδατε ποτέ

Χτες
Mία από τις βασικές προϋποθέσεις είναι ότι το γήπεδο πρέπει να είναι απότομο

Και όμως το Jurassic Park είναι εδώ

Χτες
Οι επιστήμονες προσπαθούν να φέρουν ξανά στη ζωή την τίγρη της Τασμανίας

Πόσο επικίνδυνο ήταν το #not my national team και πως οι ίδιοι οι Έλληνες έδωσαν την απάντησή τους

Χτες
Η Εθνική ομάδα μπάσκετ ενωμένη δείχνει το δρόμο για μια κοινωνία χωρίς μίσος και διχόνοια

Σαν σήμερα: Τα σημαντικότερα γεγονότα της 18ης Αυγούστου

Χτες
Τι συνέβη σαν σήμερα στην ιστορία

Η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη μας κάνει και ανατριχιάζουμε

Προχτές
Οι μεγάλοι αγώνες της 38χρονης πρωταθλήτριας Ευρώπης ήταν πολλοί

Σαν σήμερα: Οι Rolling Stones κυκλοφορούν μια από τις πιο διάσημες μπαλάντες όλων των εποχών

Προχτές
Angie: Για ποια γράφτηκε το επικό κομμάτι των Rolling Stones

Πόσα από τα τρόφιμα που τρώμε κινδυνεύουν;

Προχτές
Νούμερο που προκαλεί εφιάλτες
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.