E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Εορτολόγιο: Πότε πέφτει του Αγίου Γεωργίου

Ιστορικά 23.04.2024
Το αιώνιο ερώτημα...

Η εποχή του Οzempic: Ένα φάρμακο που δημιούργησε κουλτούρα

Stories 23.04.2024
Η κουλτούρα της δίαιτας, την εποχή της υπερκατανάλωσης

Πως κάνουν τατουάζ οι φυλακισμένοι;

Stories 23.04.2024
Ο περιορισμός τους κάνει όλο και πιο εφευρετικούς

Το αρχαίο εpωτικό γκράφιτι που βρέθηκε σε ελληνικό νησί

Ιστορικά Χτες
Αφορούσε τη συνέυρεση δυο αντρών

Ένας άνδρας που ο κόσμος δεν του έδωσε την αναγνώριση που άξιζε

Πρόσωπα Χτες
Το επίτευγμά του και η αναγνώριση που δεν ήρθε

Εξωγήινοι: Οι 3 πιο γνωστές περιπτώσεις «στενών επαφών»

Stories Χτες
Κάποιοι είδαν, κάποιοι έκαναν ότι δεν είδαν

Παγκόσμια Ημέρα Γης: Ποιο είναι το μέλλον μας σε αυτό τον πλανήτη;

Περιβάλλον Χτες
To μέλλον διαγράφεται... ζεστό

4 εθνικοί ύμνοι που δεν έχουν καθόλου στίχους

Stories Προχτές
Ποιες χώρες δεν περιλαμβάνουν λόγια στον ύμνο τους

Ο Αγιος που έχει αφιερωμένη μόνο μια εκκλησία με το όνομά του σε όλη την Ελλάδα

Πρόσωπα Προχτές
Είχε ζήσει σαν ασκητής στο Αγιο Όρος

Ψωνίζεις μέσω TikTok; Τι πρέπει οπωσδήποτε να προσέξεις

Νέα Εποχή Προχτές
Το TikTok γέμισε μαγαζιά

Η έννοια της παραδοσιακής οικογένειας αλλάζει: Τι να περιμένουμε

Stories Προχτές
Tα παιδιά που γεννιούνται τώρα θα συναντήσουν τους περισσότερους από τους προπάππους τους, αλλά δεν θα έχουν πολλά αδέρφια ή ξαδέρφια και περισσότερες γυναίκες θα πεθάνουν μόνες