LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ο εφευρέτης που προδόθηκε από την ίδια του την εφεύρεση

Τουλάχιστον προς στιγμήν...

Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 22/2/2021 | 00:00

Ο εφευρέτης που προδόθηκε από την ίδια του την εφεύρεση
@wikipedia.org

Πολλοί είναι οι επιστήμονες που βοήθησαν στην ανάπτυξη του ραντάρ. Ο κυριότερος όμως ήταν ο πρωτοπόρος Sir Robert Watson – Watt, που ανέπτυξε το πρώτο ραντάρ, το οποίο βοήθησε τους Βρετανούς να αμυνθούν από τις αεροπορικές επιδρομές των Γερμανών κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Τα ραδιοκύματα είχαν ανακαλυφθεί λίγο μετά τη γέννησή του και ο Watson – Watt προερχόμενος από οικογένεια μηχανικών και εφευρετών, βρήκε τη μελέτη τους συναρπαστική. Γεννήθηκε στη Σκωτία το 1892. Στα 20 του χρόνια αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο του Νταντί, λίγο πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το 1915 θέλησε να δουλέψει στις επικοινωνίες του Πολεμικού Επιτελείου αλλά δεν βρέθηκε κάποια δουλειά που να ταίριαζε στο προφίλ του. Καλύτερα. Αντ’ αυτού, τοποθετήθηκε στο μετεωρολογικό γραφείο με αποστολή να εντοπίζει καταιγίδες.

Το 1934, υπήρξε μια φήμη ότι οι Ναζί είχαν αναπτύξει μια «ακτίνα θανάτου» που μπορούσε να σκοτώσει κάποιον από απόσταση. Ο Watson – Watt ανέλαβε να εξετάσει αυτό το ενδεχόμενο κι ενώ έφτασε στο συμπέρασμα πως κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, ανακάλυψε ότι τα ραδιοκύματα μπορούν να εντοπίσουν αντικείμενα και όχι να τα καταστρέφουν. Την επόμενη κιόλας χρονιά, είχε κατασκευάσει το πρώτο ρανταρ και έκανε την επίδειξη στην πολεμική αεροπορία. Η επιτροπή ενθουσιάστηκε και ο Watson – Watt έλαβε το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας καθώς και χρηματοδότηση για περεταίρω ανάπτυξη της εφεύρεσής του.

Λίγο μετά την έναρξη του πολέμου, η Βρετανία κατασκεύασε ένα δίκτυο ρανταρ σε όλο το μήκος των ακτών της, βασισμένα στον σχεδιασμό του. Ήταν αυτοί οι σταθμοί που ειδοποίησαν επιτυχημένα ότι πλησίαζαν βομβαρδιστικά της Luftwaffe και βοήθησαν τους Βρετανούς να αμυνθούν με επιτυχία.

Μετά τον πόλεμο τα ραντάρ αναπτύσσονταν συνεχώς και με τον καιρό απέκτησαν κι άλλες χρήσεις εκτός από τον εντοπισμό αεροπλάνων. Είναι χρήσιμα να εντοπίζουν τις μεταβολές του καιρού, ενώ χωρίς αυτά τα πολυσύχναστα αεροδρόμια δεν θα υπήρχαν. Επίσης, η αστυνομία χρησιμοποιεί τα ραντάρ για να καταγράψει όσους οδηγούς ξεπερνούν το όριο ταχύτητας.

Ένας από αυτούς που κατέγραψε ήταν και ο ίδιος ο ο Sir Robert Watson-Watt. Ενώ βρισκόταν στον Καναδά, τον σταμάτησε ένας αστυνομικός που τον κατέγραψε να τρέχει παραπάνω από το επιτρεπτό με το όχημα του. Ο Watson-Watt φαίνεται πως, προς στιγμήν, μετάνιωσε για την εφεύρεσή του αφού φέρεται να είπε στον αστυνομικό «Αν ήξερα τι επρόκειτο να κάνετε με αυτό, δεν θα το είχα εφεύρει ποτέ». Τα μηχανήματα δεν κάνουν διακρίσεις…

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ποιος είναι ο διασημότερος αθλητής στον κόσμο αυτή τη στιγμή

Άνθρωποι 19.04.2024
Είναι αυτός που νομίζεις

Πού πήγαν μετά θάνατον ο Αδάμ και η Εύα; Η ερώτηση που δεν απαντά η Βίβλος

Ιστορικά 19.04.2024
Υπάρχει όντως ένα ερώτημα εδώ που δεν έχει ξεκάθαρη απάντηση

Το υγρό που θα αντικαταστήσει τη βενζίνη και το έχουμε όλοι στα σπίτια μας

Τεχνολογία 19.04.2024
Οι προσπάθειες που γίνονται από τους κατασκευαστές οχημάτων

Δημήτρης Παπανώτας, από τις εκπομπές lifestyle ως το ΣΥΡΙΖΑ

Άνθρωποι Χτες
Εκτός ευρωψηφοδελτίου ΣΥΡΙΖΑ μένει τελικά ο Δημήτρης Παπανώτας

5 από τις πιο ακριβές φωτογραφίες που πουλήθηκαν ποτέ

ΝΕΑ Χτες
Κάποιες μετρούν πάνε από έναν αιώνα ζωής

«Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι Θεός» : O Πρωθυπουργός της Ινδίας έχει φανατικό κοινό

Άνθρωποι Χτες
Γιος ενός πωλητή τσαγιού σε μια μικρή πόλη στο Γκουτζαράτ

Η προέλευση και ο μύθος γύρω από το «κακό μάτι»

Ιστορικά Χτες
Από που ξεκίνησε και γιατί είναι μπλε το φυλαχτό

Ποιοι Έλληνες celebrities θα είναι υποψήφιοι στις Ευρωεκλογές

Άνθρωποι Προχτές
ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ έχουν βάλει στα ψηφοδέλτιά τους πολλά γνωστά ονόματα

Η ανθρωπότητα έχει μόνο δύο χρόνια «για να σώσει τον πλανήτη»

Τεχνολογία Προχτές
O πλανήτης μας αντιμετωπίζει μη αναστρέψιμη ζημιά

Η ιστορία του Παλιού Χρηματιστηρίου της Κοπεγχάγης που κάηκε ολοσχερώς

Αρχιτεκτονική Προχτές
Στις φλόγες 400 χρόνια πολιτιστικής κληρονομιάς