Επιστημονικές ανακαλύψεις που πρόκειται να ταράξουν τον κόσμο το 2021

Οι εξελίξεις τους θα φέρουν γνώση στον κόσμο

Γράφει η ΝΕΛΗ ΣΤΑΘΑΚΙΔΟΥ

12/1/2021 | 16:41

PEXELS

Το γνωστό περιοδικό Science αποφάσισε να δημοσιεύσει ορισμένες προβλέψεις για τα μεγαλύτερα επιστημονικά νέα που μπορεί να ακουστούν μέσα στο 2021, θέλοντας να φέρει αισιοδοξία στον κόσμο, καθώς ο τελευταίος χρόνος ήταν δύσκολος εξαιτίας του φονικού κορωνοϊού και της σκληρής πανδημίας που ακόμα παλεύουν να πάψουν οι επιστήμονες.

Στοιχεία για το πως ξεκίνησε η πανδημία:

Τώρα που υπάρχει το εμβόλιο, οι επιστήμονες μπορούν να ερευνήσουν πιο βαθιά το πως ξεκίνησε η ιστορία του κορωνοϊού. Πιο συγκεκριμένα, ο ΠΟΥ θα στείλει δεκαμελή επιστημονική ομάδα στην Κίνα ώστε να αναζητήσει τις ρίζες της πανδημίας. Φυσικά, αυτό είναι μια ευαίσθητη πληροφορία μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, πολιτικά. Μεταξύ άλλων, θα ερευνηθεί το αν ο κορωνοϊός πρωτοεμφανίσθηκε σε νυχτερίδες, πότε, πού και πώς μεταδόθηκε στους ανθρώπους, κατά πόσο υπήρξε κάποιο άλλο ενδιάμεσο ζώο που διευκόλυνε την μετάδοση στους ανθρώπους και πώς θα αποτραπεί να συμβεί κάποια παρόμοια ιογενής πανδημία στο μέλλον.

Νέα φάρμακα για την Covid-19:

Οι επιστήμονες και οι βιομηχανίες φαρμάκων συνεχίζουν με πυρετώδεις ρυθμούς τις διαδικασίες για την ανακάλυψη φαρμάκων για τον κορωνοϊό, τα οποία τόσο θα μειώνουν τις πιθανότητες μετάδοσεις του,  όσο και θα θεραπεύουν όποιον νοσεί. Μέσα από τις τελευταίες τεχνολογικές ανακαλύψεις θα τεθούν στο μικροσκόπιο περίπου 600 υποψήφια πειραματικά φάρμακα, ενώ ελπίζεται ότι θα βρεθεί και η θεραπεία για τον ιο HIV του AIDS.

Κλιματική αλλαγή:

Η φετινή χρονιά θα είναι η έκτη επιστημονική έκθεση αξιολόγησης της Διακυβερνητικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 700 επιστήμονες και θα δώσει μια πιο καθαρή ματιά σχετικά με το πως επιδρά ο άνθρωπος στο κλίμα. Μάλιστα, τα ευρύματα αναμένονται να είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα, χάρη στα μοντέλα και τα σενάρια προσομοίωσης που έχουν αναπτυχθεί στο ενδοιάμεσο διάστημα.

Νέο αντικαρκινικό φάρμακο:

Το 2021, αναμένεται να εγκριθούν από την αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) τα πρώτα φάρμακα που ουσιαστικά θα σταματούν οποιασδήποτε μορφής εμφάνιση καρκίνου στον οργανισμό, τα οποία μάλιστα την περασμένη χρονιά έδειξαν πολύ καλά δείγματα θεραπείας. Πρώτο από τα φάρμακα που θα κυκλοφορήσουν, αναμένεται να είναι η σοτορασίμπη, η οποία καταπολεμά τον καρκίνο των πνευμόνων.

Περισσότερο γενετικό φως στις αρχαίες κοινωνίες:

Μιας που η ανάλυση του αρχαίου DNA έχει φτάσει σε άλλο επίπεδο, είναι πιολύ πιο εύκολο πλέον να μελετηθούν οι αρχαίες κοινωνίες σε μεγαλύτερο βάθος και άρα να βγουν περισσότερα στοιχεία τους στην δημοσιότητα.

Ο τρομακτικός μύθος που έγινε άγαλμα και είδωλο της ποπ κουλτούρας

Εκτός από το άγαλμα υπάρχει μουσείο και ένα ετήσιο φεστιβάλ αφιερωμένα σε αυτόν.

Η διευθύντρια σχολείου που παρενόχλησε 74 μαθήτριες