E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ποιος είναι ο διασημότερος αθλητής στον κόσμο αυτή τη στιγμή

Άνθρωποι 19.04.2024
Είναι αυτός που νομίζεις

Πού πήγαν μετά θάνατον ο Αδάμ και η Εύα; Η ερώτηση που δεν απαντά η Βίβλος

Ιστορικά 19.04.2024
Υπάρχει όντως ένα ερώτημα εδώ που δεν έχει ξεκάθαρη απάντηση

Το υγρό που θα αντικαταστήσει τη βενζίνη και το έχουμε όλοι στα σπίτια μας

Τεχνολογία 19.04.2024
Οι προσπάθειες που γίνονται από τους κατασκευαστές οχημάτων

Δημήτρης Παπανώτας, από τις εκπομπές lifestyle ως το ΣΥΡΙΖΑ

Άνθρωποι Χτες
Εκτός ευρωψηφοδελτίου ΣΥΡΙΖΑ μένει τελικά ο Δημήτρης Παπανώτας

5 από τις πιο ακριβές φωτογραφίες που πουλήθηκαν ποτέ

ΝΕΑ Χτες
Κάποιες μετρούν πάνε από έναν αιώνα ζωής

«Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι Θεός» : O Πρωθυπουργός της Ινδίας έχει φανατικό κοινό

Άνθρωποι Χτες
Γιος ενός πωλητή τσαγιού σε μια μικρή πόλη στο Γκουτζαράτ

Η προέλευση και ο μύθος γύρω από το «κακό μάτι»

Ιστορικά Χτες
Από που ξεκίνησε και γιατί είναι μπλε το φυλαχτό

Ποιοι Έλληνες celebrities θα είναι υποψήφιοι στις Ευρωεκλογές

Άνθρωποι Προχτές
ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ έχουν βάλει στα ψηφοδέλτιά τους πολλά γνωστά ονόματα

Η ανθρωπότητα έχει μόνο δύο χρόνια «για να σώσει τον πλανήτη»

Τεχνολογία Προχτές
O πλανήτης μας αντιμετωπίζει μη αναστρέψιμη ζημιά

Η ιστορία του Παλιού Χρηματιστηρίου της Κοπεγχάγης που κάηκε ολοσχερώς

Αρχιτεκτονική Προχτές
Στις φλόγες 400 χρόνια πολιτιστικής κληρονομιάς