E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτό είναι το πιο στοιχειωμένο νησί του κόσμου

Σήμερα
Είναι γεμάτο περίεργα μεταφυσικά φαινόμενα!

Σήμερα έμαθα: Πως δημιουργήθηκε το φεγγάρι

Σήμερα
Δεν έχει την ίδια ηλικία με τη Γη

Η ιστορία του προφυλακτικού

Σήμερα
Από τα έντερα ζώων στο καουτσούκ.

Οι γυναίκες πρωθυπουργοί και αρχηγοί κρατών στην Ευρώπη

Σήμερα
Ποιες χώρες έχουν γυναίκα επικεφαλής

Η χώρα που οι μητέρες εμβολιάζουν κρυφά τα παιδιά τους

Χτες
Απέναντι στο θρησκευτικό δόγμα που απαγορεύει τα σύγχρονα φάρμακα

Ο δολοφόνος που πήρε μέρος σε ριάλιτι γνωριμιών

Χτες
Τι έγινε όταν αποκαλύφθηκαν όλα

Μελόνι: Ο αριστερός της σύντροφος είναι ο πιο μεγάλος πολιτικός της αντίπαλος

Χτες
Έχουν μαζί μια κόρη αλλά χωρίς να έχουν παντρευτεί

Τι φωτογραφίες θα ανέβαζαν οι διάσημοι αν υπήρχε Instagram στα 70s

Χτες
Δείτε μερικά στιγμιότυπα από τη δεκαετία της ανατροπής

Γεννήθηκες στα 90s; Aυτό ήταν το πιο διάσημο κούρεμα τη χρονολογία σου

Χτες
Τώρα που αυτή η δεκαετία αναβιώνει, μπορείς να το αποκτήσεις κι εσύ!

Έδεσε τα μαλλιά της σε κότσο και μετά την πυροβόλησαν 6 φορές. Ένα κορίτσι σαν εσένα.

Χτες
Η Hadis Najafi έχει γίνει σύμβολο της τραγωδίας στο Ιράν

Η δουλειά που δεν ήθελε κανείς να κάνει στην αρχαία Αθήνα

Χτες
Με συνθήκες απάνθρωπες, και παιδική εργασία - και υψηλή θνησιμότητα
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.