E-Daily

Σπουδάζεις εκεί που θες ή εκεί που μπήκες;

Το BCA σε βοηθάει να κάνεις τα όνειρα σου πραγματικότητα

Από το NEWSROOM

20/9/2019 | 10:54

Ναυτιλιακά επαγγέλματα: ανεργία μηδέν!

Το ποσοστό ανεργίας σε έναν κλάδο δεν ορίζεται από την κυβέρνηση. Εξαρτάται από την προσφορά και τη ζήτηση. Αν υπάρχει μεγάλη προσφορά και μικρή ζήτηση, και η ανεργία θα είναι αυξημένη και οι αμοιβές καθηλωμένες. Υπάρχουν όμως τομείς στους οποίους η ζήτηση για εκπαιδευμένα στελέχη είναι μεγαλύτερη από την προσφορά. Ο πιο χαρακτηριστικός: η ναυτιλία. Η ζήτηση είναι μεγάλη, όχι μόνο για ναυτικούς, αλλά και για διοικητικά στελέχη ναυτιλιακών επιχειρήσεων, που «τρέχουν» τις ναυλώσεις, την τροφοδοσία, τα νομικά θέματα κ.λπ. από τη στεριά.

Η Ελλάδα, κι όχι πια η Αγγλία, έχει το προνόμιο να «κυβερνάει τα κύματα». Ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων - το 53% του στόλου της Ε.Ε. και το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας! Παρά την κρίση, οι έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2018. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η ζήτηση για αποφοίτους ναυτιλιακών σπουδών είναι πολύ έντονη και οι επαγγελματικές προοπτικές είναι χωρίς “ταβάνι” και, φυσικά, χωρίς σύνορα.

Δεν είναι μια εύκολη δουλειά, αλλά είναι πολύ ενδιαφέρουσα και συναρπαστική ειδικά για όσους επιδιώκουν να αποκτήσουν διεθνή κουλτούρα, να γνωρίσουν σημαντικούς ανθρώπους, να ταξιδέψουν και να ζήσουν στο εξωτερικό, να είναι στην πρώτη γραμμή του επιχειρηματικού στίβου παγκοσμίως.

Στην Ελλάδα, το πρώτο κολλέγιο που προσέφερε εξειδικευμένες ναυτιλιακές σπουδές ήταν το BCA. Εδώ και σχεδόν μισόν αιώνα, το BCA τροφοδοτεί με στελέχη υψηλών προδιαγραφών την ελληνική αλλά και την παγκόσμια ναυτιλία. Έλληνες εφοπλιστές, όπως ο κ. Βερνίκος εδώ:

έχουν εκφράσει την εκτίμησή τους για το επίπεδο σπουδών του BCA και την εμπιστοσύνη τους στους αποφοίτους του κολλεγίου. Το BCA συνεργάζεται με το κορυφαίο σε ναυτιλιακές σπουδές Πανεπιστήμιο του Plymouth, ένα από τα μεγαλύτερα (με 30.000 φοιτητές) βρετανικά πανεπιστήμια  και βραβευμένο με “Queen’s Anniversary Prize”, την υψηλότερη διάκριση που μπορεί να παραχωρηθεί σε βρετανικό πανεπιστήμιο, το οποίο έχει την ευθύνη των σπουδών και των εξετάσεων. Οι απόφοιτοι του BCA κατέχουν πτυχίο ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών του Πανεπιστημίου του Plymouth, το οποίο αναγνωρίζεται παντού στον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα ως ισότιμο των δημοσίων πανεπιστημίων.

Το τμήμα ναυτιλιακών σπουδών στο BCA στεγάζεται στο city-campus των 4.100 τετραγωνικών στους Αμπελοκήπους, στο γνωστό βιοκλιματικό μπλε κτήριο του Αλέξανδρου Τομπάζη, στο 205 της Λ. Αλεξάνδρας.


Ο τουρισμός είναι επιστήμη

Μπορεί η Μαρινέλλα να αρκούνταν σε λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι της, οι τουρίστες όμως που επισκέπτονται τη χώρα μας, κάθε χρόνο και περισσότερο, δεν συμμερίζονται αυτή την άποψη. Ζητούν ποιοτικές υπηρεσίες και ποιοτικούς επαγγελματίες. Αν δεν τους βρουν, εμείς χάνουμε, καθώς υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστικοί προορισμοί που προσφέρουν και τα δύο.

Το 2018 ο τζίρος του παγκόσμιου τουρισμού ήταν 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, περίπου 2% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Η Ευρώπη δέχθηκε πέρυσι 713 εκατομμύρια επισκέπτες. Η Γαλλία είχε τη μερίδα του λέοντος με σχεδόν 90 εκατομμύρια επισκέπτες. Η Ελλάδα βελτιώνει συνεχώς τις επιδόσεις της και, με 33 εκατομμύρια επισκέπτες, βρέθηκε στη 13η θέση της παγκόσμιας κατάταξης για το 2018, όταν το 2012 ήταν στη 17η. 16 δισεκατομμύρια ευρώ ήταν ο τζίρος του τουρισμού στη χώρα μας το 2018. 

Η διαχείριση αυτού του ρεύματος επισκεπτών, που προβλέπεται να ενταθεί με αλματώδεις ρυθμούς, τροφοδοτούμενο κυρίως από την Κίνα και τη Ρωσία, χρειάζεται επαγγελματίες υψηλών προδιαγραφών, και στον θεωρητικό και στον πρακτικό τομέα. Την ποιοτική διαφορά την κάνει ένας ταλαντούχος σεφ, αλλά την κάνει και ένα διοικητικό στέλεχος εξειδικευμένο στο διαδικτυακό marketing, που ξέρει να ανακαλύπτει και να ικανοποιεί κάθε τουριστικό προσανατολισμό: αγροτικό, ιστορικό, εκπαιδευτικό, θρησκευτικό, αθλητικό, κρουαζιέρα κ.λπ. Πλέον δημιουργούνται νέες μορφές παροχής υπηρεσιών σε όλους τους τομείς με τους χρήστες να αναζητούν διαδικτυακά λεπτομέρειες για οτιδήποτε τους ενδιαφέρει. Παράλληλα οι επιχειρήσεις, αντιλαμβανόμενες τις ανάγκες των επισκεπτών, βελτιώνονται και επεκτείνονται, υιοθετώντας προηγμένες λύσεις πληροφορικής. Όμως η ανθρώπινη επαφή είναι αυτή που τελικά μετατρέπει μια ικανοποιητική εμπειρία σε αξέχαστη.

Στην Ελλάδα, τις πρώτες ολοκληρωμένες σπουδές στη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων τις προσέφερε εδώ και δεκαετίες το BCA. Το πρωτοπόρο ελληνικό κολλέγιο με τη διεθνή κουλτούρα έχει εκπαιδεύσει μεγάλο αριθμό εξειδικευμένων στελεχών, που έχουν συμβάλει στην αλλαγή φυσιογνωμίας του ελληνικού τουρισμού.

Σήμερα, το BCA έχει ένα από το πιο δυναμικά, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τμήμα τουριστικών επαγγελμάτων που προσφέρει στους αποφοίτους του τη δυνατότητα να κάνουν καριέρα σε έναν χώρο, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, στον οποίο, παρά την κρίση, η ανεργία είναι άγνωστη λέξη.

Την ευθύνη του προγράμματος σπουδών και την εποπτεία των εξετάσεων έχει το Πανεπιστήμιο του Plymouth, από τα μεγαλύτερα (με 30.000 φοιτητές) βρετανικά πανεπιστήμια  και βραβευμένο με “Queen’s Anniversary Prize”, την υψηλότερη διάκριση που μπορεί να παραχωρηθεί σε Βρετανικό Πανεπιστήμιο, το οποίο απονέμει και τους τίτλους σπουδών. Τα πτυχία του Πανεπιστημίου του Plymouth αναγνωρίζονται σε ολόκληρον τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα ως ισότιμα των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων. Επιπλέον το BCA συνεργάζεται με τα κορυφαία στον τουριστικό τομέα ελβετικά Πανεπιστήμια LeRoches και Glion (συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πρώτα 5 πανεπιστήμια τουριστικών σπουδών παγκοσμίως) τα οποία ανήκουν στον εκπαιδευτικό όμιλο Sommet που έχει και την Ducasse Education. Οι φοιτητές του 4ου έτους του BCA μπορούν, αν το επιθυμούν, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην Ελβετία και να πάρουν το πτυχίο τους από τα Πανεπιστήμια LeRoches και Glion. Παράλληλα οι επαγγελματίες του χώρου μπορούν να παρακολουθήσουν εξειδικευμένα σεμινάρια των συγκεκριμένων πανεπιστημίων, που διοργανώνονται στο BCA.

Οι φοιτητές του BCA, ενόσω σπουδάζουν, κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση σε μεγάλες ξενοδοχειακές και τουριστικές εταιρείες, ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ, γεγονός που μειώνει το κόστος των σπουδών. Επιπλέον, οι σημαντικότερες ελληνικές εταιρείες συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Υποτροφιών του BCA, με τη βοήθεια του οποίου σπουδαστές με καλές επιδόσεις μπορούν να φοιτήσουν ακόμη και δωρεάν. Έτσι οι σπουδές είναι σε άμεση σχέση με την αγορά και οι φοιτητές έχουν χαρτογραφήσει τον μελλοντικό επαγγελματικό τους τομέα, γεγονός που τους βοηθάει καλύτερα στις επιλογές τους.

Το τμήμα Τουριστικών Σπουδών του BCA στεγάζεται στο νέο city-campus του Κολλεγίου στους Αμπελόκηπους. Στο 205 της Λ. Αλεξάνδρας, στα 4.100 τετραγωνικά του 6ώροφου βιοκλιματικού κτηρίου που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Τομπάζης, έχει δημιουργηθεί μια προσoμοίωση smart hotel: ένα πραγματικό ξενοδοχείο, με τη reception, τα δωμάτια, το εστιατόριο και το bar του, αποκλειστικά για την εκπαίδευση των σπουδαστών.

Αν σας ενδιαφέρει να σταδιοδρομήσετε σε ένα κλάδο με 100% απασχόληση, υψηλές αμοιβές, ευχάριστο περιβάλλον και διεθνείς προοπτικές, ο τουρισμός μπορεί να σας προσφέρει περισσότερα από όσα περιμένετε.


Διοίκηση επιχειρήσεων: μια παρεξηγημένη ειδικότητα

“Και πού θα βρεις επιχειρήσεις να διοικήσεις;” είναι η πρώτη ερώτηση που ακούει κάποιος όταν αποφασίσει να σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων. Ερώτηση που οφείλεται σε άγνοια του αντικειμένου, αλλά και σε μια διαδεδομένη, μολονότι εσφαλμένη αντίληψη: πως μια επιχείρηση την διοικεί μόνο ο γενικός της διευθυντής.

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή. Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα έχει συνήθως οικογενειακό χαρακτήρα. Ξεκινάει κάποιος, ικανός ή απλώς τυχερός, μια δουλειά και καθώς η επιχείρηση αναπτύσσεται μπαίνουν σ΄ αυτή παιδιά, γαμπροί κ.λπ. τις περισσότερες φορές χωρίς γνώσεις διοίκησης και χωρίς συγκεριμένο σχέδιο για το μέλλον. Μια τέτοια επιχείρηση αν δεν προσλάβει ειδικούς στη διοίκησή της, δεν θα μπορέσει να αντιμετωπίσει το ανταγωνισμό και θα “πέσει έξω”. Στην Ελλάδα, από το 2011 έως τον  Αύγουστο του 2017 σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) “κατέβασαν ρολά” σχεδόν 300.000 επιχειρήσεις. Ναι, ευθύνεται και η κρίση, πόσες όμως επιχειρήσεις από αυτές τις 300.000 είχαν επαγγελματικά – επιστημονικά εργαλεία για να την αντιμετωπίσουν; Στο ίδιο διάστημα συστάθηκαν 236.265 νέες επιχειρήσεις. Πόσες από αυτές θα υπάρχουν σε 10 χρόνια; Πού θα βρίσκονται;

Αυτά τα ερωτήματα δεν τα αφήνει στην τύχη η Διοίκηση Επιχειρήσεων. Σε κάθε διοικητική βαθμίδα, ακόμα κι αν κάποιος διευθύνει ένα πολύ μικρό τμήμα ή έχει ξεκινήσει με μια πολύ μικρή εταιρεία, οι αρχές της διοίκησης είναι ίδιες: καλή γνώση της αγοράς, βέλτιστη σχέση κόστους / αποτελέσματος, χειρισμός ανθρώπινου δυναμικού, αντιμετώπση ανταγωνισμού, αξιολόγηση και ενσωμάτωση καινοτομιών, εξεύρευση κεφαλαίων, χρηματοοικονομική διαχείριση, κοστολόγηση, διαχείριση παραγωγής, επενδύσεις, πληροφορική, marketing, διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις. Όποιος γνωρίζει καλά αυτούς τους τομείς τούς μετατρέπει σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση και για τον εαυτό του. Όποιος προχωράει εμπειρικά, βλέποντας και κάνοντας, δεν έχει καμμία ελπίδα σε μια εποχή που η παγκόσμια οικονομία είναι ένα μεγάλο χωριό και ο ανταγωνιστής σου μπορεί να βρίσκεται στην Ινδία και να πουλάει μέσω διαδικτύου. Ακόμη και ατομική επιχείρηση να έχει κάποιος ή να είναι ελεύθερος επαγγελματίας, η επιστημονική γνώση της διοίκησης του… εαυτού του και των εργασιών του αποφέρει περισσότερο κέρδος, μεγαλύτερο και καλύτερο πελατολόγιο, αποτελεσματικότερη οργάνωση και εν τέλει ανώτερη ποιότητα ζωής: και επαγγελματικής και ιδιωτικής.

Έτσι, οι σπουδές διοίκησης επιχειρήσεων δεν αφορούν μόνο τους CEO των μεγάλων εταιρειών. Αφορούν οποιονδήποτε θέλει να διακριθεί στον επαγγελματικό στίβο, να διαχειρισθεί με επιτυχία το αντικείμενό του και να εξελιχθεί – γιατί όχι; – σε CEO μιας επιχείρησης.

Το πρώτο τμήμα σπουδών Διοίκησης Επιχειρήσεων στην Ελλάδα δημιουργήθηκε εδώ και μισόν αιώνα από το BCA. To πρωτοπόρο κολλέγιο με τη διεθνή κουλτούρα είχε διαπιστώσει την ανάγκη της αγοράς για εξειδικευμένα διοικητικά στελέχη και προσέφερε στους νέους Έλληνες τη δυνατότητα να σπουδάσουν σε βάθος και να εξελιχθούν σε έναν απαιτητικό μεν, αλλά πολύ ενδιαφέροντα και προσοδοφόρο επαγγελματικό τομέα. Πολλά ανώτατα στελέχη εταιρειών, Ελληνικών και ξένων, είναι απόφοιτοι του BCA.

Σήμερα, το BCA προσφέρει και μεταπτυχιακές τομές στη διοίκηση επιχειρήσεων σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Plymouth, από τα μεγαλύτερα (με 30.000 φοιτητές) βρετανικά πανεπιστήμια  και βραβευμένο με “Queen’s Anniversary Prize”, την υψηλότερη διάκριση που μπορεί να παραχωρηθεί σε Βρετανικό Πανεπιστήμιο, το οποίο απονέμει και τους τίτλους σπουδών. Τα πτυχία του Πανεπιστημίου του Plymouth αναγνωρίζονται σε ολόκληρον τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα ως ισότιμα των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων.

Έχοντας την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη της αγοράς, τo BCA δημιούργησε το Πρόγραμμα Υποτροφιών στο οποίο συμμετέχουν οι σημαντικότερες ελληνικές εταιρείες, με τη βοήθεια του οποίου σπουδαστές με καλές επιδόσεις μπορούν να φοιτήσουν ακόμη και δωρεάν.

Το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του BCA στεγάζεται στο νέο city-campus του Κολλεγίου στους Αμπελόκηπους, στο οποίο επίσης προσφέρονται σπουδές στους Τομείς των ναυτιλιακών, του τουρισμού, των χρηματοοικονομικών και του digital marketing. Στο 205 της Λ. Αλεξάνδρας, στα 4.100 τετραγωνικά του 6ώροφου βιοκλιματικού κτηρίου που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Τομπάζης, οι σπουδαστές ξεκινάν ένα ταξίδι γνώσεων, ικανοτήτων, πείρας και ωριμότητας που μπορεί να τους οδηγήσει στην κορυφή των πιο σημαντικών εταιριών του κόσμου ή στη δική τους κορυφή, έτσι όπως την έχει ορίσει ο καθένας.


Το marketing στην εποχή της πληροφορικής

Το παραδοσιακό marketing  έχει τόσα κοινά με το Digital Μarketing όσα το τηλέφωνο της δεκαετίας του ’60 με τα smartphones. Δηλαδή, μόνο το όνομα και τη βασική λειτουργία. Εκεί όμως που στο παραδοσιακό marketing πιθανολογούσες, ερευνούσες, προσέγγιζες την αγορά στο περίπου, τώρα μπορείς να μιλάς με κάθε πελάτη ή υποψήφιο πελάτη σε προσωπικό επίπεδο και επιπλέον έχεις εκατοντάδες εργαλεία για να μετρήσεις τη σχέση σου με την αγορά και το πώς εξελίσσεται. Είναι λογικό λοιπόν το Digital Μarketing να είναι αντικείμενο όλο και μεγαλύτερου ενδιαφέροντος για τις επιχειρήσεις και να απασχολεί όλο και περισσότερο τα στελέχη του μάρκετινγκ, αλλά και τους φοιτητές επιχειρησιακών σπουδών.

Παρά τα άλματα που έχουν γίνει, πρόκειται στην ουσία για νέα, ανεξερεύνητη περιοχή η οποία, στο εγγύς μέλλον, θα αλλάξει το τοπίο όχι μόνο στα social media, στη διαφήμιση, και στα ΜΜΕ αλλά ακόμα και στον τρόπο που ζούμε. Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί την τάση. Επειδή όμως δεν γνωρίζουν επαρκώς τη χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων, ψάχνουν κάποιον άνθρωπο «που να ξέρει» για να τα χειριστεί για λογαριασμό τους, χωρίς να κάνουν πάντα επιτυχείς επιλογές, δεδομένου ότι αρκετοί που αυτοσυστήνονται ως γνώστες είναι εμπειρικοί που έχουν ενδεχομένως άνεση σε κάποιες εφαρμογές του διδικτύου, αλλά άγνοια για τις υπόλοιπες και για την ουσία του marketing.

Tο Digital Μarketing έχει ήδη εξειδικευθεί. E-mail marketing, Mobile marketing, Social media marketing και Web Marketing είναι οι βασικές του υποκατηγορίες οι οποίες έχουν σημαντικές εφαρμογές και στο εσωτερικό μιας επιχείρησης (διοίκηση, εκπαίδευση, αξιολόγηση, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού κ.λπ.). Αυτός είναι ο λόγος που οι σοβαροί επαγγελματίες του Digital Μarketing είναι περιζήτητοι από την αγορά εργασίας. Είναι επίσης υψηλά αμειβόμενοι, καθώς τα αποτελέσματα της δουλειάς τους είναι μετρήσιμα και εύκολα αποδεικνύεται η επίτευξη ή το ξεπέρασμα των στόχων. Επιπλέον το Digital Μarketing είναι το κατ΄ εξοχήν διεθνές εργαλείο marketing που μπορεί να απογειώσει μια τοπική επιχείρηση και να την οδηγήσει με επιτυχία στη διεθνή αγορά.

Την ανάγκη δημιουργίας εξειδικευμένων επαγγελματιών του Digital Μarketing προσπαθούν να καλύψουν ολιγοήμερα σεμινάρια που απευθύνονται σε ήδη στελέχη του marketing και έχουν χαρακτήρα εισαγωγικής ενημέρωσης. Στοχεύουν περισσότερο στο να τους “μπάσουν στο κλίμα”, κι όχι να τους εκπαιδεύσουν πραγματικά στη χρήση των νέων εργαλείων του Digital Μarketing. Είναι προφανές ότι μια επιστήμη που απαιτεί πολλές γνώσεις και τεχνικές ικανότητες, με πολλή πρακτική εφαρμογή, δεν είναι δυνατόν να διδαχθεί σε ένα Σαββατοκύριακο.


Στην Ελλάδα, εξειδικευμένες σπουδές στο Digital Μarketing προσφέρει το BCA. To πρωτοπόρο κολλέγιο με τη διεθνή κουλτούρα, που εδώ και μισόν αιώνα πρωτοπορεί στις επιχειρησιακές σπουδές, συνεχίζει να βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας. Στο τμήμα Digital Μarketing του BCA, οι φοιτητές θα αποκτήσουν ένα πανίσχυρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και μια σίγουρη, καλοπληρωμένη θέση εργασίας αμέσως μόλις αποφοιτήσουν (ή και πιο πριν!) καθώς η αγορά αναζητά εναγωνίως ειδικευμένα στελέχη και δεν τα βρίσκει! Οι ήδη εργαζόμενοι μπορούν να αξιοποιήσουν το ευέλικτο ωράριο τμημάτων για επαγγελματίες (βραδυνό ή μόνο ΣΚ). Διδάσκουν “γκουρού” του χώρου του Digital Μarketing, Έλληνες και ξένοι, με ύλη η οποία ανανεώνεται συνεχώς, καθώς οι εξελίξεις στις εφαρμογές είναι κυριολεκτικά καθημερινές!

Το BCA συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο του Plymouth ένα από τα μεγαλύτερα (με 30.000 φοιτητές) βρετανικά πανεπιστήμια  και βραβευμένο με “Queen’s Anniversary Prize”, την υψηλότερη διάκριση που μπορεί να παραχωρηθεί σε Βρετανικό Πανεπιστήμιο, το οποίο απονέμει και τους τίτλους σπουδών. Τα πτυχία του Πανεπιστημίου του Plymouth αναγνωρίζονται σε ολόκληρον τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα ως ισότιμα των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων.

Σπουδαστές με καλές επιδόσεις μπορούν να φοιτήσουν ακόμη και δωρεάν, αξιοποιώντας το Πρόγραμμα Υποτροφιών του BCA στο οποίο συμμετέχουν οι σημαντικότερες ελληνικές εταιρείες, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλει ο κόσμος της αγοράς τις σπουδές του BCA.

Το τμήμα Digital Marketing του BCA στεγάζεται στο νέο city-campus του Κολλεγίου στους Αμπελοκήπους (στο 205 της Λ. Αλεξάνδρας), στο οποίο επίσης προσφέρονται σπουδές στους τομείς των ναυτιλιακών, του τουρισμού, των χρηματοοικονομικών – λογιστικής και της Διοίκησης Επιχειρήσεων. Σε ένα εντυπωσιακό 6ώροφο βιοκλιματικό κτήριο 4.100 τετραγωνικών που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Τομπάζης, εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οι φοιτητές του Digital Marketing αποκτούν μια περιζήτητη, καλοπληρωμένη ειδικότητα - ένα password επιτυχίας για τον κόσμο του μέλλοντος.


Τα χρηματοοικονομικά δεν είναι μόνο λογιστική

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η λογιστική είναι μια βαρετή δουλειά  που ασχολείται με νόμους, εγκυκλίους και αριθμούς και έχει ως μόνιμο αξεσουάρ ένα “κομπιουτεράκι” με το οποίο κάποιος κάνει συνεχώς υπολογισμούς. Προφανώς, οτιδήποτε αφορά τη λειτουργία επιχειρήσεων βασίζεται σε νόμους και οτιδήποτε αφορά οικονομικά στοιχεία περιλαμβάνει αριθμητικές πράξεις, αλλά η λογιστική δεν είναι μόνο αυτό. Και τα χρηματοοικονομικά είναι μια επιστήμη πολύ ευρύτερη της λογιστικής.

Ο ειδικός στα χρηματοοικονομικά είναι αυτός που θα εξασφαλίσει κεφάλαια, θα αξιoλογήσει επενδυτικές αποφάσεις, θα διαχειρισθεί το χαρτοφυλάκιο, τις σχέσεις με τις τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρίες, το χρηματιστήριο αν η εταιρεία είναι εισηγμένη, θα αντιμετωπίσει τους κινδύνους, θα προβλέψει την κατεύθυνση της αγοράς όσον αφορά τα επιτόκια, το πλαίσιο άντλησης κεφαλαίων, το οικονομικό μοντέλο της χώρας. Ο τομέας των χρηματοοικονομικών είναι ο ένας από τους τρεις βασικούς πυλώνες στη λειτουργία μιας επιχείρησης (οι άλλοι δύο είναι η παραγωγή και το marketing) και ο τρόπος που λειτουργεί μπορεί να κάνει για μια επιχείρηση τη διαφορά ανάμεσα στην επιτυχία και στην αποτυχία. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα επιχειρήσεων που μολονότι είχαν πολύ καλό προϊόν και επιτυχημένο marketing χρεοκόπησαν λόγω άστοχων αποφάσεων που πάρθηκαν στον χρηματοοικονομικό τομέα.

Ειδικά σε ένα σύνθετο διεθνές περιβάλλον, στο οποίο κεφάλαια μπορούν να μεταφέρονται από τη μια άκρη του κόσμου στην άλλη με το πάτημα ενός πλήκτρου, ο ειδικός στα χρηματοοικονομικά αποδεικνύεται πολύτιμος συνεργάτης κάθε επιχείρησης και το πρόσωπο που μπορεί να την οδηγήσει στις διεθνείς αγορές με επιτυχία. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι κάθε επιχείρηση έχει τις ιδιαιτερότητές της και κινείται σε διαφορετικό χρηματοοικονομικό “οικοσύστημα”, φαίνεται ξεκάθαρα πόσο σημαντικό είναι ένα στέλεχος του χώρου να έχει διδαχθεί και να γνωρίζει σε βάθος την χρηματοοικονομική “προσωπικότητα” εταιριών με διαφορετική οργάνωση και λειτουργία: βιομηχανικών, εμπορικών, πρωτογενούς παραγωγής, προσφοράς υπηρεσιών, τραπεζών, χρηματιστηριακών, ασφαλιστικών ταμείων, δημόσιων οργανισμών κ.λπ.

Οι σχετικές σπουδές στην Ελλάδα για πολλά χρόνια είχαν ως επίκεντρο τη λογιστική. Τη διαφορά έκανε το BCA. To πρωτοπόρο κολλέγιο που καθιέρωσε στη χώρα τη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας και προσέφερε πρώτο στην Ελλάδα εξειδικευμένες επιχειρησιακές σπουδές, δημιούργησε, πριν μισόν σχεδόν αιώνα τμήμα χρηματοοικονομικών σπουδών από το οποίο αποφοίτησαν κορυφαία στελέχη της αγοράς. 

Σήμερα το BCA θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα μέρη στην Ευρώπη για να μάθει κάποιος χρηματοοικονομικά – λογιστική και συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο του Plymouth ένα από τα μεγαλύτερα (με 30.000 φοιτητές) βρετανικά πανεπιστήμια  και βραβευμένο με “Queen’s Anniversary Prize”, την υψηλότερη διάκριση που μπορεί να παραχωρηθεί σε Βρετανικό Πανεπιστήμιο, το οποίο απονέμει και τους τίτλους σπουδών. Τα πτυχία του Πανεπιστημίου του Plymouth αναγνωρίζονται σε ολόκληρον τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα ως ισότιμα των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων.

Το τμήμα Χρηματοοικονομικών – Λογιστικής του BCA στεγάζεται σε ένα εντυπωσιακό city-campus στους Αμπελοκήπους, στο 205 της Λ. Αλεξάνδρας. Στο γνωστό 6ώροφο βιοκλιματικό μπλε κτήριο των 4.100 τετραγωνικών που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Τομπάζης, εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οι φοιτητές των χρηματοοικονομικών μπαίνουν στα “άδυτα” των μηχανισμών κίνησης του χρήματος παγκοσμίως και αποκτούν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να μπορούν να αξιολογούν, να σταθμίζουν και να παίρνουν αποφάσεις. Στην αγορά, ελληνική και ξένη, οι εξειδικευμένοι επιστήμονες των χρηματοοικονομικών είναι περιζήτητοι, γι΄ αυτό και υψηλά αμειβόμενοι.

Σπουδαστές με καλές επιδόσεις μπορούν να φοιτήσουν ακόμη και δωρεάν, αξιοποιώντας το Πρόγραμμα Υποτροφιών του BCA στο οποίο συμμετέχουν οι σημαντικότερες ελληνικές εταιρείες, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλει ο κόσμος της αγοράς τις σπουδές του BCA, καθώς η εξειδίκευση κάνει την ποιοτική διαφορά.

Οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν ως ελεύθεροι επαγγελματίες (χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι ή λογιστές) ως στελέχη επιχειρήσεων ή να συνεχίσουν για μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών (Masters, PhD), από το Πανεπιστήμιο του Plymouth, κάνοντας όλα τα μαθήματα και τις εργασίες τους στην Ελλάδα (στα Αγγλικά), στο BCA.

Το BCA προσφέρει εδώ και 50 χρόνια αποκλειστικά επιχειρησιακές σπουδές (χρηματοοικονομικά, διοίκηση επιχειρήσεων, marketing, ναυτιλιακά, τουριστικά).


Σπουδάζεις εκεί που θες ή εκεί που μπήκες;

Είναι σαν να είσαι ερωτευμένος με κάποια/ον και να σε παντρεύουν με τα ζόρι με προξενιό με άλλη/ον. Και να πρέπει να σχεδιάσεις όλη τη ζωή σου πάνω στη μιζέρια μιας σχέσης που ποτέ δεν θέλησες. Λιγότερο από το 25% των εισαγόμενων κάθε χρόνο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση περνάει στη Σχολή της προτίμησής του. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό: άλλοι παρατάνε τις σπουδές στη μέση, άλλοι αποφοιτούν αλλά είναι άνεργοι κι άλλοι δουλεύουν σε οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που σπούδασαν. Σε πολλές θεωρητικές επιστήμες, το ποσοστό των νέων πτυχιούχων που εργάζονται στον τομέα τους είναι μονοψήφιο! Αυτοί που τελικά συμφιλιώνονται και κάνουν καριέρα στο αντικείμενο το οποίο έτυχε, λόγω μορίων, να σπουδάσουν είναι ελάχιστοι, όσοι και οι γάμοι από προξενιό που εξελίχθηκαν σε μεγάλο έρωτα.

Αυτή η τερατώδης αστοχία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, που οφείλεται στον σχεδιασμό της ανώτατης εκπαίδευσης με πολιτικά – πελατειακά κριτήρια και στην έλλειψη διασύνδεσης σπουδών και αγοράς εργασίας, έχει τεράστιο κόστος. Πολλές έρευνες προσπάθησαν να αποτιμήσουν το οικονομικό κόστος: το πόσα πλήρωσε το κράτος (δηλαδή ο φορολογούμενος) και οι γονείς για τις σπουδές και το πόσα χάνει η οικονομία από την ανεργία των νέων ή την υπο/ετεροαπασχόληση. Κανένας δεν μπόρεσε να αποτιμήσει το μεγαλύτερο κόστος αυτής της ιστορίας που είναι το ψυχικό. Το πόσο, δηλαδή, κοστίζει στον καθέναν ατομικά, και σε εθνικό επίπεδο, το να “τσαλακώνονται” τα όνειρά του,  η διάθεσή του για δημιουργία, τα σχέδιά του για μια επαγγελματική ζωή που να ταιριάζει στην προσωπικότητά του και να αναδεικνύει τις κλίσεις και τα ταλέντα του. Τι χάνουμε ως  χώρα, σε μονάδες ανάπτυξης, αλλά και ευτυχίας, όταν η αρχιτέκτων δουλεύει σερβιτόρα και ο φιλόλογος κούριερ; Εαν μπορούσε να μετρηθεί αυτή η απώλεια, θα τρομάζαμε από το μέγεθός της.

Γιατί λοιπόν δεν αντιδρούν οι νέοι φοιτητές μιας σχολής που δεν τους αρέσει ή έστω οι γονείς τους που θα επωμισθούν και το κόστος των αντιπαραγωγικών σπουδών; Διότι το να περάσεις σε κάποια σχολή, έστω κι αν δεν είναι της προτίμησής σου, χρυσώνει το χάπι: είναι καλύτερο από το να μην περάσεις πουθενά. Επίσης διότι για δεκαετίες ολόκληρες η μέση ελληνική οικογένεια κυνηγούσε το “χαρτί” και όχι την ουσία: “πάρε να έχεις ένα πτυχίο και κάπου, κάποτε θα σου χρειαστεί” ήταν η κοινή αντίληψη. Και το Δημόσιο, στις επαγγελματικές αγκάλες του οποίου κατέληγε μεγάλο ποσοστό της τριτοβάθμιας “παραγωγής” δεν πολυεξέταζε το τι πτυχίο έχεις και πόσο κατέχεις το αντικείμενο. Αρκεί να είχες τις σωστές γνωριμίες.

Όμως, δεν ζεις δυο φορές. Αν έχεις τις ικανότητες και τη διάθεση, αξίζει να ακολουθήσεις τον δρόμο της καρδιάς σου. Ειδικά αν σε ενδιαφέρουν επαγγέλματα τα οποία δεν έχει ανακαλύψει ακόμα το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα ή τα προσφέρει σε απαρχαιωμένη συσκευασία με μπόλικη θεωρητικολογία και ελάχιστη ή καθόλου πρακτική εξάσκηση. Το οξύμωρο είναι ότι αυτά ακριβώς τα επαγγέλματα, παρά την κρίση, δεν γνωρίζουν κρίση!


Ευτυχώς που στην ελληνική πραγματικότητα υπήρξαν πρωτοπόροι όπως το BCA που εξειδικεύτηκε σε επιχειρησιακές σπουδές και τις συνέδεσε με την αγορά εργασίας. Πριν μισόν σχεδόν αιώνα, όταν ακόμα και η λέξη μάρκετινγκ ήταν άγνωστη στον μέσο Έλληνα, το BCA προσέφερε επιχειρησιακές σπουδές διεθνούς επιπέδου, διαμορφώνοντας γενιές επαγγελματικών στελεχών υψηλών προδιαγραφών που βρέθηκαν στο τιμόνι πολλών μεγάλων επιχειρήσεων, ελληνικών και ξένων. Σήμερα το BCA είναι ένα από τα πιο εξειδικευμένα κολλέγια στην Ευρώπη στα ναυτιλιακά, στα χρηματοοικονομικά  και τη λογιστική, στο digital marketing, στα τουριστικά και στη διοίκηση επιχειρήσεων.

Συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο του Plymouth ένα από τα μεγαλύτερα (με 30.000 φοιτητές) βρετανικά πανεπιστήμια  και βραβευμένο με “Queen’s Anniversary Prize”, την υψηλότερη διάκριση που μπορεί να παραχωρηθεί σε Βρετανικό Πανεπιστήμιο, το οποίο απονέμει και τους τίτλους σπουδών. Τα πτυχία του Πανεπιστημίου του Plymouth αναγνωρίζονται σε ολόκληρον τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα ως ισότιμα των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων.

Όλα τα τμήματα του BCA στεγάζονται σε ένα εντυπωσιακό city-campus στο 205 της Λ. Αλεξάνδρας, στους Αμπελοκήπους. Εκεί στο 6ώροφο βιοκλιματικό κτήριο των 4.100 τετραγωνικών που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Τομπάζης, εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οι φοιτητές του BCA σπουδάζουν σύγχρονα επαγγέλματα με μεγάλες προοπτικές και έντονη ζήτηση από την αγορά εργασίας. Ειδικά στα ναυτιλιακά, τα τουριστικά και το digital marketing, η απορρόφηση των αποφοίτων είναι κοντά στο 100% και μάλιστα σε θέσεις απολύτως σχετικές με το αντικείμενό τους. Φυσικά και οι αμοιβές είναι υψηλές, καθώς τα εξειδικευμένα στελέχη σ΄ αυτούς τους τομείς δημιουργούν μεγάλη προστιθέμενη αξία για τις επιχειρήσεις τους. Κυρίως όμως σπουδάζουν, εργάζονται και χτίζουν τη ζωή τους με τον τρόπο που διάλεξαν, χωρίς να πρέπει να ματαιώσουν τα όνειρά τους και να ματώσουν επαγγελματικά, επειδή κάποιο ακατάλληλο σύστημα επιλογής τούς άλλαξε τον προορισμό.

Κι αν σε κάποιους το κόστος των σπουδών σε κολλέγιο είναι εμπόδιο, υπάρχει λύση. Σπουδαστές με καλές επιδόσεις μπορούν να φοιτήσουν ακόμη και δωρεάν, αξιοποιώντας το Πρόγραμμα Υποτροφιών του BCA στο οποίο συμμετέχουν οι σημαντικότερες ελληνικές εταιρείες, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλει ο κόσμος της αγοράς τις σπουδές του BCA.  

Για να ακολουθήσεις τον επαγγελματικό δρόμο που διάλεξες και σε συναρπάζει, ένα πράγμα απαιτείται: όρεξη και συνέπεια. Όλα τα άλλα θα έρθουν από μόνα τους.


Να σπουδάσω στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό;

Η Ελλάδα είναι ένα από τα καλύτερα μέρη στον κόσμο για να ζεις. Το ξέρουμε εμείς που ζούμε εδώ, το ξέρουν και τα εκατομμύρια τουρίστες που μας επισκέπτονται κάθε χρόνο και μας μακαρίζουν για την τύχη μας. Όμως δεν είναι ένα καλό μέρος για να σπουδάσεις. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση, ξεκομμένη από τις ανάγκες της αγοράς, προσανατολισμένη σε θεωρητικά επαγγέλματα, κορεσμένα και με μικρές πιθανότητες απορρόφησης, εσωστρεφής, δύσκαμπτη και απαρχαιωμένη σε περιεχόμενο και σε δομή σπουδών, με “αλλεργία” στην τεχνολογία και στην καινοτομία, συχνά παραδομένη σε πολιτικές διαμάχες, μάλλον απογοητεύει όσους νέους θέλουν να αξιοποιήσουν τα πιο δημιουργικά χρόνια της ζωής τους για να αποκτήσουν γνώσεις, πείρα και ικανότητες, εργαλεία για επαγγελματική ανέλιξη, στον τομέα που τους ενδιαφέρει. Επιπλέον, το σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ “παρκάρει” τους περισσότερους υποψηφίους σε σχολές για το αντικείμενο των οποίων έχουν μικρό ή κανένα ενδιαφέρον, υπονομεύοντας και την ποιότητα των σπουδών τους και το επαγγελματικό τους μέλλον.

Αυτός είναι ο λόγος που οδηγεί δεκάδες χιλιάδες νέους στην απόφαση να σπουδάσουν στο εξωτερικό, μολονότι το κόστος διαμονής και σπουδών στις χώρες της Ευρώπης ή στις ΗΠΑ είναι μεγάλο, δυσβάστακτο για τις περισσότερες ελληνικές οικογένειες. Όμως, κάνουν αυτή τη θυσία, διότι αντισταθμίζεται από πολύ καλές συνθήκες και περιεχόμενο σπουδών που καταλήγουν στην απόκτηση ενός ισχυρού πτυχίου, διαβατήριου επαγγελματικής επιτυχίας.

Ιδανικό θα ήταν αυτό το διεθνές επίπεδο σπουδών να μπορούσε να μεταφερθεί στη χώρα, ώστε να σπουδάζεις “έξω”, αλλά να ζεις εδώ. Αυτόν ακριβώς τον συνδυασμό προσέφερε για πρώτη φορά στους Έλληνες σπουδαστές το BCA, εδώ και μισόν αιώνα. Την εποχή που το marketing ήταν άγνωστη λέξη και οι πρώτοι υπολογιστές είχαν το μέγεθος ενός δωματίου, το BCA προσέφερε εξειδικευμένες επιχειρησιακές σπουδές με χρήση πληροφορικής, εκπαιδεύοντας γενιές στελεχών διεθνούς προσανατολισμού, που πρωταγωνίστησαν στη διοίκηση ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων.

Σήμερα το BCA εξακολουθεί να καινοτομεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Υπογραμμίζοντας την αξία της εξειδίκευσης, προσφέρει σπουδές σε επίπεδο Bachelors και Masters  στη διοίκηση επιχειρήσεων, τα χρηματοοικονομικά και τη λογιστική, στα ναυτιλιακά, στη διοίκηση τουριστικών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και στο digital marketing.

Απευθύνεται σε νέους που τέλειωσαν το Λύκειο, αλλά και σε επαγελματίες ήδη εργαζόμενους που θέλουν να αποκτήσουν επιπλέον εφόδια. Γι’ αυτό υπάρχουν πολλές επιλογές σπουδών: full time με φυσική παρουσία και κανονικό ημερήσιο ωράριο, part time σε βραδινά τμήματα ή σε εντατικά μαθήματα μόνο το Σαββατοκύριακο και e-learning για όσους δεν θέλουν ή δεν μπορούν να μετακινηθούν από τον τόπο διαμονής τους. Οι σπουδές συνδυάζονται με πρακτική εξάσκηση, σεμινάρια, ακαδημαϊκές εκδηλώσεις με εξέχοντες προσκεκλημένους και συνεργασίες με ακαδημαϊκά ιδρύματα της Ευρώπης.

Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σπουδών και τις εξετάσεις στο BCA έχει το Πανεπιστήμιο του Plymouth, από τα μεγαλύτερα (με 30.000 φοιτητές) βρετανικά πανεπιστήμια  και βραβευμένο με “Queen’s Anniversary Prize”, την υψηλότερη διάκριση που μπορεί να παραχωρηθεί σε Βρετανικό Πανεπιστήμιο, το οποίο απονέμει και τους τίτλους σπουδών. Τα πτυχία του Πανεπιστημίου του Plymouth αναγνωρίζονται σε ολόκληρον τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα ως ισότιμα των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων. Το BCA συνεργάζεται επίσης με τα κορυφαία στον τουριστικό τομέα ελβετικά Πανεπιστήμια LeRoches και Glion (συγκαταλέγονται ανάμεσα στα πρώτα 5 πανεπιστήμια τουριστικών σπουδών παγκοσμίως)τα οποία ανήκουν στον εκπαιδευτικό όμιλο Sommet που έχει και την Ducasse Education. Οι φοιτητές του 4ου έτους της διοίκησης τουριστικών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων μπορούν, αν το επιθυμούν, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην Ελβετία και να πάρουν το πτυχίο τους από τα Πανεπιστήμια LeRoches και Glion.

Οι φοιτητές του BCA, ενόσω σπουδάζουν, κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση σε μεγάλες εταιρείες, με αμοιβή, γεγονός που μειώνει το κόστος των σπουδών. Επιπλέον, οι σημαντικότερες ελληνικές εταιρείες συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Υποτροφιών του BCA, με τη βοήθεια του οποίου σπουδαστές με καλές επιδόσεις μπορούν να φοιτήσουν ακόμη και δωρεάν. Φυσικά, καθώς η αγορά ζητάει έντονα τις ειδικότητες που προσφέρει το BCA, η απορρόφηση των αποφοίτων αγγίζει το 100%. Αρκετοί “κλείνουν” μόνιμη θέση εργασίας πριν ακόμη αποφοιτήσουν, αξιοποιώντας την περιόδο της πρακτικής τους εξάσκησης.

Το BCA στεγάζεται από πέρυσι σε ένα εντυπωσιακό city-campus 4.100 τετραγωνικών στους Αμπελόκηπους. Το 6ώροφο βιοκλιματικό κτήριο που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Τομπάζης στο 205 της Λ. Αλεξάνδρας, έχει διαμορφωθεί σε έναν χώρο υψηλής αισθητικής και λειτουργικότητας, εξοπλισμένον με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Μια τεράστια lounge area είναι το κέντρο της κοινωνικής ζωής του κολλεγίου, ένας πρωτοποριακός πολυχώρος – αμφιθέατρο είναι το κέντρο της πολιτιστικής ζωής και της ψυχαγωγίας, ενώ μοντέρνες βιβλιοθήκες με χιλιάδες τίτλους βιβλίων και με ηλεκτρονική πρόσβαση σε άπειρες βάσεις ακαδημαϊκών δεδομένων διασυνδέουν το BCA με το σύνολο της επιστημονικής γνώσης στους τομείς των σπουδών που προσφέρει. Επιπλέον, μέσα στο BCA, έχει δημιουργηθεί μια προσoμοίωση smart hotel: ένα πραγματικό ξενοδοχείο, με τη reception, τα δωμάτια, το εστιατόριο και το bar του, αποκλειστικά για την εκπαίδευση των σπουδαστών ξενοδοχειακών σπουδών.

Τελικά, το “Ελλάδα ή έξω” δεν είναι δίλημμα. Μπορεί να εξακολουθείς να ζεις στην Ελλάδα και να σπουδάζεις με συνθήκες και περιεχόμενο σπουδών, που ακόμα και πολλοί φοιτητές του εξωτερικού θα ευχόντουσαν να έχουν.