LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBT Feed
Κύπρος: Ο serial killer «Ορέστης» συνελήφθη για τρίτο φόνο

Βρέθηκαν πετρελαιοφάγα βακτήρια στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών της Γης

Τι αναφέρει η δημοσίευση της επιστημονικής ομάδας

Δημοσίευση 15/4/2019 | 11:35

Βρέθηκαν πετρελαιοφάγα βακτήρια στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών της Γης

Οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι μοναδικά βακτήρια που «τρώνε» πετρέλαιο, ζουν σε μεγάλους πληθυσμούς στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών της Γης, στην Τάφρο των Μαριανών, στο δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό, σε βάθος περίπου 11.000 μέτρων (συγκριτικά το Έβερεστ έχει ύψος 8.848 μέτρων).

Οι Βρετανοί, Κινέζοι και Ρώσοι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Microbiome (Μικροβίωμα), συνέλλεξαν δείγματα από τους μικροβιακούς πληθυσμούς στην μήκους 2.500 χιλιομέτρων Τάφρο των Μαριανών και έκαναν την πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα ανάλυση γι' αυτή τη περιοχή του βυθού. Μεταξύ άλλων, ανακαλύφθηκαν σε μεγάλες ποσότητες μικροοργανισμοί που διασπούν τους υδρογονάνθρακες.

«Τελικά γνωρίζουμε περισσότερα για τον 'Αρη από ό,τι για το βαθύτερο μέρος του ωκεανού», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής Σιάο-Χούα Ζανγκ του κινεζικού Πανεπιστημίου των Ωκεανών.

«Οι μικροοργανισμοί που βρήκαμε, ουσιαστικά τρώνε ουσίες παρόμοιες με το πετρέλαιο και μετά το χρησιμοποιούν για καύσιμο. Παρόμοιοι μικροοργανισμοί παίζουν ρόλο στη διάσπαση των πετρελαιοκηλίδων σε περιπτώσεις καταστροφών, όπως της ΒΡ στον Κόλπο του Μεξικού το 2010. Τέτοιου είδους βακτήρια είναι πραγματικά άφθονα στο βυθό της Τάφρου των Μαριανών», ανέφερε ο δρ Τζόναθαν Τοντ της Σχολής Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας.

Οι επιστήμονες βρήκαν ότι η αναλογία στην εν λόγω Τάφρο των βακτηρίων που διασπούν υδρογονάνθρακες, είναι η μεγαλύτερη που έχει ποτέ βρεθεί στον πλανήτη μας. Η ανάλυση δειγμάτων νερού σε διαδοχικά βάθη της Τάφρου έδειξε ότι υπάρχουν υδρογονάνθρακες σε βάθος έως 6.000 μέτρων -και ίσως ακόμη βαθύτερα- εξαιτίας της ρύπανσης των ωκεανών.

Προς μεγάλη τους έκπληξη, οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι στο βυθό της Τάφρου τα βακτήρια παράγουν με βιολογικό τρόπο υδρογονάνθρακες, παρόμοιους με το πετρέλαιο που χρησιμοποιείται ως καύσιμο ντίζελ. Οι υδρογονάνθρακες αυτοί ίσως βοηθούν τους μικροοργανισμούς να αντέχουν τις τρομερές πιέσεις που ασκούν πάνω τους τα τόσο μεγάλα βάθη του νερού. Επίσης οι βιολογικά παραγόμενοι υδρογονάνθρακες πιθανώς καταναλώνονται ως τροφή από άλλα βακτήρια.

Δεν είναι ακόμη σαφές κατά πόσο τα βακτήρια της αβύσσου των Μαριανών μπορούν μελλοντικά να αξιοποιηθούν για τον καθαρισμό πετρελαιοκηλίδων.

Κύπρος: Ο serial killer «Ορέστης» συνελήφθη για τρίτο φόνο