LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η σπουδαία διατροφική αξία των θαλασσινών

Σημαντικά οφέλη για την υγεία

Δημοσίευση 29/8/2015 | 00:00

Η σπουδαία διατροφική αξία των θαλασσινών

Καλαμάρια, χταπόδι, σουπιές, γαρίδες και διάφορα οστρακοειδή αποτελούν επιλογές που συνηθίζουμε να καταναλώνουμε κατά τη διάρκεια των διακοπών, με μεγαλύτερη ή μικρότερη συχνότητα. Εκτός όμως από... άρωμα καλοκαιριού, τα θαλασσινά προσφέρουν και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, ενώ η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί από μελέτες με σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Αρχικά, τα θαλασσινά ανήκουν στις πηγές πρωτεΐνης που ταυτόχρονα διαθέτουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, και ειδικότερα κορεσμένα, γεγονός που τα καθιστά πιο υγιεινή επιλογή, συγκριτικά με το κρέας. Παράλληλα, περιέχουν σημαντικές ποσότητες απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, όπως ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες του συμπλέγματος Β –και ιδιαίτερα βιταμίνη Β12, η οποία περιέχεται στα θαλασσινά σε υψηλές συγκεντρώσεις–, βιταμίνες Α, D και Ε, καθώς και πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία, μεταξύ των οποίων σελήνιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, μαγνήσιο, ασβέστιο και ιώδιο.

Παρά την υψηλή διατροφική τους αξία, η αυξημένη περιεκτικότητα των θαλασσινών σε χοληστερόλη οδηγεί συχνά σε αποφυγή της κατανάλωσής τους. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς πως τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα δεν επηρεάζονται σε τόσο μεγάλο βαθμό από τη διαιτητική της πρόσληψη, όσο από άλλους παράγοντες, όπως είναι για παράδειγμα η συνολική πρόσληψη κορεσμένου λίπους. Επιπλέον, η παρουσία πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στα θαλασσινά μπορεί να συμβάλει στον καλύτερο έλεγχο των επιπέδων λιπιδίων στο αίμα. Σε κάθε περίπτωση, είναι προτιμότερο να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση θαλασσινών από άτομα που εμφανίζουν υπερχοληστερολαιμία.

Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η διατροφική αξία των θαλασσινών επηρεάζεται σημαντικά και από τον τρόπο μαγειρέματος, ο οποίος μπορεί να αυξήσει σημαντικά τόσο το θερμιδικό τους περιεχόμενο, όσο και την περιεκτικότητα σε λιπαρά. Συνεπώς, προτιμήστε να απολαύσετε τα θαλασσινά σας ψητά ή βραστά και αποφύγετε το τηγάνισμά τους.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτό συμβαίνει στην επιδερμίδα σου όταν φοράς κάθε μέρα makeup

Πριν 10 ώρες
Τι μπορεί να σου συμβεί αν βάφεσαι καθημερινά;

Τα cocktails που πίναμε στα 80s & 90s

Πριν 10 ώρες
Οι νεότεροι barmen μάλλον δεν τα γνωρίζουν καν

Τα ζώδια σήμερα: 29 Σεπτεμβρίου

Πριν 10 ώρες
Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr

Δυο άγνωστες ευεργετικές επιδράσεις της τσίχλας στον άνθρωπο

Πριν 10 ώρες
Ξέραμε κάποιες αλλά όχι αυτές

8 Serums για να ενυδατώσεις την επιδερμίδα σου το φθινόπωρο

Πριν 10 ώρες
Τα serums που θέλεις για να ενυδατωθείς

Σeξ: Το τεστ που αποκαλύπτει αν η καρδιά σας θα αντέξει

Πριν 10 ώρες
Τι είναι αυτό που δείχνει αν κάποιος είναι σε καλή φυσική κατάσταση ή αλλιώς σε φόρμα για σeξ;

Πώς να κερδίζεις τις εντυπώσεις σε κάθε επαγγελματική συνέντευξη;

Πριν 10 ώρες
Έχεις επαγγελματική συνέντευξη; Διάβασε αυτο!

5 από τα ωραιότερα σπίτια που είχαν ποτέ οι διάσημοι

Πριν 10 ώρες
Από τη Sophia Lauren ως τον Frank Sinatra

Αυτά τα λουλούδια έχουν ευεργετικές ιδιότητες

Χτες
Ορισμένα άνθη δεν είναι μόνο όμορφα, αλλά έχουν και θεραπευτικές ικανότητες.

Αυτά είναι τα trends στα χρώματα μαλλιών για το φθινόπωρο

Χτες
Δες τις τάσεις για το φθινόπωρο- χειμώνα 2022-2023
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.