ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η Μαριάννα μας εξηγεί πως είναι να φτιάχνεις μουσική για τηλεοπτικά spot

Πόσο εύκολο είναι; Τι απαιτήσεις έχει και πόσες άλλες γυναίκες κάνουν αυτή τη δουλειά;
Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΔΕΡΙΝΗΣ
Η Μαριάννα μας εξηγεί πως είναι να φτιάχνεις μουσική για τηλεοπτικά spot

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν η Μαριάννα ήταν ένα τραγούδι τότε αυτό το κομμάτι θα ήταν ένα πολύ χαρούμενο και up tempo κομμάτι που θα σου δημιουργούσε μόνο θετικά συναισθήματα και θα ήθελες να το ακούς ξανά και ξανά! Ένα κορίτσι που δε σταματάει να δημιουργεί αλλά και να μας εμπνέει! 

Η Μαριάννα Κούππα είναι μουσικός παραγωγός, μουσικοσυνθέτρια και Sound Designer. Πρόκειται για μία από τις πιο παραγωγικές δημιουργούς των τελευταίων ετών, η οποία έχει γράψει μουσική για δεκάδες διαφημιστικές καμπάνιες, Τηλεοπτικές Παραγωγές και Ρroduction Music Καταλόγους σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ευθύνεται για αυτή την catchy μελωδία που κάπου την άκουσες και σου ‘χει κολλήσει στο μυαλό και κρύβεται από πίσω από εκείνο το τέλειο κομμάτι που παίζει σε μια καινούργια διαφήμιση και δεν ξέρεις ποιο είναι… Μια δημιουργική κοπέλα, η οποία όταν δε γράφει μουσική, συνήθως, μαγειρεύει.

Πώς ήρθε στη ζωή σου η μουσική, ποια η σχέση σου με αυτήν όλα αυτά τα χρόνια και πως προέκυψε η ενασχόληση σου με μουσική παραγωγή; 

Η μουσική υπήρχε στη ζωή μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Μεγάλωσα σε ένα σπίτι με πολλά μουσικά όργανα. Ο πατέρας μου λάτρης της, έπαιζε βιολί, κιθάρα και μπουζούκι και οι μουσικές μαζώξεις ήταν καθημερινότητα. Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω πώς είναι να ζεις χωρίς αυτό. Είναι κάτι σαν το background noise της ζωής μου.

Μετέπειτα, θυμάμαι ότι τα παιχνίδια μου ήταν συνήθως άνοιγμα βινυλίων, γρατσούνισμα χορδών, τραγούδια, πλήκτρα και κουμπάκια. Κάπου στα 10 μου, άρχισα να παίζω κομμάτια στο πιάνο με το αυτί. Δηλαδή άκουγα κάτι και μετά καθόμουν και το έπαιζα χωρίς την βοήθεια παρτιτούρας. Κάπου εκεί οι γονείς μου αναγνωρίζουν το ταλέντο μου και αποφασίζουν να με στείλουν σε ωδείο να σπουδάσω κλασσικό πιάνο. Βαρεμάρα. Δεν είχα την ωριμότητα σε εκείνη την ηλικία να εκτιμήσω την κλασσική μουσική. Καλός ο Bach και ο Chopin, αλλά το μυαλό το δικό μου έτρεχε στο ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα αν συνδύαζα διάφορες αλληλουχίες ακόρντων. Βέβαια τώρα πια αναγνωρίζω την αξία της κλασσικής παιδείας και στο πόσο πολύ βοηθάει να ξεσκαρτάρεις το αισθητικά άρτιο μέσα στο χάος του ποπ και του μοντέρνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To μεγάλο μπάμ έγινε στα 17 μου όταν βρέθηκα μπροστά σε ένα αρμόνιο τύπου workstation, με τη βοήθεια του οποίου μπορούσα να συνδυάσω πολλούς ήχους μαζί και να φτιάξω μια  ολοκληρωμένη ενορχήστρωση. Μετά ήρθε το Ιντερντετ το οποίο με βοήθησε, να ενημερωθώ, να χτίσω ένα δικό μου Home Studio, και να καταφέρω να παράγω μουσική με τη χρήση Η/Υ. Εκεί άλλαξαν όλα.

Συστήθηκα σε έναν καινούργιο κόσμο που λέγεται ηχοληψία, ηλεκτρονική μουσική παραγωγή, sound design ο οποίος με μάγεψε, έτσι αποφάσισα αργότερα, όταν ολοκλήρωσα το Msc μου στο Sustainability, να ξεκινήσω σπουδές ηχοληψίας. Στην πορεία κατάφερα να βιοπορίζομαι κιόλας αποκλειστικά από αυτό. Πράγμα καθόλου εύκολο για τα δεδομένα της Ελλάδας.

Πώς είναι να γράφει κάποιος μουσική για εικόνα και από πού εμπνέεσαι;

Για μένα είναι το παιχνίδι μου. Είναι σαν κάθε φορά που μου ζητείται μια μουσική να προσπαθώ να νικήσω σε ένα video game. Προσπαθώ πάντα να καταλάβω ποιο είναι το ζητούμενο και να το επιτύχω με κανόνα να μένω πιστή στην αισθητική μου. Τη διαφήμιση την αγαπώ και είναι το μεγαλύτερο σχολείο που θα μπορούσα να έχω.

Έχω γράψει άπειρα είδη μουσικής, διαφορετικής  φόρμας και αισθητικής, από φωτεινή ποπ, rock&roll, trap μέχρι trailer music, τα οποία διαφορετικά ίσως να μην τα άγγιζα ποτέ και αυτό με έχει εξελίξει απίστευτα τόσο παραγωγικά όσο και συνθετικά. Ένα άλλο στοιχείο που λατρεύω στη διαφήμιση είναι η ταχύτητα της.

Πρέπει να τα πεις όλα σε 30 sec, δε σηκώνει φλυαρίες. Πρέπει να είσαι ουσιαστικός και περιεκτικός. Επίσης, με το πολυδιάστατο του πράγματος, δε βαριέσαι ποτέ και συνήθως έχεις να κάνεις με φρέσκιες, δημιουργικές ιδέες και briefs, οι οποίες σε κρατάνε updated με όλες τις νέες μουσικές τάσεις. Δε βαλτώνεις εύκολα. Τέλος, να αναφέρω ότι τα κομμάτια που γράφονται πλέον για πολλές διαφημίσεις δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν σε επίπεδο ποιότητας παραγωγής και σύνθεσης με αυτά της δισκογραφίας.  

Εμπνέομαι από τα πάντα! Ό,τι προσλαμβάνουσες δέχονται οι αισθήσεις μου, νομίζω ότι αποτυπώνονται υποσυνείδητα και στις παραγωγές μου. Όσο μεγαλύτερο το input, τόσο πιο πολυδιάστατο το αποτέλεσμα. Ταξίδια, γεύσεις, φαγητά, ταινίες, βιβλία, συζητήσεις, άνθρωποι, συναισθήματα, τα πάντα. Φυσικά, όσο πιο πολλή και διαφορετική μουσική ακούω τόσο πιο πολλές και έτοιμες ιδέες συγκεντρώνω.

Πιστεύεις ότι ο γυναίκες δημιουργοί στο χώρο της μουσικής είναι εξαιρετικά λίγες;

Είναι παγκόσμιο το φαινόμενο, όχι μόνο στο χώρο της μουσικής παραγωγής αλλά σε πολλούς άλλους χώρους που τυχαίνει να είναι ανταγωνιστικοί, να είναι  ανδροκρατούμενοι και η γυναικεία εκπροσώπηση να είναι εξαιρετικά χαμηλή.

Στο χώρο της μουσικής δημιουργίας, δυστυχώς δε βλέπουμε συχνά να προωθούνται  γυναικεία πρότυπα. Συνήθως τα πρότυπα εξαντλούνται στο performing. Δηλαδή σε τραγουδίστριες, χορεύτριες και σέξι φιγούρες. Ή από την άλλη σε Xίπστερ άνδρες με baseball hats μπροστά από τεράστιες φωτεινές κονσόλες. Αυτό αλλάζει ωστόσο πλέον, σιγά σιγά.

Γνωρίζω όλο και περισσότερες γυναίκες, απίστευτα ταλαντούχες και απίστευτα ικανές. Η εποχή του internet έχει βοηθήσει φυσικά πάρα πολύ. Ένα μεγάλο κομμάτι του προβλήματος επίσης, πιστεύω έχει να κάνει με την παντελή έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού και ενημέρωσης στα σχολεία μας.

Μια πολύ ωραία στιγμή που θυμάσαι από μια μουσική που έγραψες  για κάποιο spot και ποιο ήταν αυτό; 

Λατρεύω όλες τις στιγμές που συνειδητοποιώ ότι έχω ξεπεράσει τον εαυτό μου σε κάτι. Ξεχωρίζω όμως το κομμάτι που έγραψα για την καμπάνια του Skip “Skip τους διαχωρισμούς”, το οποίο βραβεύτηκε με βραβείο Ermis και τη διαφημιστική καμπάνια της BMW Αυστραλίας με το κομμάτι μου “Flow”. Επίσης, πάντα με εκπλήσσουν τα syncs που προκύπτουν κατά καιρούς από τα Music Libraries που έχω γράψει. Φέτος, άκουσα και τα πρώτα μου κομμάτια σε σειρές του Netflix.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Marianna Kouppa (@marianna_kouppa)

Ποιο είναι το είδος μουσικής που σε αντιπροσωπεύει πιο πολύ;

Αυτή είναι η πιο δύσκολή ερώτηση που θα μπορούσες να μου κάνεις! Κατά περιόδους τρώω μεγάλες εμμονές  με διαφορετικά πράγματα. Ακούω άπειρα είδη μουσικής σε βαθμό παρανοϊκό και αυτό βγαίνει πολλές φορές και στις παραγωγές μου νομίζω. Στις playlists μου στο Spotify θα βρείς από Ηans Zimmer,  Haruomi Hosono μέχρi Flume.

Μου αρέσει να μπλεντάρω διάφορα genres και να δημιουργώ κάτι καινούργιο και «μπασταρδεμένο» στα πλαίσια της ας πούμε, Ποπ μουσικής. Μου αρέσουν οι απλές φόρμες, οι εύπεπτες αλλά ταυτόχρονα οι ουσιαστικές και αιφνιδιαστικές.  Άλλες φορές με πιο σκοτεινό και σκληρό χαρακτήρα άλλες με πιο πολύ φως και ευαισθησία. Άλλες πιο ηλεκτρονικές άλλες με πιο φυσικά όργανα.  Μου αρέσει πολύ επίσης και το ethinc στοιχείο.

Η μίξη ας πούμε, Ανατολής- Δύσης πάντα με εξίταρε, ίσως λόγω του διχασμένου, Ελληνικού μας Dna. Έχω τρελαθεί με το Υenna  της Mαρίνας Σάττι για παράδειγμα! Αν ωστόσο διάλεγα ένα μονάχα είδος, αυτό θα ήταν η μαύρη μουσική και ό,τι εντάσσεται σε αυτήν!

Ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον;

Ι want it all που λέει και ο Freddie Mercury. Κυρίως, να έχω υγεία εγώ και οι αγαπημένοι μου για όσο περισσότερο γίνεται. Nα συνεχίσω να αγαπώ αυτό που κάνω και να το κάνω με όρεξη και μεράκι. Να μη βαρεθώ. Να πραγματοποιήσω κάποια ταξίδια που έχω στο μυαλό μου.Ά θα ήθελα επίσης όταν μεγαλώσω, να γίνω μαγείρισσα.

Φωτογραφίες: Lucia Macerak

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περισσότερα Θέματα Pink
16 / position1: 1014 / position2: 2224
× PINK.GR
ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
GET CONNECTED
Nextweb