ΜΟΔΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Αdélie Pengu: Η Μυρτώ δημιούργησε ένα ethical brand που είναι για όλους

Ένα νέο brand που φέρνει χαρά με τα σχέδια και τα χρώματα των ρούχων
Γράφει η ΛΟΥΚΙΑ ΣΑΝΙΔΑ
Αdélie Pengu: Η Μυρτώ δημιούργησε ένα ethical brand που είναι για όλους
@adelie_pengu

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To brand με τον πιγκουίνο που ακούει στο όνομα Adélie Pengu, δημιουργήθηκε μέσα στο 2020 και είναι για όλους.

Πρόκειται για μια εταιρεία που γεννήθηκε σε αυτήν την δύσκολη περίοδο που διανύουμε, απο την Μυρτώ Παπαηλιού, με σπουδές στην Κοπεγχάγη και sustainable mentality. O πιγκουίνος του brand, αγαπά όλες και όλους, καθώς τα ρούχα είναι unisex και σε μεγέθη που κάνουν για όλα τα σώματα. Μιλήσαμε με τη Μυρτώ για την βιωσιμότητα της μόδας, την αφορμή που την οδήγησε στη δημιουργία της εταιρείας και τις δυσκολίες του να έχεις δικό σου brand ρούχων στην Ελλάδα.

Πώς και πότε αποφάσισες να πάρεις το ρίσκο να ανοίξεις την δική σου επιχείρηση;

Ήταν μέσα στην πρώτη καραντίνα. Νομίζω πολύς κόσμος πήρε το χρόνο του να σκεφτεί εκείνη την περίοδο! Και αντίστοιχα έκανα και εγώ. Είχα ανάγκη από μία νέα αρχή, μόνο δική μου και επειδή πολλά χρόνια το minimal με είχε κουράσει, είχα την ανάγκη να επισκεφτώ και την άλλη πλευρά του εαυτού μου που αγαπούσε τα prints και τα χρώματα! Δεν γύρισα την πλάτη μου εντελώς στον μινιμαλισμό, καθότι οι φόρμες μου παραμένουν απλές και καθημερινές αλλά η μονοχρωμία και η αυστηρότητα έχουν φύγει απ’ το παράθυρο! Ήταν ρίσκο ναι, αλλά το πίστευα πολύ και επένδυσα, χρόνο και χρήμα φυσικά! 

Με ποιόν τρόπο πιστεύεις οτι σε βοήθησαν οι σπουδές σου στο Sustainability;

Σίγουρα βοήθησαν γιατί στο τελευταίο έτος πήρα κατεύθυνση σε Sustainable Fashion, οπότε ήρθα πολύ σε επαφή και σε τριβή με το αντικείμενο. Ως αποτέλεσμα νομίζω ότι όλο αυτό με έκανε πιο ειλικρινή απέναντι σε αυτό που κάνω, δηλαδή να ξέρω μέχρι που μπορεί να φτάσει το brand μου σε αυτό το κομμάτι και ποιες μεθόδους και εργαλεία μπορώ να χρησιμοποιήσω για να είμαι όσο το δυνατόν πιο ηθική. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Adelie Pengu (@adelie_pengu)

Θωρείς ότι στην Ελλάδα έχουμε καταφέρει να είμαστε πιο sustainable; 

Σίγουρα υπάρχει μία τάση και σίγουρα οι νεότερες γενιές έχουν αγκαλιάσει πολύ περισσότερο αυτό τον τρόπο ζωής, οπότε είμαι αισιόδοξη! Θα υπάρξουν και οι άνθρωποι που θα εκμεταλλευτούν αυτή την «μόδα» αλλά να πω και κάτι; Καλύτερα να γίνεται μόδα αυτό παρά οι γούνες πχ! Στο κάτω κάτω και επιφανειακά να αρχίσει κάποιος να το βάζει στη ζωή του αυτό το mentality μπορεί σε κάποιο βαθμό να του γίνει συνήθεια!

Αντιμετώπισες δυσκολίες στο στήσιμο της επιχείρησης ; Τι σε δυσκόλεψε περισσότερο;

Το δύσκολο ήταν, είναι και θα είναι (για όσο είναι..) ότι είμαι ένα άτομο το οποίο πρέπει να σκεφτώ για 10. Έπρεπε όταν ήταν να βγει αυτό το brand εκεί έξω να είναι κάτι αξιόπιστο, σοβαρό και επαγγελματικό σε όλα τα επίπεδα, οπότε έπρεπε να φτιάξω το δημιουργικό, το eshop, την ίδια την επιχείρηση με όλη της την γραφειοκρατία, την χονδρική και το showroom…σχετικά ταυτόχρονα. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Adelie Pengu (@adelie_pengu)

Πώς προέκυψε το όνομα του brand και τι συμβολίζει; Ποια η φιλοσοφία του brand;

Το Adelie Pengu προέκυψε από τους πιγκουίνους της Αδελίας και ταυτόχρονα θυμίζει κάτι σε ονοματεπώνυμο, πράγμα το οποίο ξεγελάει…όλοι νομίζουν ας πούμε ότι με λένε Adelie ή ότι είμαι εγώ η Adelie Pengu. Και κατά μία έννοια είμαι, αλλά και δεν είμαι χαχα! Βασικό στοιχείο του brand λοιπόν είναι ο πιγκουϊνος, αυτός είναι ο πρωταγωνιστής όχι εγώ! Και αυτό γιατί είναι ένα ζώο που ταίριαζε άψογα με την φιλοσοφία μας: είναι άφυλος, είναι συντροφικός, είναι άγαρμπος και αστείος αλλά ταυτόχρονα κομψός με το φράκο του…και είναι και ασπρόμαυρος.

Τον πιγκουίνο μας τον βλέπουμε και ως ένα ζωάκι που έχει μέσα του το άσπρο και το μαύρο σε απόλυτη αρμονία, όπως το yin και το yang! Σε αυτό το brand αγκαλιάζουμε την διαφορετικότητα, πιστεύουμε ότι η ισορροπία έρχεται μόνο μέσα από την παραδοχή ότι υπάρχει το καλό και το κακό μέσα σε όλα τα πράγματα γύρω μας. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Adelie Pengu (@adelie_pengu)

Τι σου αρέσει περισσότερο στην δουλειά σου και τι θα άλλαζες;

Τα περισσότερα πράγματα στην δουλειά μου μ’ αρέσουν, αλλά αν έπρεπε να αλλάξω κάτι θα ήταν: λιγότερο κουβάλημα (γυμνάζομαι βέβαια δε λέω..), λιγότερες μετακινήσεις, λιγότερες διαδικαστικές δουλειές (π.χ. αποθήκη, ταξινόμηση, οργάνωση παραγγελιών) και περισσότερος χρόνος για δημιουργία και ιδέες!

Πράγμα που απαντά και στο τι μ’ αρέσει περισσότερο: η δημιουργική φάση της οργάνωσης και του στησίματος κάθε νέας συλλογής, οι ιδέες, οι συνεργασίες, το ψάξιμο για νέα υλικά! Κάθε σεζόν αυτή η περίοδος είναι η πιο χαρούμενη…συνοδευόμενη από πολύ άγχος και φρίκες και γκρίνια φυσικά!

Πόσο εύκολο είναι να έχεις εταιρεία ρούχων στην Ελλάδα; Έχεις στόχο και το εξωτερικό;

Το να έχεις εταιρία ρούχων δεν νομίζω ότι είναι εύκολο κάπου. Η Ελλάδα ναι μεν έχει τις δυσκολίες της αλλά για να πω και την αλήθεια έχω δει και χειρότερα. Στα πολύ θετικά, η Ελλάδα είναι χώρα παραγωγική. Έχουμε μονάδες παραγωγής: υφασμάτων, κοπής/ραφής, τυπώματος και πολλά άλλα! Είμασταν ανέκαθεν χώρα τεχνιτών και πραγματικά εύχομαι να μην αλλάξει αυτό, γιατί ήδη πολλά τέτοιου είδους επαγγέλματα είναι υπό εξαφάνιση. Ως αποτέλεσμα, μπορείς να κάνεις τοπική παραγωγή πολλών πραγμάτων που για μένα είναι πάρα πολύ σημαντικό…παπούτσι απ’ τον τόπο σου που λένε!

Ξεκίνησα δειλά και με την Ισπανία το προηγούμενο καλοκαίρι, ξέροντας τις ιδιαιτερότητες του εξωτερικού, αλλά το χειμώνα προτίμησα να κάνω focus στην Ελλάδα λόγω καθυστερήσεων. Έχουν εκδηλώσει κι άλλες χώρες ενδιαφέρον, αλλά θα το δούμε από την επόμενη σεζόν. Θέλω κάθε βήμα να είναι ολοκληρωμένο και να μην γίνονται τσαπατσουλιές. Δουλεύουμε πάρα πολύ για να χτίσουμε σιγά σιγά αυτό brand και εγώ και οι εξωτερικοί μου συνεργάτες, είναι κρίμα λοιπόν να αμαυρωθεί από επιπολαιότητα. 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Adelie Pengu (@adelie_pengu)

Έχεις κάποιες συμβουλές για όσες σκέφτονται να δοκιμάσουν τις δικές τους δυνάμεις στο επιχειρείν;

Καλή δύναμη! Όχι, πέραν της πλάκας, θέλει πολύ προσπάθεια, αφοσίωση, καλή γνώση του αντικειμένου (όποιο και αν είναι αυτό) και κεφάλαιο (είτε δικό σας, είτε από αλλού). Δυστυχώς, εάν εξαιρέσουμε τις «περσόνες», όπου η εικόνα τους είναι το brand name τους, όλοι οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί πρέπει να τηρούμε αυτά τα κριτήρια εάν θέλουμε να πούμε ότι ζούμε από αυτό. Εννοείται βέβαια ότι με υποθήκη τον προσωπικό του χρόνο ο καθένας, μπορεί να ξεκινήσει κάτι δικό του σιγά σιγά παράλληλα με μία δουλειά που να «πληρώνει τους λογαριασμούς» και αυτό μετά από κάποιο καιρό να ανθίσει και να μπορεί να γίνει η βασική του δουλειά!

Υπάρχουν προϊόντα που μπορούν πιο εύκολα να υποστηρίξουν την σταδιακή ανάπτυξη και το κλειδί είναι στην ειδίκευση, πχ κάνω μόνο κεριά, μόνο μαξιλαράκια, παρέχω μόνο μία υπηρεσία. Όταν αρχίζεις να μεγαλώνεις τη γκάμα δυστυχώς δεν χωράει πλέον η λογική του part time και πρέπει αυτό το πράγμα να σου αποφέρει τόσα ώστε να μπορεί να γίνει full time.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Adelie Pengu (@adelie_pengu)

Είναι πάντως σαν να κάνεις ένα παιδάκι, γίνεται η προτεραιότητα σου, θα χάσεις τον ύπνο σου, δεν θα έχεις ωράριο, θα ξοδεύεις και θα δουλεύεις για να το περιποιείσαι, αλλά θα είναι δικό σου και όταν το δεις να μεγαλώνει η χαρά σου θα είναι απερίγραπτη και θα λες «άξιζε τον κόπο». 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περισσότερα Θέματα Style
0 / position1: 0 / position2: 0
× PINK.GR
ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
GET CONNECTED
Nextweb