THINK
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Στέλλα Αστυρακάκη: H Kρητικιά σομελιέ που θα σου μάθει να διαλέγεις κρασί

Από το Οικονομικό του ΑΠΘ στον οινοτουρισμό της Κρήτης
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ
Στέλλα Αστυρακάκη: H Kρητικιά σομελιέ που θα σου μάθει να διαλέγεις κρασί

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το Οικονομικό του ΑΠΘ στον οινοτουρισμό και στο ενδιάμεσο πάρα πολλές διαφορετικές δουλειές. Αυτή τη στιγμή η Στέλλα βρίσκεται στην Κρήτη, στην πατρίδα της, και μαθαίνει στους τουρίστες (και όχι μόνο), σίγουρα πώς να επιλέγουν το σωστό κρασί, οργανώνει γευσιγνωσίες κρασιών συνδιάζοντας παραδοσιακές κρητικές συνταγές κάτω απο την σκιά μιας ελιάς, αλλά και πώς να ζεις... "the Cretan way".

Τι σπούδασες και πώς κατέληξες να κάνεις αυτη τη δουλειά;

Το πρώτο μου πτυχίο με βάφτισε Οικονομολόγο, αποφοιτώντας απο το αντίστοιχο τμήμα του ΑΠΘ. Η μαθηματική μου πλευρά αγάπησε τα μαθήματα Στατιστικής, αλλά η καρδιά μου ήταν ξεκάθαρα δοσμένη στα Μαθήματα Μαρκετινγκ και Μανατζμεντ.
Δεν πιστεύω πως ένα παιδί, μπορεί να γνωρίζει επακριβως ποιον επαγγελματικό δρόμο θέλει να ακολουθήσει στα 18 του χρόνια. Πιστεύω όμως πολύ στην όρεξη και στα ανοιχτά αυτιά για τα όποια ερεθίσματα μας παρουσιάζονται συνεχώς. Ετσι κι εγω, όσο ημουν φοιτήτρια, εργάστηκα ως σερβιτόρα, barwoman, promo girl, Sales Person σε γνωστη εταιρία τηλεπικοινωνιών και κατέληξα να με γνωρίσω καλύτερα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Stella Astirakaki (@stella_astirakaki)

Έμαθα λοιπόν πόσο πολύ μου άρεσε η επικοινωνία σε όλες τις τις εκφάνσεις. Απο την εξυπηρέτηση πελατών μέχρι και την διαχείριση κρίσεων. Παρατηρούσα πως όποια δουλειά κι αν έκανα, με ένοιαζε αρκετα το εργασιακό περιβάλλον να είναι φιλόξενο, να υπάρχει αλληλοσεβασμός και κυρίως όχι βαρετό. Αλλα σε μια Ελλαδα που, σε επαγγελματικό επιπεδο, πιστεύει πολύ στο IQ και στις δεξιότητες του ατόμου που αποκομεί απο την μόρφωσή του, χωρις να συνυπολογίζει την παιδεία και της συναισθηματικής νοημοσύνη (EQ) συνάμα, δεν μπορουσα να με κατατάξω πουθενά. Ημουν πεπεισμένη πως μπορούσα να εργαστώ οπουδήποτε, αρκεί να ένιωθα "σαν στο σπίτι μου"

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέντε χρόνια μετά, ηρθε η απάντηση που έψαχνα. Είχα ήδη εργαστεί ως Project Manager στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου, όπου το αντικείμενο της δουλειάς μου ήταν η Διαχείριση Ευρωπαικών Κονδυλίων και ο Σχεδιασμός Προγραμμάτων Κατάρτισης Ενηλίκων. Για τρεις μέρες την εβδομάδα όμως εργαζόμουνα και ως Υποδοχή σε ενα απο τα πιο γνωστα clubs του Ηρακλείου. Μου έλειπε η επικοινωνία με τον κόσμο αρκετά και η δουλειά γραφείου, μου φαινόταν αφόρητα βαρετή και ελάχιστα δημιουργική. Ναι ήμουν καλή στην διαχείριση κονδυλίων αλλά πόσο βαρετό θεέ μου;

Τότε ήταν που αποφάσισα να κάνω το Μεταπτυχιακό μου στο ΠΑΜΑΚ στο τμήμα "Διεθνεις και Ευρωπαικες Πολιτικές Νεολαίας". Τότε ανακάλυψα και την υπαρξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και την Μετρήσιμη Ιδιότητά της στον χώρο εργασίας. Μου απάντησε πολλά ερωτηματικά μου, ως προς την ιδανική δουλειά για μένα και πλέον γνώριζα με τι ηθελα να απασχολώ το κεφάλι μου για το υπόλοιπο 1/3 των επόμενων ημερών μου. Ηταν η δημιουργία. Η επικοινωνία και η δημιουργία ευτυχισμένων στιγμών στους ανθρώπους.

Τελειώνοντας το μεταπτυχιακό μου, ξεκίνησα να εργάζομαι για μια ΜΚΟ η οποία είχε ως στοχο την ανάδειξη του κρητικού κρασιού διεθνώς. Ξεκίνησα με την διαχείριση ευρωπαικών κονδυλίων του φορέα και πολύ γρήγορα γνώρισα ενδελεχώς την γαστρονομική ιστορία του τόπου μου μέσα απο το κρασί. Δεν πέρασε πολύς καιρός που έκανα τα πρώτα μου μαθήματα στην Αμπελουργία και Οινολογία που διοργάνωνε τοτε το Καποδιστριακό Αθηνών, ενώ λιγα χρόνια αργότερα ολοκλήρωσα τις σπουδές του Οινοχόου a.k.a Sommelier.

Σήμερα έχω την δική μου εταιρία και ασχολούμαι ενεργά με την Επικοινωνία και το σωστό Service για το κρασί. Ενας σομελιέ θα σε μυήσει στον κόσμο του κρασιού κυρίως, αλλα και στους συνδιασμούς του. Θα αναζητήσει μέσα απο ερωτήσεις, να βρει ποιο κρασί είναι του στυλ σου ή ποιο κρασί μπορει να είναι ο καλύτερος συνδιασμός για το φαγητό που επέλεξες. Θα τον συναντήσεις σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας, σε wine bars, σε ξενοδοχειακές μονάδες, σε ταξιδιωτικά πρακτορεία γαστρονομικού τουρισμού, σε αρθρογραφία θεματικών περιοδικών ή ιστοσελίδων, σε μια σχολή εκπαιδευσης οινοχόων και πολλακις σε οινοποιεία και κάβες.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Stella Astirakaki (@stella_astirakaki)

Πώς επηρέασε ο κορωνοϊός την καθημερινότητά σου και την δουλειά σου;

Πάρα πολύ, αλλα προς το καλύτερο. Με βοηθησε να αναζητήσω νέες μεθόδους για να κάνω την δουλειά μου digital. Να διοργανώνω γευσιγνωσίες online και να στέλνω φιάλες σε γνωστους και άγνωστους σε όλη την Ελλαδα και μαζί να συνδεόμαστε διαδυκτιακά και να μοιραζόμαστε οινικές στιγμές. Εξέλιξα επίσης τις υπηρεσίες digital wine marketing τις οποίες μέχρι πριν δεν ασκουσα επαγγελματικά, ενω είχα όλες τις σπουδές και την εργασιακή εμπειρία για να τις υλοποιήσω. Πλέον απασχολούμαι ως εξωτερικός συνεργάτης και αναλαμβάνω τμήμα του Wine Marketing αλλα και την Διαχειριση Social Media Οινοποιείων , Καβιστών και Εστιατορίων.

Στέλλα, μπορείς να μας περιγράψεις μια μέρα σου;

Ξέρεις, βαριέμαι εύκολα τα "αναμασώμενα ίδια μοτίβα" στη ζωή, ενώ με ενθουσιάζαν πάντα οι μικρές ευτυχίες που μπορεί κανείς να βιώσει μέσα απο ένα νόστιμο φαγητό με το ιδανικό του οινικο ταίρι. Γι αυτο και με κέρδισε το επάγγελμα του Σομελιε και του Wine Marketeer, αν και αλλιως ξεκίνησε η επαγγελματική μου καριέρα. Κάθε μέρα μου είναι τόσο διαφορετική απο την επόμενη.Κάποιες περιλαμβάνουν γευσιγνωσίες κρασιού απο τις 11.00 το πρωί, άλλες συναντήσεις με ξενοδόχους ή εστιάτορες που θέλουν να φτιάξουν την απόλυτη λίστα ποτών, η οποία θα ταιριάζει εξαίσια με το μενού τους. Κάποιες άλλες έχουν εκπαίδευση του προσωπικού τους, ως προς το σωστό service και παρουσίαση στον πελάτη, το storytelling του κάθε κρασιού αλλά και τις τεχνικές πώλησης. Βέβαια δεν θα μπορούσα να παραλείψω τις υπηρεσίες consulting και Digital Marketing αποκλειστικά σε εταιρίες της γαστρονομικού ενδιαφέροντος ( ταξιδιωτικά πρακτορεία γαστρονομίας, οινοποιεία, ετσιατόρια και ξενοδοχεία). Όλα τα παραπάνω συμπεριλαμβάνονται στην καθημερινότητά μου. Όμως το καλοκαίρι κοντοζυγώνει και αυτο σημαίνει πως ξεκινούν ξανά δυο ακόμη δραστηριότητες της εταιρίας μου: η διοργάνωση θεματικών εκδρομών στην ενδοχώρα της Κρήτης με κεντρικό άξονα την γαστρονομία και την κουλτούρα καθως και οι εκδηλώσεις γευσιγνωσίας σε ξενοδοχεια και εστιατόρια.

Έχει τύχει να δουλέψεις ποτέ με δύσκολους συνεργάτες; Πώς τα κατάφερες;

Πολλάκις. Εδω θα αναφέρω τα 3 μοτο που με βγάζουν στα ανοιχτά πάντοτε.
Απο τον αγαπημένο μας Θου Βου, "Δεν έχω χρόνο να μισώ αυτούς που με μισούν, γιατί είμαι απασχολημένος αγαπώντας αυτούς που με αγαπούν", Δεν είμαστε πατατες τηγανητές να αρέσουμε σε όλους και vice versa, μόνο το πάθος δεν αντιγράφεται, και πως η ζωή ειναι μικρή για να είναι θλιβερή μωρό μου.

Προχωράμε με αισιοδοξία και θετική διάθεση, γιατι το μυαλό μας και τις σκέψεις μας τις ορίζουμε εμείς και μόνο. Αρα think positive but dont be naive.

Υπάρχουν πράγματα στη δουλειά σου που δεν σου αρέσουν καθόλου;

Ένα μόνο. Που δεν μπορώ να κάνω Καλοκαιρινές Διακοπες πια. Γι αυτο τον χειμώνα με βλέπω στο Μπαλι!

Βρίσκεσαι σε μια θέση με ευθύνες και υποχρεώσεις. Πώς οργανώνεσαι;
Με ατζέντες, υπενθυμίσεις και πολύ σωστη διαχείριση χρόνου. Φέτος, επιθυμώ να πετυχω κάτι που δεν κατάφερα τις περασμένες χρονιές. Να βρίσκω έστω μια - δυο μέρες το μήνα για να κοιτάω το ταβάνι.

Tι ετοιμάζεις αυτή την περίοδο;

Αχ πολλά, αλλα θα αναφερθώ στα αγαπημένα μου: στις ιδιαίτερες εκδρομές, στην μέση του πουθενά να κάνουμε γευσιγνωσίες κρασιών συνδιάζοντας παραδοσιακές κρητικές συνταγές κάτω απο την σκιά μιας ελιάς, και στις πριβε γευσigνωσίες και στο Menu Degustation σε ενοικιαζόμενες βίλλες, όπου εμεις ερχόμαστε σπίτι σας και σας κάνουμε το τραπέζι και μαθαίνουμε μαζί "How to taste Wine Like a pro"!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Περισσότερα Θέματα Think
17 / position1: 414 / position2: 3756
× PINK.GR
ΑΡΧΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
GET CONNECTED
Nextweb