LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBT Feed

Τι δείχνει νέα έρευνα

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/6/2020 | 00:04

Γιατί κάποιοι τρώνε και δεν παχαίνουν ποτέ;
@1011now.com

Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν δίαιτες και ασκούνται σκληρά για να διατηρήσουν το βάρος τους σε συγκεκριμένα επίπεδα. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που δεν κάνουν τίποτα και παραμένουν αδύνατη, ανεξαρτήτου διατροφής.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Cell έρχεται να δώσει την απάντηση. Οι ερευνητές χρησιμοποιήσαν μια γονιδιακή βάση δεδομένων με στοιχεία τουλάχιστον 47.000 ανθρώπων στην Εσθονία. Ανακάλυψαν ένα γονίδιο που συνδέεται με το αδυνάτισμα και μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο στη μη αύξηση του βάρους σε αυτούς του μεταβολικά υγιείς, αδύνατους ανθρώπους.

«Όλοι έχουμε στο περιβάλλον μας ένα άτομο που τρώει ό,τι θέλει και παραμένει μεταβολικά υγιές. Τρώει πολύ, δεν γυμνάζεται συχνά, παρόλα αυτά δεν παίρνει βάρος. Αυτά τα άτομα αποτελούν το 1% του πληθυσμού», αναφέρει ο Josef Penninger, επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας και καθηγητής γενετικής στο Πανεπιστήμιο British Columbia.

Η ομάδα του Penninger εξέτασε το δεδομένα 47.102 ανθρώπων ηλικίας από 22 έως 44 ετών. Σύγκρινε δείγματα DNA με κλινικά δεδομένα υγιών αδύνατων ανθρώπων με άτομα φυσιολογικού βάρους και ανακάλυψαν γενετικές μεταλλάξεις στα αδύνατα άτομα που φέρουν το γονίδιο ALK.

Σύμφωνα με την έρευνα, το γονίδιο αυτό παίζει κάποιο ρόλο ως «καινούργιο γονίδιο αδύνατης σιλουέτας» και εμπλέκεται στην αντίσταση στην αύξηση βάρους. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως οι μύγες και τα ποντίκια που δεν έφεραν το γονίδιο ALK, παρέμεναν ανθεκτικά στην αύξηση βάρους και την παχυσαρκία. Επιπλέον, παρά την ενσωμάτωση της διατροφής και των επιπέδων σωματικής άσκησης που ακολουθούσαν και τα φυσιολογικά ποντίκια, τα τρωκτικά με διαγραμμένο το ALK είχαν χαμηλότερο σωματικό βάρος και λίπος. Η μελέτη υπέδειξε, τέλος, ότι το ALK, το οποίο εκφράζεται κατά κύριο λόγο στον εγκέφαλο, παίζει ρόλο και εκεί, καθοδηγώντας το λιπώδη ιστό προς την καύση περισσότερου λίπους από το φαγητό.

Οι επιστήμονες αναφέρουν πως είναι πιθανό κάποιες θεραπευτικές μέθοδοι που θα στοχεύουν το συγκεκριμένο γονίδιο, να βοηθήσουν στην μάχη κατά της παχυσαρκίας στο μέλλον. Φυσικά, χρειάζεται περισσότερη μελέτη για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας.

Τι συμβαίνει στο σώμα μας αν δεν κάνουμε σeξ για καιρό;

Εκτός όμως από τις επιπτώσεις που έχει στη σχέση, έχει και στον οργανισμό μας

Τα ζώδια σήμερα: 12 Ιουλίου

Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr

Πώς να φορέσεις ένα απλό φανελάκι με δεκάδες τρόπους

Θα σε βολέψει και θα το φορέσεις με τα πάντα

4+1 διάσημες αναλύουν λεπτομερώς τι τρώνε μέσα σε μια μέρα

Μήπως αυτά είναι τα μυστικά τους για να μην παχαίνουν;

Τα ωραιότερα κουρέματα για σγουρά μαλλιά

Πως να δείξεις ακόμα πιο εντυπωσιακή

7+1 λόγοι για να κανονίσεις ταξίδι στην Κοπεγχάγη

Ή όποτε βρεις φτηνά εισιτήρια

Oι πιο σικ Γαλλίδες που πρέπει να ακολουθήσεις στο Instagram

Τα κορίτσια από το Παρίσι ξέρουν από στυλ

Οι 5 τροφές που σου κόβουν αμέσως την πείνα

Μια μικρή ποσότητα αρκεί για να σε χορτάσει

Τα ζώδια σήμερα: 11 Ιουλίου

Αστρολογικές προβλέψεις κάθε μέρα από το Pink.gr

Γιατί ο χαμένος ύπνος δεν αναπληρώνεται τα Σαββατοκύριακα;

Είναι μια καλή αρχή αλλά δεν φτάνει

Τα ζώδια του μήνα: Ιούλιος

Tι μας περιμένει το νέο μήνα;