E-Agenda

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μιλώντας με την διεθνούς φήμης υψίφωνο Άννα Μορφίδου

Κατανυκτικές μελωδίες στην Αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου

Δημοσίευση 10/4/2017 | 10:54

Μιλώντας με την διεθνούς φήμης υψίφωνο Άννα Μορφίδου

Η διεθνούς φήμης υψίφωνος Άννα Μορφίδου συμπράττει και πάλι με το Athens Chamber Ensemble 2012 για μια πολύ ιδιαίτερη συναυλία, εναρμονισμένης με την κατανυκτική ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας.Η  Άννα Μορφίδου θα παρουσιάσει παρέα με ε το Athens Chamber Ensemble το θρυλικό “Stabat Mater” του Τζιοβάνι Μπατίστα Περγκολέζι (Giovanni Battista Pergolesi), τη Μεγάλη Τετάρτη 12 Απριλίου, στις 20:30, στην Αγγλικανική Εκκλησία Αγίου Παύλου.

Το “Stabat Mater” περιγράφει τα Πάθη του Χριστού μέσα από τα μάτια της μητέρας του. Είναι γραμμένο για δύο φωνές με συνοδεία ορχήστρας εγχόρδων και αποτελεί ένα από τα ωραιότερα έργα της μπαρόκ μουσικής.

Η υψίφωνος Άννα Μορφίδου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σε πολύ μικρή ηλικία άρχισε μαθήματα πιάνου, ενώ στα 15 της διακρίθηκε με το Α' βραβείο του Πανελληνίου Διαγωνισμού Κλασικού Τραγουδιού της Χ.Ο.Ν.(Χορωδία Ορχήστρα Νέων).

Σπούδασε μονωδία, πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο The College of Southeastern Europe και στο Ελληνικό Ωδείο καθώς και υποκριτική στη Μελοδραματική Σχολή του Athenaeum, ενώ παρακολούθησε σειρά masterclasses με τον Κώστα Πασχάλη και άλλους καταξιωμένους καλλιτέχνες..

Κατά τη διαμονή της στο Μιλάνο, συνεργάστηκε με τον Al. Ferrari μαέστρο της καμεράτας της Σκάλας του Μιλάνου και το 2006 εμφανίστηκε μαζί του στο "Gadogan Hall" του Λονδίνου με την "Royal Philarmonic Orchestra".

Έχει δώσει πολυάριθμα ρεσιτάλ αλλά και πρώτες εκτελέσεις έργων σύγχρονων Ελλήνων συνθετών σε φεστιβάλ, πολιτιστικά κέντρα και σημαντικούς συναυλιακούς χώρους όπως “Gasteig” Μέγαρο Μουσικής του Μονάχου, Παλλάς κ.ά.

Η μουσική μπήκε από μικρή ηλικία στη ζωή σας. Έπαιξε σ’ αυτό ρόλο το οικογενειακό σας περιβάλλον;

Ευτυχώς γεννήθηκα σε ένα περιβάλλον που η αγάπη για τις τέχνες ήταν τρόπος ζωής. Τα παιδικά μου χρόνια ήταν γεμάτα από ωραίες αναμνήσεις όπως το γλυκό νανούρισμα της μητέρας, επισκέψεις σε γκαλερί, συναυλίες, μπαλέτα, θέατρα, μουσεία και φυσικά πολύ τραγούδι! Ξεκίνησα πολύ μικρή μαθήματα πιάνου και οι νότες ήταν τα πρώτα μου γράμματα.

Συχνό φαινόμενο στο ρεπερτόριο της οικογένειας ήταν τα ταξίδια, όπου ο πατέρας ενώ οδηγούσε, παράλληλα ως λάτρης της ιστορίας και της γεωγραφίας, μας μιλούσε για όλα αυτά ενώ η μητέρα, μας μάθαινε για την Μαρία Κάλλας,την Μαργκότ Φοντέιν και άλλους καλλιτέχνες. Έτσι έκαναν με τον τρόπο τους τα ταξίδια μας μαγικά!
Μεγάλωσα σε μια φιλελεύθερη οικογένεια με πολλή αγάπη που με στήριξε σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μου. Είναι ευκαιρία να πω και δημόσια ένα μεγάλο ευχαριστώ!

Πότε αντιληφθήκατε ότι θέλετε ν’ ασχοληθείτε επαγγελματικά με το τραγούδι;

Από την παιδική ηλικία αισθανόμουν ότι θα γίνω μουσικός αφού ο χώρος του Ωδείου κάλυπτε όλα μου τα όνειρα και τα πολλαπλασίαζε. Ένα απόγευμα στον διάδρομο του κτηρίου είδα μια μεγάλη αφίσα με την προκήρυξη ενός Πανελλήνιου Μουσικού Διαγωνισμού της Χ.Ο.Ν. Ήμουν 14 ετών και με τη συνοδεία στο πιάνο ενός άλλου παιδιού του Α. Μπαντή ( εξαιρετικό ταλέντο, είχε βραβευθεί δυο φορές με Α' πανελλήνιο βραβείο στο πιάνο) αποφάσισα να πάω στον διαγωνισμό.
Ζήτησα από τη μητέρα μου να στείλει τα χαρτιά με την υπογραφή της με την προϋπόθεση ότι εάν κερδίσω το πρώτο βραβείο θα γίνω σοπράνο και ότι αυτό θα είναι το μελλοντικό μου επάγγελμα. Εκείνη χαμογέλασε αμήχανα και κάτι μου είπε .. Θυμάμαι να της χαμογελάω αποφασισμένη, ενώ γυάλιζαν τα σιδεράκια στην οδοντοστοιχία μου!

Για έναν ολόκληρο χρόνο προετοιμασίας ο χώρος του σαλονιού μας μεταμορφωνόταν σε θέατρο .Όσο για το θάρρος - θράσος που είχα, ήταν απόρροια της παιδικής μου άγνοιας. Όταν όμως πήρα το Α' βραβείο πήρα και την ευθύνη. Ήμουν μόλις 15 ετών. Η αγάπη μου για το τραγούδι, συνυφασμένη με τη δέσμευση και την αποφασιστικότητα ορίζουν τη μέρα μου μέχρι και σήμερα με μουσική και τις νύχτες μου με όνειρα και στόχους.

Τι σας κέρδισε στο λυρικό ρεπερτόριο και την σύγχρονη λόγια μουσική;

Αυτό που με κέρδισε στο λυρικό ρεπερτόριο είναι ότι στο σύνολό του έχει μια έμφυτη ευγένεια, αρμονική δομή και εξευγενίζει και τα πιο άγρια ένστικτα. Η επιθυμία μου να ερμηνεύσω έργα που αφορούν τη λόγια μουσική με έφερε κοντά σε εξαιρετικούς συνθέτες όπως τους Μ. Αλεξιάδη, Δ. Θέμελη, Μ. Κανά, Δ. Μπαλτά, Σ.Ν. Κάσσο κ.ά. Δεν θα ξεχάσω την πρώτη μου εμπειρία ενός απαιτητικού έργου σε πρώτη εκτέλεση όπως το «Τρίπρακτο Συναισθημάτων », έργο του συνθέτη Γιώργου Μηνά ανάθεση για τα 120 χρόνια της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων που παρουσιάστηκε στη Λυρική Σκηνή σε πρώτη εκτέλεση τον Μάρτιο του 2008 . Όλα αυτά λειτούργησαν, ώστε να μελετήσω νέους τρόπους ερμηνείας από μια άλλη οπτική.

Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή στην μέχρι τώρα πορεία σας;

Όταν στα 15 μου κερδίζοντας το πρώτο πανελλήνιο βραβείο τραγουδιού της Χ.Ο.Ν. πήρα την ευθύνη και τη δέσμευση του επαγγελματικού μου προσανατολισμού .

Την Μ. Τετάρτη ερμηνεύετε μαζί με το Athens Chamber Ensemble 2012 το “StabatMater” του Περγκολέζι. Μιλήστε μας λίγο για αυτή την συνεργασία αλλά και για την επιλογή του συγκεκριμένου έργου;

Το αριστουργηματικό αυτό έργο "Stabat Matter" του Pergolesi περιλαμβάνει τα Πάθη του Χριστού μέσα από τα μάτια της Μητέρας του. Είναι έργο γραμμένο για δύο φωνές και σύνολο εγχόρδων. Είναι μεγάλη τιμή και χαρά κάθε φορά που συμπράττω με το "Athens Chamber Ensemble 2012" αυτό το ιδιαίτερο σύνολο με το πλούσιο ηχόχρωμα που καλύπτει ένα ρεπερτόριο υψηλών απαιτήσεων από την Baroque εποχή μέχρι τη σύγχρονη μουσική σκηνή με νέες ενορχηστρώσεις και εξαιρετικούς μουσικούς.
Η φιλία που μας συνδέει από τα φοιτητικά μας χρόνια στο τμήμα μουσικολογίας του Southeastern College με τον συνθέτη βιρτουόζο της κιθάρας αλλά και του μαντολίνου Μιχάλη Σουρβίνου, ο οποίος έχει την καλλιτεχνική επιμέλεια του συνόλου "Athens Chamber Ensemble 2012" αλλά και η προσωπική συνεργασία μαζί του σε πάρα πολλά ρεσιτάλ για κιθάρα και φωνή, μου δημιουργεί κάθε φορά την ευχάριστη έκπληξη στις ιδιαίτερες ενορχηστρωτικές οπτικές που έχει.
Το Stabat Matter θα το ακούσετε στο φυσικό του χώρο, τη Μεγάλη Τετάρτη 12 Απριλίου στις 20.30 στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα ).

Το “Stabat Mater” αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πολλούς συνθέτες. Για εσάς τι αποτελεί πηγή έμπνευσης;

Πιστεύω ότι η ίδια η ζωή είναι πηγή έμπνευσης, αρκεί να είναι κάποιος παρατηρητικός και να έχει μεγάλο βαθμό ευαισθησίας .

Υπάρχει κάποιος ρόλος ή κάποια συγκεκριμένα κομμάτια που θα θέλατε κάποια στιγμή να ερμηνεύσετε και γιατί;

Με ενδιαφέρουν οι νέες συνθέσεις, οι οποίες όμως μπορούν να μιλήσουν στην ψυχή μου αλλά και να με εξελίξουν ως καλλιτέχνη.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μιλώντας με την διεθνούς φήμης υψίφωνο Άννα Μορφίδου


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Πριν 106 εβδομάδες
Κατανυκτικές μελωδίες στην Αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Παύλου
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο e-daily.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.