LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Το Αμάρτημα της Μητρός μου επιστρέφει στον Πολυχώρο Vault

Με την υποστήριξη του E-Daily.gr

Η παράσταση που καθήλωσε χιλιάδες θεατές επιστρέφει στο θεατρικό σανίδι!

Δημοσίευση 26/4/2018 | 13:21

Το Αμάρτημα της Μητρός μου επιστρέφει στον Πολυχώρο Vault
ΑΘΗΝΑ
Ημερομηνίες: από 16/4/2018 έως 29/5/2018
ΑΠΡ 2018
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
ΜΑΙ 2018
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031


Το Αμάρτημα της μητρός μου, του Γεωργίου Βιζυηνού, η παράσταση του Δήμου Αβδελιώδη που καθήλωσε πάνω από 15.000 θεατές, με τον Θεμιστοκλή Καρποδίνη και την Αγάπη Μανουρά, επιστρέφει στην Αθήνα, για 14 παραστάσεις στον Πολυχώρο VAULT.

Κατόπιν της κατανυκτικής συμμετοχής του κοινού από την πρώτη χρονιά παραστάσεων το 2013 σε όλη την Ελλάδα, το 2014 στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» και αργότερα στο Θέατρο ΘΗΣΕΙΟΝ και έκτοτε σε διαρκή περιοδεία, συνεχίζεται και φέτος για έκτη χρονιά στον Πολυχώρο VAULT κάθε Δευτέρα & Τρίτη για 14 παραστάσεις.

«To Aμάρτημα της Μητρός μου» εκδόθηκε για πρώτη φορά στα γαλλικά, μεταφρασμένο από τον August de Quex de Saint Hilaire. Την έκδοση ανέλαβε ο Δημήτριος Βικέλας, ο οποίος γνωρίζοντας τον Βιζυηνό το 1882 στο Παρίσι, ενθουσιάστηκε με τον πρωτότυπο, συναρπαστικό ρεαλισμό της γραφής του.

Με το έργο αυτό αποκαλύπτει ο ίδιος ο Βιζυηνός την πιο βαθιά του πληγή, όταν σε πολύ μικρή ηλικία ακούει μια νύχτα τη Μητέρα του, να παρακαλεί μέσα στην εκκλησία το θεό να πάρει εκείνον, στη θέση της βαριά ασθενούς αδελφής του.

Ο πρωταγωνιστές του έργου (ο Βιζυηνός με την Μητέρα του), έχουν όλα τα στοιχεία των αρχετυπικών ηρώων που εμπλέκονται σε ένα τραγικό συμβάν από τη Μοίρα.
Έτσι η αφήγηση αποκτά τη δομή ενός αρχαίου δράματος, εμπλουτισμένου με τα πρώιμα ψυχαναλυτικά στοιχεία που αφομοίωσε ο Συγγραφέας κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Γοτίγγη της Γερμανίας και ενσωμάτωσε δημιουργικά στο έργο του.

Το αυτοβιογραφικό αυτό έργο ξεκινάει με τον μικρό Γιωργή να παρακολουθεί με αγωνία τις απεγνωσμένες και στο τέλος μάταιες προσπάθειες της Μητέρας του, να σώσει από το θάνατο το άρρωστο δεκάχρονό της κορίτσι. Ακολούθως το βάρος της απώλειας της Ανιώς ωθεί τη Μητέρα σε δυο αλλεπάλληλες υιοθεσίες κοριτσιών, που γίνονται η αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά από πατέρα αγόρια της, και να στερηθούν των φροντίδων της. Ύστερα από χρόνια, επιστρέφοντας από τις σπουδές του στη Γερμανία ο μεσαίος της γιός, ο ίδιος ο συγγραφέας, μαθαίνει έκπληκτος από τη μητέρα του, το τραγικό μυστικό της.

Πρόκειται για μια τραγικού χαρακτήρα οικογενειακή εξομολόγηση, που ενώ συνήθως κρύβεται επιμελώς στο σκοτάδι, εδώ βγαίνει στο φώς, και ξεπερνώντας τις συμπληγάδες της ηθογραφίας και της ηθικογραφίας, γίνεται λόγος δημόσιος και λυτρωτικός, μάθημα ήθους και ανθρώπινης διαλλακτικότητας, χάρη στο πνεύμα του Βιζυηνού. Ενός πνεύματος, που έχει συμπεριλάβει και αφομοιώσει μέσα σε όλο το πεζογραφικό του έργο, τα στοιχεία ενός ζωντανού και πηγαίου λαϊκού πολιτισμού που εμπεριέχει τις δυνάμεις της ζωής και της πίστης, να υπερνικούν τις δυνάμεις του θανάτου και της φθοράς.

Ο Δ. Αβδελιώδης προτείνει με τις παραστάσεις του έναν ανανεωμένο και μοντέρνο τρόπο θεατρικής έκφρασης, που στηρίζεται στη διαύγεια και τη σαφήνεια του νοήματος, χωρίς στοιχεία πειραματισμού.

Η παρακολούθηση της παράστασης γίνεται μια βιωματική εμπειρία για όλους τους θεατές, ανεξαρτήτως ηλικίας ή παιδείας.

Αριστουργήματα της λογοτεχνίας μεταλλάσσονται σε ένα λαϊκό λυρικό θέατρο, που παρά την ιδιότυπη γλώσσα των, γίνονται απόλυτα κατανοητά και απευθύνονται στο ευρύ κοινό, μέσα από παραστάσεις που έχουν υμνηθεί από κριτικούς και κοινό, και θεωρούνται μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικής διασκευής.

Γράφτηκαν για την παράσταση

... “Ιδανικός ενορχηστρωτής της ο Δήμος Αβδελιώδης, ο οποίος έχει άλλωστε εντρυφήσει εδώ και χρόνια στο σύμπαν του μεγάλου πεζογράφου, επέτρεψε στο κείμενο του Βιζυηνού να είναι ο πρωταγωνιστής της βραδιάς, σε μια λιτή και όμως ακριβή παράσταση”... ‘Ελενα Γαλανοπούλου/ tospirto.net

... “Η μελέτη, η σοβαρότητα, το θεατρικό ήθος ήταν εμφανή στο συμβολισμό των ρόλων και συγκίνησαν τους θεατές που χειροκρότησαν την παράσταση θερμά και αγκάλιασαν -κυριολεκτικά- στο τέλος τους ηθοποιούς ανταμείβοντάς τους με πολλά μπράβο”... Άγγελα Μαντζιου / city-culture.gr

...“Μια παράσταση βυζαντινή αγιογραφία. Ο Δήμος Αβδελιώδης δημιούργησε μια γέφυρα από τον ηθοποιό στο θεατή, αφού προηγουμένως εμβάθυνε στο θέμα του συγγραφέα και άκουσε τη μουσική του εσωτερικού διαλόγου.”... Ειρήνη Αιβαλιώτου / catisart.gr

...“Μια καταπληκτική παράσταση που έδωσε την ευκαιρία στο κοινό να παρακολουθήσει μένοντας άφωνο τις υπέροχες ερμηνείες των δυο ηθοποιών”... Γιάννης Κοντογεώργος / dhmotis.gr

...“Η υποβλητική ατμόσφαιρα και η συγκλονιστικές ερμηνείες συνεπήραν το κοινό, το οποίο είχε εστιάσει όλη του την προσοχή στην ερμηνεία των ηθοποιών και την εξέλιξη του έργου”...PrevezaBest

“Το έργο λιτό, απέριττο, υποβλητικό καθήλωσε τους θεατές που γέμισαν το ανοικτό θέατρο Συκεών και διδάχθηκαν βαθυστόχαστα νοήματα, αξιοπρεπείς θρήνους, ειλικρινά συγγνώμη”... Βαγγέλης Ραφτόπουλος / city-culture.gr

...“Οι θεατρικές κινήσεις είναι ελάχιστες. Ο μπεκετικός αυτός τρόπος της θεατρικής πραγμάτωσης αφήνει να βγει απ’το υπόγειο μέρος η τεράστια δύναμη του λόγου, έτσι ώστε ο θεατής να βιώσει τόσο αυτή την τεράστια δύναμη που να σοκαριστεί, να προκληθεί η συγκίνηση και το συναίσθημα να βγει πλέον ελεύθερο για να έχουμε αυτή την κάθαρση. Το θέατρο του Δήμου Αβδελιώδη παίρνει πλέον άλλες διαστάσεις. Μπολιάζεται με τις αρχέγονες τελετές, βρίσκει το ανοίκειο των κυριάρχων και επικρατούντων θεατρικών συμβάσεων και τις καταργεί. Δείχνει τη δυναμική του πλησιάζοντας το απλό, δείχνοντας έτσι την πολυπλοκότητα που υπάρχει σε μία σημαίνουσα αφήγηση”... Γιάννης Φραγκούλης / filmandtheater

...“Στην παράσταση του Δήμου Αβδελιώδη κυριαρχεί η μουσικότητα του λόγου, αφήνοντας τον θεατή να φανταστεί την όψη και να πλάσει τις δικές του εικόνες. Η σκηνή άδεια, μόνο ο φωτισμός «γεμίζει» τον χώρο προβάλλοντας τις σκιές των δύο ηθοποιών στους τοίχους. Ο σκηνοθέτης διαβάζει το κείμενο σαν παρτιτούρα, η παραμικρή ανάσα και παύση είναι μελετημένη στη λεπτομέρεια. Η διδασκαλία του θέλει τις ερμηνείες να κρατούν αποστάσεις από συναισθηματική εμπλοκή, να παραμένουν στο επίπεδο της αφήγησης και να μην οδηγούνται στην απόλυτη ενσάρκωση των προσώπων”... Κωνσταντινίδης Νεκτάριος Γεώργιος

Info
Από Δευτέρα 16 Απριλίου έως Κυριακή 29 Μαίου
Δευτέρα - Τρίτη στις 21:15.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 75'
Τιμές Εισιτηρίων
Γενική είσοδος: 12 ευρώ
Προπώληση Viva ( http://www.viva.gr/tickets/venues/polyxoros-vault/ ) : 10 ευρώ
Ατέλειες: 5 ευρώ

Πολυχώρος VAULT THEATRE PLUS
Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Πεντάμορφη και το Τέρας ‑ Κλασικό Μπαλέτο

Θέατρο+Χορός Χτες
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΘΕΑΤΡΟΝ ΑΙΘ. ΑΝΤΙΓΟΝΗαπό 17/05 έως 19/0515

«ΜΠΙΖΖΖ…!» στο Θέατρο Επί Κολωνώ

Ραδιόφωνο 02.04.2024
ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩαπό 10/05 έως 01/069

«Spa‑σε κατάρα» στο Θέατρο Μικρό Ανεσις

Θέατρο+Χορός 02.04.2024
ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣαπό 12/02 έως 23/049

Hip Hop International Greece 2024

Θέατρο+Χορός 23.03.2024
ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΡΟ Ι. ΒΕΛΛΙΔΗΣ30/03

Las Vegas Magic Festival 5

Θέατρο+Χορός 11.03.2024
CHRISTMAS THEATERαπό 29/03 έως 31/0315

«Μικρά συζυγικά εγκλήματα» στο Θέατρο Αυλαία

Θέατρο+Χορός 09.03.2024
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑαπό 13/03 έως 31/0315

FAME The Musical στο Christmas Theater

Θέατρο+Χορός 06.03.2024
CHRISTMAS THEATERαπό 01/03 έως 10/0315

Θα σε δω στον παράδεισο

Θέατρο+Χορός 16.02.2024
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΑΥΛΑΙΑαπό 17/02 έως 17/0312

Το αμάρτημα της μητρός μου

Θέατρο+Χορός 15.02.2024
TEMPUS VERUM ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣαπό 05/02 έως 26/0310

Έρως Μονόπτερος ο Πλάνης

Θέατρο+Χορός 14.02.2024
H.UG HUMAN UNDERGROUNDαπό 17/02 έως 10/0310

«Πλατόνοφ» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Θέατρο+Χορός 10.02.2024
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑαπό 21/02 έως 24/0315

«Ο μικρός Έγιολφ» στο Από Μηχανής Θέατρο

Θέατρο+Χορός 08.02.2024
από ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΑΝΩ ΣΚΗΝΗαπό 28/01 έως 11/035