LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

«Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού» σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία της Νάνας Παπαδάκη

Το ελάχιστα παιγμένο κείμενο του Γιάννη Ρίτσου ανεβαίνει στη σκηνή

Δημοσίευση 22/1/2018 | 17:18

«Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού» σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία της Νάνας Παπαδάκη
ΑΘΗΝΑ - Θέατρο Αργώ - A small Argo full of art
Ημερομηνίες: από 17/2/2018 έως 15/4/2018
ΦΕΒ 2018
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
ΜΑΡ 2018
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
ΑΠΡ 2018
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Ωρα προσέλευσης: 21:15

από 10 ευρώ

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

Το ελάχιστα παιγμένο κείμενο του Γιάννη Ρίτσου «Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού» ανεβαίνει στη σκηνή σε σκηνοθεσία κι ερμηνεία της Νάνας Παπαδάκη.

Από τις 17 Φεβρουαρίου και κάθε Σάββατο και Κυριακή το Α Small Argo full of Art ανοίγει τις πόρτες του στην ποίηση της «Τέταρτης Διάστασης». Η ευεργετική γραφή του Ρίτσου, κάτω απ’ τον ίσκιο του σήμερα, για ένα πρόσωπο σε ένα σκηνικό οδοιπορικό στο φως και στο σκοτάδι.

Η Υπόθεση του έργου

Φθινοπωριάτικο βράδυ. Σ’ ένα μισογκρεμισμένο αρχοντικό, στους πρόποδες ενός ψηλού βουνού, μια γυναίκα αφηγείται τη ζωή της στην τροφό της, που είναι εκατό χρονών, ίσως και διακοσίων. Το νήμα της μνήμης ξετυλίγεται, ατομικά και συλλογικά πάθη αποχωρίζονται το μυθικό παρελθόν, διατρέχουν την ιστορία και φτάνουν στο σήμερα.

Λίγα λόγια για το έργο

Το «Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού» ανήκει στους πολύστιχους ποιητικούς μονολόγους της «Τέταρτης Διάστασης» κορυφαίου έργου του Γιάννη Ρίτσου προορισμένο για την θεατρική σκηνή. Ο ίδιος ο ποιητής, πολλαπλά συνδεμένος με το θέατρο, εργάστηκε ως ηθοποιός στα προπολεμικά και κατοχικά χρόνια, στο θίασο της Κατερίνας, του Εθνικού, της Λυρικής Σκηνής, ως κριτικός χορού και περιστασιακά ως μεταφραστής αρχαίας τραγωδίας.

Έγραψε τον μονόλογο «Κάτω απ’ τον ίσκιο του βουνού» το 1960, ο οποίος αν και δεν φέρει το όνομα της μυθικής ηρωίδας Ηλέκτρας, αναφέρεται στον κύκλο των Ατρειδών, όπως και η «Επιστροφή της Ιφιγένειας», ο «Ορέστης», η «Χρυσόθεμις», ο «Αγαμέμνονας». Εδώ ο ποιητής συναντά την ηρωίδα στην ηλικία των εβδομήντα χρόνων να κατοικεί σε ένα ερειπωμένο σπίτι στους πρόποδες ενός ψηλού βουνού και να εξομολογείται στην σιωπηλή τροφό της, που όπως λέει κι ο ίδιος στον πρόλογο «δεν μπορείς να καταλάβεις αν η σιωπή της είναι κούραση, σοφία, άγνοια, ανοχή, κατανόηση, γενική καταδίκη, γενική παραδοχή, στοργή, κατάφαση, άρνηση, εχθρότητα, ηλιθιότητα ή ένα δικό της ξεχωριστό όνειρο».

Η δύναμη της ποιητικής φωνής του Ρίτσου υπερβαίνει τα όρια της στείρας αναπαράστασης του μύθου και ανοίγεται σε ερωτήματα που βασανίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο . Με σπάνια συνειρμική εικονοπλασία, λυρισμό, αγωνία, ειρωνεία αποχωρίζεται το μυθικό παρελθόν των πρωταγωνιστών του κι επιχειρεί να θεραπεύσει προσωπικά και συλλογικά τραύματα μαρτυρώντας παράλληλα τη θέση του για την λειτουργία της ποίησης, για τη μοναξιά της δημιουργίας και τον κλειστό χώρο απ’ τον οποίο μιλούν τα πρόσωπα, που όμως οφείλει να ανοίγεται στο φως και στο κέντρο της ζωής.

Τρεις αποστάσεις διανύει ο κάθε ήρωας των ποιητικών μονολόγων του Ρίτσου: η πρώτη αφορά τον ίδιο του τον εαυτό, η δεύτερη τον κλειστό χώρο ως το παράθυρο, η τρίτη φτάνει ως τον ορίζοντα- τέταρτη είναι η ίδια η ποίηση.  Η σκηνή της ποίησης. Ή η ποίηση της σκηνής.

 Λίγα λόγια για τη Νάνα Παπαδάκη

Η Νάνα Παπαδάκη είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης.  Έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης, το Εθνικό θέατρο, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με ιδιωτικές θεατρικές σκηνές και αρχαιολογικούς χώρους.

Ως ηθοποιός έχει δουλέψει με τους σκηνοθέτες Γιώργο Λαζάνη, Μίμη Κουγιουμτζή, Θόδωρο Γράμψα, Στάθη Λιβαθινό, Ιόλη Ανδρέαδη, Έκτορα Λυγίζο, Νίκο Σακαλίδη, Δήμο Αβδελιώδη, Μίρκα Γεμεντζάκη, Σταμάτη Φασουλή, Ρούλα Πατεράκη κ.ά. Σκηνοθέτησε τον πλατωνικό διάλογο Ίων για το Φεστιβάλ των Αισχυλείων, την Κασσάνδρα της Κρίστα Βολφ στη γερμανική γλώσσα και συμμετείχε με ταινία μικρού μήκους σε δική της σκηνοθεσία στο Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/κων Σχολών στο Μόναχο. Το «Encore- Γυναίκες της Οδύσσειας» (εκδ. μελάνι) είναι η πιο πρόσφατη ποιητική συλλογή της.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η Πεντάμορφη και το Τέρας ‑ Κλασικό Μπαλέτο

Θέατρο+Χορός 19.04.2024
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΘΕΑΤΡΟΝ ΑΙΘ. ΑΝΤΙΓΟΝΗαπό 17/05 έως 19/0515

«ΜΠΙΖΖΖ…!» στο Θέατρο Επί Κολωνώ

Ραδιόφωνο 02.04.2024
ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩαπό 10/05 έως 01/069

«Spa‑σε κατάρα» στο Θέατρο Μικρό Ανεσις

Θέατρο+Χορός 02.04.2024
ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣαπό 12/02 έως 23/049

Hip Hop International Greece 2024

Θέατρο+Χορός 23.03.2024
ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΡΟ Ι. ΒΕΛΛΙΔΗΣ30/03

Las Vegas Magic Festival 5

Θέατρο+Χορός 11.03.2024
CHRISTMAS THEATERαπό 29/03 έως 31/0315

«Μικρά συζυγικά εγκλήματα» στο Θέατρο Αυλαία

Θέατρο+Χορός 09.03.2024
ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑαπό 13/03 έως 31/0315

FAME The Musical στο Christmas Theater

Θέατρο+Χορός 06.03.2024
CHRISTMAS THEATERαπό 01/03 έως 10/0315

Θα σε δω στον παράδεισο

Θέατρο+Χορός 16.02.2024
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΑΥΛΑΙΑαπό 17/02 έως 17/0312

Το αμάρτημα της μητρός μου

Θέατρο+Χορός 15.02.2024
TEMPUS VERUM ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣαπό 05/02 έως 26/0310

Έρως Μονόπτερος ο Πλάνης

Θέατρο+Χορός 14.02.2024
H.UG HUMAN UNDERGROUNDαπό 17/02 έως 10/0310

«Πλατόνοφ» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Θέατρο+Χορός 10.02.2024
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑαπό 21/02 έως 24/0315

«Ο μικρός Έγιολφ» στο Από Μηχανής Θέατρο

Θέατρο+Χορός 08.02.2024
από ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ - ΠΑΝΩ ΣΚΗΝΗαπό 28/01 έως 11/035