3 ΒΡΑΒΕΙΑ στα Digital Media Awards 2017
LOL Feed OMG Feed Woman Feed Retro Feed A-List Feed LGBT Feed

Ανακαλύφθηκαν δυο πιθανώς «κατοικήσιμοι» εξωπλανήτες

Μόλις 12 έτη φωτός από τη Γη!

Δημοσίευση 10/8/2017 | 10:37

Σχολιάστε
Ανακαλύφθηκαν δυο πιθανώς «κατοικήσιμοι» εξωπλανήτες

Σε μια νέα σημαντική ανακάλυψη προχώρησε ομάδα αστρονόμων. Πιο συγκεκριμένα, παρατήρησαν ότι, γύρω από το άστρο Ταυ Κήτους (Tau Ceti), σε απόσταση μόλις 12 ετών φωτός από τη Γη, περιφέρονται τέσσερις βραχώδεις εξωπλανήτες, με μέγεθος λίγο έως αρκετά μεγαλύτερο από αυτό του πλανήτη μας.

Από αυτούς, οι δύο φαίνεται ότι βρίσκονται στη «φιλόξενη» ζώνη πέριξ του άστρου τους και, συνεπώς, μπορεί να διαθέτουν συνθήκες ευνοϊκές για την ανάπτυξη ζωής.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Φάμπο Φενγκ του βρετανικού Πανεπιστημίου του Χέρτφορντσάιρ, εκτιμούν ότι καθένας από τους δύο εξωπλανήτες είναι μια υπερ-Γη, δηλαδή έχει μάζα μεγαλύτερη της Γης, και βρίσκεται οριακά εντός της φιλόξενης ζώνης του μητρικού άστρου του.

Οι άλλοι δύο μικρότεροι εξωπλανήτες βρίσκονται εκτός αυτής της ζώνης, καθώς κινούνται πολύ κοντύτερα στο Ταυ Κήτους και, άρα, λογικά θα είναι πιο καυτοί και άνυδροι. Αν και δεν είναι κατάλληλοι για ζωή, είναι ανάμεσα στους μικρότερους εξωπλανήτες στο μέγεθος της Γης που έχουν ανιχνευθεί γύρω από ένα κοντινό άστρο σαν τον Ήλιο, έχοντας μάζες όχι μεγαλύτερες από 1,7 φορές σε σχέση με τον πλανήτη μας.

Πριν από μερικά χρόνια, η ίδια ομάδα αστρονόμων είχε ανακοινώσει την πιθανή ανακάλυψη πέντε εξωπλανητών γύρω από το ίδιο άστρο. Αυτή τη φορά, έπειτα από νέες παρατηρήσεις με τη βοήθεια του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στη Χιλή και του τηλεσκοπίου Κεκ στη Χαβάη, πιστεύουν ότι βρίσκονται πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Όμως γύρω από το σύστημα του Ταυ Κήτους υπάρχει ένας τεράστιος δακτύλιος από αστεροειδείς και κομήτες, που μπορεί να «βαμβαρδίζουν» τακτικά τους εξωπλανήτες του, καθιστώντας έτσι δύσκολη την εμφάνιση ζωής. Πάντως, στο μέλλον οι επιστήμονες θα προσπαθήσουν να μελετήσουν περισσότερο το εν λόγω σύστημα, μέσω τηλεσκοπίων.

Εκτός από τους εν λόγω κοντινούς εξωπλανήτες, στο παρελθόν οι αστρονόμοι έχουν εντοπίσει και άλλους πιθανώς κατάλληλους για ζωή γύρω από το πιο κοντινό στη Γη άστρο Εγγύτατο του Κενταύρου (Proxima b) σε απόσταση 4,2 ετών φωτός, καθώς και γύρω από το άστρο Trappist-1 σε απόσταση 39 ετών φωτός.

Ανοιξαν όλοι οι σταθμοί του μετρό
Πριν 6 ώρες
Ολοκληρώθηκε η πορεία για το Πολυτεχνείο
«Βροχή» μολότοφ στα Εξάρχεια μετά την πορεία για το Πολυτεχνείο
Πριν 6 ώρες
Προηγήθηκε ένταση με ομάδα αντιεξουσιαστών στη λεωφόρο Αλεξάνδρας
Όπλα και τέσσερα κιλά χασίς σε μαντρί στα Καμμένα Βούρλα
Όσο προσεκτικός κι αν ήταν ένας 54χρονος Έλληνας διακινητής ναρκωτικών, δεν μπόρεσε να αποφύγει τον εντοπισμό
Πορτογαλία: Εξόφλησε πρόωρα άλλα 2,7 δισ. ευρώ στο ΔΝΤ
Στόχος της να εκμεταλλευτεί την πτώση του κόστους δανεισμού της και να ξεφορτωθεί τα ακριβά δάνεια διάσωσης
Ενδεχόμενο αποκλεισμού της Ρωσίας από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς
Να μη τους μεταδώσουν απειλούν τα ρωσικά κανάλια αν δεν συμμετάσχει η χώρα τους
Στον Πειραιά κρουαζιερόπλοιο για τη φιλοξενία των πληγέντων
Οι κάτοικοι που θέλουν να φιλοξενηθούν θα πρέπει να απευθύνονται στους δήμους
Νέος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρσης Βαρών ο Πύρρος Δήμας
Το Πανελλήνιο πρωτάθλημα θα γίνει από τις 7 έως τις 10 Δεκεμβρίου στον Πολύγυρο Χαλκιδικής
Ολοκληρώθηκε η μεγάλη πορεία του Πολυτεχνείου στην Αθήνα
Στη μνήμη όλων εκείνων που αγωνίστηκαν για την ελευθερία
Οι γεύσεις είναι 5 και όχι 6!
Η επιστήμη αλλάζει τώρα τα δεδομένα της!