E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Κλειδώνουν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα φέτος

Δημοσίευση 26/9/2016 | 13:12

Κλειδώνουν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Στο ΥΠΟΙΚ ψάχνουν με αγωνία νέα έσοδα προκειμένου να μπουν χρήματα στα κρατικά ταμεία και μία από τις πλέον σίγουρες πηγές είναι τα τέλη κυκλοφορίας.

Ετσι, όπως όλα δείχνουν, και για το 2017 θα υπάρξουν αλλαγές στο κόστος των τελών κυκλοφορίας προκειμένου να αυξηθεί η εισπραξιμότητα. Ηδη η ειδική επιτροπή για τον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας που θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι για το 2017 επεξεργάζεται τις προτάσεις για τις φετινές αλλαγές.

Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως ένας από τους βασικούς στόχους που έχει τεθεί είναι να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας που έχουν τεθεί σε ακινησία, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τα επαναφέρουν στους δρόμους και το ΥΠΟΙΚ να εισπράξει χρήματα από ΙΧ που έως σήμερα μένουν ακινητοποιημένα.

Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017

  • Μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας άνω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να τα επαναφέρουν στους δρόμους.
  • Μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από τον Νοέμβριο και μετά, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.
  • Περισσότερα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρώσουν όσοι έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, αφού εξετάζεται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Γερμανία.
  • Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό. Στην περίπτωση αυτή, οι αυξήσεις θα χτυπήσουν κυρίως τα οχήματα ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά).
  • Υπάρχει και δεύτερο σενάριο να υπολογίζονται με βάση τους ρύπους τα τέλη για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Στην περίπτωση που επιλεγεί το δεύτερο σενάριο, οι αυξήσεις στα τέλη θα χτυπήσουν οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.

Ουσιαστικά, όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ ο ιδιοκτήτης ΙΧ με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων. Το χέρι στην τσέπη αναμένεται να βάλουν όσοι αγόρασαν ΙΧ από τον Ιανουάριο του 2007 και ύστερα και μέχρι τον Νοέμβριο του 2010. Για παράδειγμα, για ένα 1.400άρι του 2007 πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας ήταν 255 ευρώ. Με τον νέο υπολογισμό θα φτάσουν τα 300 ευρώ. Αντίστοιχα, για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ που ήταν πέρυσι θα εκτιναχθούν στα 500 ευρώ. Συγκεκριμένα:

  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλιτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμό από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια, όριο αρκετά αυξημένο.

Από το υπουργείο Οικονομικών θέλουν τα συνολικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας να ξεπεράσουν φέτος τον στόχο του Προϋπολογισμού, που είναι 1,088 δισ. ευρώ.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΗΣΑΠ: Ατομα έχουν μπει στις γραμμές ‑ Ακινητοποιήθηκαν οι συρμοί

Ελλάδα 25.04.2024
Πρόβλημα στην κυκλοφορία του ηλεκτρικού

Βασίλης Γραμμένος: «Προσπάθησε να με πνίξει»

Πολιτική 25.04.2024
«Ο θεσμός της οικογένειας και της μητέρας είναι ιερός»

Ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης

Ελλάδα 25.04.2024
Η τιμή του αρνιού στα σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι

Χάρβεϊ Γουάινστιν: Το ανώτατο δικαστήριο της Νέας Υόρκης ανατρέπει την καταδίκη του γιατί «δεν είχε δίκαιη δίκη»

Κόσμος 25.04.2024
Εντυπωσιακή ανατροπή στην θεμελιώδη υπόθεση της εποχής του #MeToo

FT: Δεύτερη φτωχότερη χώρα στην ευρωζώνη η Ελλάδα, παρά την ανάκαμψη

Οικονομία 25.04.2024
Μειωμένοι κατά 30% οι πραγματικοί μισθοί στην Ελλάδα μετά την κρίση

Τέλος τα Αρλεκιν μετά από 45 χρόνια: Η συγκινητική ανακοίνωση του εκδότη

Paper 25.04.2024
Το τέλος εποχής για τα Αρλεκιν ανακοίνωσε ο επικεφαλής των εκδόσεων, Χάρης Νικολακάκης

Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης: «Εξουδετερωμένες βόμβες δίπλα στα σπίτια μας»

Ελλάδα 25.04.2024
Σοκάρουν οι δηλώσεις του Δημάρχου Ελληνικού – Αργυρούπολης

Κωνσταντίνος Φλώρος: Ελεύθερος μετά την απολογία του ‑ Δεν θα μπορεί να πλησιάσει τον Γραμμένο στα 50 μέτρα

Ελλάδα 25.04.2024
Η πρώτη δήλωση του ανεξάρτητου βουλευτή μετά τα πρωτοφανή επεισόδια στη Βουλή

Βουλή: Ο πατέρας του Φλώρου περιγράφει το ιστορικό που οδήγησε στο χθεσινό επεισόδιο

Ελλάδα 25.04.2024
Ο Γραμμένος ξεκίνησε το επεισόδιο, είπε ο ανεξάρτητος βουλευτής Διονύσιος Βαλτογιάννης που ήταν αυτόπτης μάρτυρας

Φορολογικές δηλώσεις: Πότε ανοίγει το taxisnet ‑ Διαδικασία εξπρές η επιστροφή φόρου

Οικονομία 25.04.2024
Πότε ανοίγει το taxisnet για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων - Οι αλλαγές στα έντυπα Ε1 και Ε3