E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!

NASA: Ενδέχεται να υπάρχει εξωγήινη ζωή σε δορυφόρο του Κρόνου

Είναι πιθανόν το σενάριο να υπάρχει εξωγήινη ζωή στο ηλιακό μας σύστημα, ανακοίνωσε η NASA.

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 14/4/2017 | 12:40

NASA: Ενδέχεται να υπάρχει εξωγήινη ζωή σε δορυφόρο του Κρόνου

Σύμφωνα με ανακοίνωση της NASA έχουν εντοπιστεί όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία που υποστηρίζουν ζωή, σε έναν παγωμένο κόσμο που βρίσκεται στη «γειτονιά» της γής. Πρόκειται για τον Εγκέλαδο, τον φυσικό δορυφόρο του πλανήτη Κρόνου.

Ο Εγκέλαδος διαθέτει χημικά συστατικά που όταν εντοπίζονται στη Γη τείνουν να υποδηλώνουν την ύπαρξη ζωής, ανέφεραν οι επιστήμονες της NASA, υπονοώντας ότι μπορεί να υπάρχουν ζωντανοί οργανισμοί κάτω από το παγωμένο «κέλυφός» του.

Οι επιστήμονες εδώ και καιρό εκτιμούσαν ότι ο Εγκέλαδος είναι ένας από τους σοβαρότερους «υποψηφίους» για τη φιλοξενία κάποιου είδους ζωής στο ηλιακό μας σύστημα.

Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους δορυφόρο με διάμετρο μόλις 504 χιλιομέτρων (1/3 του μεγέθους της Σελήνης). Κάτω από ένα επιφανειακό στρώμα πάγου πάχους δύο έως 60 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι υπάρχει ένας τεράστιος παγκόσμιος ωκεανός. Από ρωγμές στην επιφάνεια του δορυφόρου ξεπηδάνε εντυπωσιακοί πίδακες αερίων και σωματιδίων πάγου, που εκτινάσσονται σε ύψος δεκάδων χιλιομέτρων στο διάστημα.

Η νέα, ωστόσο, έρευνα δίνει μία καλύτερη εικόνα, καθώς καταδεικνύει ότι υπάρχει πηγή χημικής ενέργειας που είναι ικανή να υποστηρίξει την ύπαρξη ζωής.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Χάντερ Γουέιτ του Νοτιοδυτικού Ερευνητικού Ινστιτούτου του Τέξας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science» και την ανάλογη ανακοίνωση στη συνέντευξη τύπου της NASA, δήλωσαν ότι είναι πιθανό -αν και δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία- πως, με τη βοήθεια της υδροθερμικής δραστηριότητας, στο βυθό του Εγκέλαδου παράγεται μεθάνιο από μικροοργανισμούς.

Τα νέα αυτά ευρήματα προέρχονται από την αποστολή του διαστημόπλοιου Cassini, το οποίο συνέλεξε στοιχεία για το υδάτινο στοιχείο που βρίσκεται στον Εγκέλαδο.

Το Cassini, στην κοντινότερη προσέγγισή του στον Εγκέλαδο στο τέλος του 2015, όταν έφθασε σε απόσταση μόνο 49 χιλιομέτρων από την επιφάνειά του νότιου πόλου, διέσχισε έναν τέτοιο πίδακα και με το όργανό του -ένα φασματόμετρο μάζας- ανίχνευσε μοριακό υδρογόνο. Οι αναλύσεις έδειξαν ότι το μοριακό υδρογόνο πιθανότατα παράγεται από τις υδροθερμικές αντιδράσεις που συμβαίνουν μεταξύ του υπόγειου νερού και των καυτών πετρωμάτων του βυθού, κάτι παρόμοιο δηλαδή με αυτό που συμβαίνει στις υδροθερμικές «καμινάδες» των βυθών της Γης.

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι τρία είναι τα απαραίτητα στοιχεία για την ύπαρξη ζωής σε έναν πλανήτη: νερό, οργανικά μόρια και μία πηγή ενέργειας. Τα δύο πρώτα είχαν εντοπιστεί και στο παρελθόν στον Εγκέλαδο, ωστόσο με τη νέα έρευνα καθίσταται σαφές ότι υπάρχει και το τρίτο στοιχείο.

Πώς να ξεφορτωθείς τα πράγματα που δε θες και να ανανεώσεις το χώρο σου

Σπίτι 25.04.2024
Το decluttering έχει να κάνει με τη δημιουργία ενός αρμονικού και εμπνευσμένου περιβάλλοντος που υποστηρίζει την ευεξία σας.

5 fashion trends που θα δούμε παντού τώρα που ο ήλιος επέστρεψε για τα καλά

Style 25.04.2024
Κάποια ίσως σε τρομάξουν, αλλά θα τα αγαπήσεις!

Οι τροφές που προκαλούν εξάψεις

Body+Mind 25.04.2024
Οι τροφές που πρέπει να αποφεύγεις σε ειδικές περιπτώσεις

Ταβερνάκια με νόστιμους μεζέδες στα Δυτικά

Food 25.04.2024
Όμορφα στέκια για να απολαύσεις νοστιμιές σε φιλικό περιβάλλον

Spring Nail Trends: Τι παίζει στα nail salons αυτή την εποχή

Style Χτες
Πάρε ιδέες για το επόμενο μανικιούρ σου

Η ελληνική πόλη ‑ φάντασμα στην Ιταλία που προκαλεί δέος από τότε που έχει ερημώσει

Ταξίδια Χτες
Μπορείς να την επισκεφτείς, αλλά όχι να μείνεις

Cocktail trends για το 2024

Food Προχτές
Ο κόσμος της mixology συνεχίζει να εξελίσσεται

Όλες οι αλλαγές στο dating, που ίσως να μην γνωρίζεις

Σχέσεις Προχτές
Τι έχει αλλάξει στον τρόπο που γνωρίζουμε κόσμο

Τι είναι τα προβιοτικά καλλυντικά και γιατί γίνεται τέτοιος χαμός;

Body+Mind Προχτές