E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις, της Όπυς Ζούνη

+ 10 ορθολογικά σχόλια, του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη

Δημοσίευση 20/3/2017 | 12:06

10 παράδοξες προοπτικές προσλήψεις, της Όπυς Ζούνη
ΑΘΗΝΑ
Ημερομηνίες: από 20/3/2017 έως 21/4/2017
ΜΑΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
ΑΠΡ 2017
ΔE ΤΡ ΤΕ ΠΕ ΠΑ ΣΑ ΚΥ
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


Εγκαίνια: Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017, από τις 20:00 έως τις 23:00
D?p?t Art Gallery, Νεοφύτου Βάμβα 5, 106 74 Κολωνάκι


Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 12:00 – 20:30
Σάββατο 12:00 – 16:00
Κυριακή & Δευτέρα κλειστά

Την έκθεση παρουσιάζει ο Ομότιμος Καθηγητής Ιστορίας Τέχνης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Εμμανουήλ Μαυρομμάτης με δέκα αναρτημένα αντίστοιχα συνοπτικά σχόλια για το κάθε ένα από τα δέκα ζωγραφικά που παρουσιάζονται.

Προλογίζοντας την έκθεση γράφει τα εξής:

Η εργασία της Όπυς Ζούνη ακολούθησε, από τα τέλη της δεκαετίας 1960, την ανάπτυξη ενός συστήµατος που περιέγραφε, µέσω γεωµετρικών και χρωματικών οργανώσεων, τις διαδοχικές φάσεις των τρόπων µε τους οποίους σχηµατίζεται οπτικά και ψευδαισθητικά το βάθος, σε µια επίπεδη επιφάνεια.

Η έννοια αυτής της εκπαιδευτικής ανάλυσης ήταν η προετοιµασία του βλέµµατος και η εξοικείωση του βλέµµατος µε το προοπτικό σύστηµα, ως την κατάλληλη τεχνική µέθοδο διατύπωσης των σταδίων της δηµιουργίας της εικόνας.

Η γυµνή αντιπαράθεση µε εικόνες που δεν διηγούνται περιστατικά, διευκολύνει να αναγνωριστεί το καθεαυτό σύστηµα της οργάνωσης ως ένα σχήµα, ανεξάρτητο από εξωτερικές παραπομπές.

Μια επόµενη περίοδος του έργου της, περιέλαβε εργασίες που δεν αρκέστηκαν να αναπτύσσονται στην επίπεδη επιφάνεια, αλλά περιελάμβαναν προεξοχές οι οποίες διαµέλιζαν το ενιαίο προοπτικό σύστηµα των σχέσεων ενός µοναδικού βλέµµατος µε ένα µοναδικό αντικείµενο, χάρη στην πολλαπλότητα των διαδοχικών, αντιθετικών μεταξύ τους ή περιστρεφόμενων ή υπέργειων ή αναδυόμενων, αλληλοπαρεμβαλλόμενων ή παράλληλων, οπτικών προσεγγίσεων: αυτές υποχρέωναν τη µετακίνηση του βλέµµατος και τη διάσπαση της ενιαίας πρόσληψης του έργου.

Τα περίοπτα γλυπτά που κατασκεύασε, συνιστούσαν σταθερά σηµεία ενός βλέµµατος μετακινούμενου ανάµεσα σε αντιθετικές προοπτικές, ως προς τις οποίες όμως η εργασία συντηρούσε τη δική της σύσταση. Ανάμεσα στη σταθερότητα και στην αυτάρκεια του αντικειμένου ως ζωγραφική διευθέτηση χώρων κατασκευασμένων προοπτικά και την ασταθή, μετακινούμενη πρόσληψη του βλέμματος, περιγράφεται στην εργασία το πώς το βλέμμα αναδιοργανώνει, εμπλουτίζει και ανακατασκευάζει σε συνεχώς νέες σχέσεις, τις εμπειρίες του.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Έρχεται το Hobby Festival 2024

Cityλάιφ 24.04.2024
ΠΑΛΙΟ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ ΟΣΥαπό 26/04 έως 28/04

Flea Market

Cityλάιφ 24.04.2024
ΔΕΘ - HELEXPOαπό 27/04 έως 28/04

#JobDay Δήμου Παύλου Μελά

Cityλάιφ Προχτές
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ26/04

Vinyl Market

Cityλάιφ 21.04.2024
ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝαπό 26/04 έως 28/04

Η Πεντάμορφη και το Τέρας ‑ Κλασικό Μπαλέτο

Θέατρο+Χορός 19.04.2024
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ - ΘΕΑΤΡΟΝ ΑΙΘ. ΑΝΤΙΓΟΝΗαπό 17/05 έως 19/0515

In‑Edit Countdown

Σινεμά 16.04.2024
ΣΙΝΕΜΑ ΒΑΚΟΥΡΑαπό 17/04 έως 27/046

#JobDay Δήμων Ωραιοκάστρου ‑ Δέλτα

Urban 09.04.2024
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ17/04